ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 25 Αυγούστου 2001
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΣΙΜΕΝΤΑΔΙΚΟ «ΘΗΣΕΥΣ»
Διαπίστωσαν «διαφυγή έρματος»

Με πιστοποιητικά του ήδη ξεμπροστιασμένου στα ναυάγια του ΔΥΣΤΟΣ και του ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ Ελληνικού Νηογνώμονα, προσπαθεί η ΑΝΕ Ηρακλής, θυγατρική της ΑΓΕΤ, να καλύψει την κατάσταση στο σάπιο και υπερήλικο τσιμεντάδικο ΘΗΣΕΥΣ, για να εξασφαλίσει άδεια απόπλου από τη Μαδέρα της Πορτογαλίας, όπου μπλοκαρίστηκε μετά από καταγγελίες ναυτεργατών για εισροή υδάτων στα Νο 3 και Νο 4 αμπάρια φορτίου. Χτεσινές πληροφορίες ανέφεραν ότι το πλοίο ήταν έτοιμο να αποπλεύσει - αν ήδη δεν ταξιδεύει - χωρίς να γνωρίζει κανείς ποιοι πραγματικοί έλεγχοι έγιναν και πολύ περισσότερο ποιες επισκευές.

Από ανακοίνωση της ίδιας της ΑΝΕ Ηρακλής προκύπτει πως η διαπιστωμένη και από τον πλοίαρχο του σκάφους εισροή υδάτων στα αμπάρια «δημιουργήθηκε πιθανώς από εσωτερική διαφυγή έρματος». Αυτό από μόνο του σημαίνει πως έχει δημιουργηθεί και σοβαρό πρόβλημα ευστάθειας στο πλοίο. Υπενθυμίζεται πως ανάλογα ήταν τα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί στο ΔΥΣΤΟΣ πριν το ναυάγιό του.

Η εταιρία ανακοίνωσε πως ο πλοίαρχος δε διαπίστωσε «καμία διαρροή νερού από το εξωτερικό περίβλημα του πλοίου», γεγονός που ακόμα κι αν είναι έτσι δεν απαντά στα προβλήματα ευστάθειας.

Υπενθυμίζεται πως η Πανελλήνια Ενωσης Μηχανικών ΕΝ (ΠΕΜΕΝ), έχει στείλει σήμα κινδύνου για το πλοίο και κατήγγειλε από την περασμένη Τετάρτη το γεγονός, προκαλώντας το ΥΕΝ να διατάξει έλεγχο, καθώς μέχρι εκείνη την ημέρα, αν και ήταν ενημερωμένο από μέλη του πληρώματος δεν είχε κάνει απολύτως τίποτα, συγκαλύπτοντας το γεγονός.

Στην καταγγελία της η ΠΕΜΕΝ τόνιζε μεταξύ άλλων: «Η άθλια, άκρως επικίνδυνη κατάσταση του υπερήλικου - υποσυντήρητου τσιμεντοφόρου πλοίου ΘΗΣΕΥΣ επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τις καταγγελίες της διοίκησης της ΠΕΜΕΝ και αναδεικνύει τις τεράστιες εγκληματικές ευθύνες του ΥΕΝ και των υπηρεσιών του, καθώς και της ιδιωτικής εταιρίας Ελληνικός Νηογνώμων ΑΕ για τα σαπιοκάραβα που ταξιδεύουν με ευθύνη τους, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των ναυτεργατών». Παράλληλα, απαιτούσε από το ΥΕΝ να προβεί άμεσα σε όλες τις ενέργειες «για να αποκατασταθεί η αξιοπλοΐα του πλοίου και να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των μελών του πληρώματος. Ζητάμε να οριστεί πραγματογνώμονας και με τη συμμετοχή εκπροσώπου της ΠΕΜΕΝ να γίνουν παχυμετρήσεις των ελασμάτων, για να αντικατασταθούν τα φθαρμένα ελάσματα του πλοίου. Να καταλογιστούν ευθύνες και ποινές στους υπαίτιους αυτών των εγκληματικών ενεργειών».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Οχι στην ιδιωτικοποίηση των ΕΛ.ΠΕ και από το δήμο

Ψήφισμα με το οποίο ζητά «από την κυβέρνηση να επανεξετάσει τη μετοχοποίηση - ιδιωτικοποίηση των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛ.ΠΕ), μπροστά στη σοβαρότητα του θέματος και του στρατηγικής σημασίας ρόλου της επιχείρησης», εξέδωσε το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, εκφράζοντας έτσι και τη συμπαράστασή του στον αγώνα των εργαζομένων.

Το ζήτημα έθεσε στο ΔΣ που συνεδρίασε το βράδυ της Πέμπτης, ο Αγάπιος Σαχίνης, δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Αντεπίθεση Τώρα», ενώ στη συνεδρίαση παραβρέθηκε και αντιπροσωπεία του προεδρείου του Σωματείου εργαζομένων των ΕΛ.ΠΕ στις εγκαταστάσεις Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ζητήσει τη στήριξη του δήμου στον αγώνα που διεξάγουν και όπως προανήγγειλαν θα συνεχιστεί και θα δυναμώσει.

Στην παρέμβασή του ο Αγ. Σαχίνης, σημείωσε πως πρόκειται για μια βιομηχανία στρατηγικής σημασίας για την οικονομία και την ανεξαρτησία της χώρας, για μια βιομηχανία που η σημασία της ξεπερνάει τα σύνορα της χώρας μας. Πληροφόρησε το Σώμα πως η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων (90%) τάσσεται ενάντια στο ξεπούλημα και διευκρίνισε πως «η ιδιωτικοποίηση των ΕΛ.ΠΕ δεν είναι υπόθεση μόνο των εργαζομένων στην επιχείρηση, μια που οι αρνητικές επιπτώσεις που θα προκύψουν, θα αγκαλιάσουν ευρύτερα την κοινωνία και ιδιαίτερα την περιοχή μας». Τέλος, πρότεινε το Δημοτικό Συμβούλιο να εκφράσει με ψήφισμά του την αντίθεσή του στο ξεπούλημα μιας ακόμη δημόσιας επιχείρησης στην πόλη μας. Να βρεθεί δίπλα στους εργαζόμενους, συντονίζοντας την προσπάθειά του αυτή και με άλλους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος για τη διατήρηση των ΕΛ.ΠΕ στο δημόσιο και τη σύσταση ενός Εθνικού Φορέα Ενέργειας που θα λειτουργεί προς το συμφέρον του λαού.

Οι Λογιστές

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λογιστών(ΠΟΛ), σε ανακοίνωση του, καλεί την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην υλοποίηση της πολιτικής που επιδοτεί ασύστολα το μεγάλο κεφάλαιο, καταστρατηγεί τα συμφέροντα των εργαζομένων, δε συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη και τελικά λειτουργεί σε βάρος των συμφερόντων του κοινωνικού συνόλου και της ελληνικής οικονομίας. Επιπρόσθετα, εκφράζει τη συμπαράστασή του στον αγώνα των εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια.

Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «η κυβέρνηση επέλεξε την περίοδο του καλοκαιριού για να επιταχύνει την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων. Μια πολιτική που ανταποκρίνεται άμεσα στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ενωση και το μεγάλο κεφάλαιο, στα πλαίσια της λεγόμενης σταθερότητας». Επισημαίνει τέλος, ότι «πρώτα στο στόχαστρό της βρίσκονται τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τα Ελληνικά Πετρέλαια, από τους βασικούς κορμούς της ελληνικής βιομηχανίας και ενέργειας, που έχουν παραμείνει ακόμη σε κάποιας μορφής κρατικό έλεγχο. Οι οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες του ξεπουλήματος των δύο αυτών μεγάλων μονάδων, θα είναι αρνητικές για την ελληνική οικονομία, αλλά και για τους εργαζόμενους σ' αυτές. Εκείνο που θα βγει τελικά ωφελημένο θα είναι το μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο, στο οποίο εξασφαλίζονται μεγάλες κρατικές παραγγελίες και διευκολύνσεις εκμετάλλευσης».

Βλαβών συνέχεια στην ακτοπλοΐα

Βλάβη ανοιχτά της Λήμνου υπέστη χτες τα ξημερώματα, στη δεξιά κύρια μηχανή του το Ε/Γ-Ο/Γ «ΑΛΚΑΙΟΣ». Το σκάφος κατέπλευσε τελικά στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με δίωρη καθυστέρηση στις 6 π.μ. Από τη Λιμενική Αρχή απαγορεύτηκε ο απόπλους μέχρι αποκατάστασης της βλάβης και επιθεώρησής του από Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεώρησης Πλοίων. Σταματημένο παραμένει και το Ε/Γ-Ο/Γ «ΧΑΪΣΠΙΝΤ 3» μετά από βλάβη που δεν έχει ακόμα αποκατασταθεί. Ετσι, για σήμερα τα δρομολόγια δε θα εκτελεστούν, σύμφωνα με τη σχετική δήλωση της πλοιοκτήτριας εταιρίας, ενώ για την εξυπηρέτηση έκτακτων αναγκών επιβατικού κοινού θα γίνουν οι παρακάτω τροποποιήσεις:

  • Το Ε/Γ-Ο/Γ «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ» Ν.Π.10144 θ' αναχωρήσει από τη Θήρα στις 11.30μ.μ. με προορισμό Ιο - Νάξο - Πάρο - Πειραιά αντί της προγραμματισμένης 10.00μ.μ.
  • Οι επιβάτες από τη Μήλο με προορισμό τον Πειραιά θα εξυπηρετηθούν από το Ε/Γ-Ο/Γ «ΧΑΪΣΠΙΝΤ 1» Ν.Π.10484 στις 9 το βράδυ και από το Ε/Γ-Ο/Γ «ΕΞ ΜΗΛΟΣ» Ν.Π.9357 στις 12.30 σήμερα το βράδυ.

Με το πλήρωμα του «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2» ταξιδεύει από χτες το τρίτο ταχύπλοο της ΝΕΛ, το «Κ. Κεντέρης». Το «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2» παραμένει στο ναυπηγείο όπου συνεχίζονται οι εργασίες για την αντικατάσταση των συστημάτων πρυμνοδέτησης.

Ταλαιπωρία ασφαλισμένων του ΙΚΑ

Την έντονη διαμαρτυρία τους για τις μεγάλες ελλείψεις που αντιμετωπίζει το ΙΚΑ της Αγίας Σοφίας, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των ασφαλισμένων, εκφράζουν με ανακοίνωση - καταγγελία τους τα μέλη της Ενωσης Συνταξιούχων ΙΚΑ και Επικουρικής Ασφάλισης Πειραιά και των γύρω δήμων.

Οι συνταξιούχοι επισημαίνουν ότι το ΙΚΑ της Αγίας Σοφίας που σαν Τοπική Μονάδα Υγείας έχει στην ευθύνη του τα ιατρεία Κερατσινίου, Αμφιάλης, Ταμπουρίων, αντιμετωπίζει μεγάλες ελλείψεις σε γιατρούς με άμεσες συνέπειες για την περίθαλψη των ασφαλισμένων. Για τα τέσσερα ιατρεία υπάρχει μόνο τρεις μέρες τη βδομάδα ωτορινολαρυγγολόγος, ενώ το κεντρικό κατάστημα έχει χειρούργο μόνο τις απογευματινές ώρες. Επίσης, σημαντική πηγή ταλαιπωρίας για τους ασφαλισμένους είναι ότι δεν υπάρχει ελεγκτής για τα απογεύματα, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να αναγκάζονται να χάνουν το μεροκάματό τους για μια υπογραφή.

«Η ταλαιπωρία των ασφαλισμένων είναι αφάνταστη», τονίζουν οι συνταξιούχοι, βάζοντας τους υπεύθυνους για αυτή την κατάσταση προ των ευθυνών τους, και επισημαίνουν ότι δε θα μείνουν απαθείς.

ΧΙΟΣ
Διαμαρτυρία για τις «οικειοθελείς» μεταθέσεις

Τη διαμαρτυρία του για μια σειρά ενέργειες των διοικήσεων των οργανισμών κοινής ωφέλειας καταθέτει το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Χίου. Καταγγέλλει το γεγονός ότι ζητήθηκε από τους εργαζόμενους της ΔΕΗ στον τοπικό σταθμό παραγωγής και Αιολικού Πάρκου Ψαρών, με εντολή του Δ/ντή της Διεύθυνσης Περιφέρειας Νήσων, να δηλώσουν «οικειοθελή» μετάθεση, γιατί διαφορετικά θα μετατεθούν βίαια από την επιχείρηση, όπου κρίνει αναγκαίο. Και ότι επιχειρήθηκε, με έμμεσο τρόπο, η κατάργηση θέσεων εργασίας στους εργαζόμενους του ΟΤΕ.

Στην κοινοποίηση του Εργατικού Κέντρου Χίου, προς τους αρμόδιους φορείς επισημαίνεται ότι στόχος πρέπει να είναι η προστασία των θέσεων απασχόλησης κι όχι η συρρίκνωσή τους, ιδιαίτερα μάλιστα στ' ακριτικά νησιά.

Τέλος, ζητείται από τους αρμόδιους να παρέμβουν για την αποτροπή «μιας τέτοιας θερμοκέφαλης και κοντόφθαλμης απόφασης που στόχο δεν έχει την αξιοποίηση του προσωπικού, αλλά τη χρησιμοποίηση των συναδέλφων μας για εξυπηρέτηση άλλου είδους σκοπιμοτήτων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ