ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 3 Γενάρη 1996
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΔΟΣ ΕΡΜΟΥ
Εργοτάξιο για ένα χρόνο

Από τις 8 του μήνα αρχίζουν τα έργα της πεζοδρόμησης που θα κοστίσουν 2,5 δισ. δραχμές και θα διαρκέσουν τουλάχιστον 12,5 μήνες. Αντιδρούν οι έμποροι και ζητούν αναβολή των εργασιών

Με μπάζα, σκόνη και συνεργεία θα υποδεχτούν τους πελάτες τους την περίοδο των εκπτώσεων, οι έμποροι της οδού Ερμού. Αποτέλεσμα της απόφασης του ΥΠΕΧΩΔΕ να προχωρήσει στις εργασίες για την πεζοδρόμησή της από τις 8 του μήνα. Οι έμποροι αντιδρούν και ζητούν την αναβολή, ενώ ο Δήμος Αθηναίων, στα πλαίσια της "αγαστής συνεργασίας" με το υπουργείο, περιορίζεται στο να εκφράσει τη"συμπαράστασή" του στους καταστηματάρχες και να ζητά να αρχίσει το έργο μετά τις εκπτώσεις.

Συγκεκριμένα, το ΥΠΕΧΩΔΕ ξεκινά την πεζοδρόμηση, που εντάσσεται στα σχέδια ανάπλασης του εμπορικού τριγώνου της πόλης, την επόμενη βδομάδα. Υπολογίζει ότι το κόστος της πεζοδρόμησης θα ανέλθει σε 2,5 δισ. και ότι οι εργασίες θα διαρκέσουν 12,5 μήνες. Η δημοτική αρχή της Αθήνας, που έχει εγκρίνει τις σχετικές μελέτες, πιεζόμενη από τις έντονες διαμαρτυρίες των εμπόρων, ζητά τώρα να ξεκινήσουν οι εργασίες μετά τις εκπτώσεις. Εκτός από αυτό όμως, δεν προτίθεται να κάνει κάποια ουσιαστική παρέμβαση στο ΥΠΕΧΩΔΕ.Χαρακτηριστική μάλιστα για το πώς θέλει την Αθήνα ο Δ. Αβραμόπουλος, είναι η απάντηση που έδωσε, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, στην ερώτηση τι θα απογίνουν οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με το χονδρεμπόριο και που θα πληγούν άμεσα από την πεζοδρόμηση. Ο δήμαρχος αρκέστηκε να προτείνει τη "διαφοροποίηση" της δραστηριότητάς τους. Τους συνέστησε δηλαδή να αλλάξουν τη λειτουργία τους, κάνοντας σαφείς τις προθέσεις του να αλλοιώσει τον παραδοσιακό χαρακτήρα της πόλης, προσαρμόζοντάς τον σε ξενόφερτα πρότυπα και ανεξάρτητα από το κοινωνικό κόστος που εμπεριέχουν οι βουλές του.

Από την πλευρά τους ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας και ο Σύνδεσμος Εμπόρων - Χονδρεμπόρων και Βιοτεχνών Εμπορικού Ιστορικού Κέντρου Αθήνας, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν την Παρασκευή, ζήτησαν την άμεση αναβολή της έναρξης των έργων πεζοδρόμησης, χαρακτήρισαν την απόφαση αιφνιδιαστική και ανέφεραν ότι θα χρειαστούν δύο χρόνια μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες.

Υπογράμμισαν ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ προχωρά στην πεζοδρόμηση της Ερμού ενώ: δεν ενημέρωσε έγκαιρα τους ενδιαφερόμενους, δεν έχει οριστικοποιηθεί ο χαρακτηρισμός των "οχλουσών" επιχειρήσεων, δεν έχει ρυθμιστεί το θέμα της μεταστέγασης των χονδρεμπορικών, βιοτεχνικών και μεικτών επιχειρήσεων (δεν έχει υποδειχτεί χώρος μεταστέγασής τους και δεν έχουν συζητηθεί τα κίνητρα), δεν είναι γνωστός ο τρόπος τροφοδοσίας των λιανικών και χονδρεμπορικών επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια των έργων και δεν έχει γίνει πρόβλεψη συντονισμού των έργων υποδομής στην οδό Ερμού και στις παρόδους.

Ζήτησαν τέλος, τη σύσταση επιτροπής αποτελούμενης από εκπροσώπους του υπουργείου, των εμπόρων και της εργολήπτριας εταιρίας για να διευκρινιστούν οι λεπτομέρειες εκτέλεσης του έργου, με στόχο τη σμίκρυνση του απαιτούμενου χρόνου και την ελαχιστοποίηση των δυσμενών επιπτώσεων στις επιχειρήσεις της περιοχής.

ΔΗΜΟΣ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
"Συζήτηση"... με συνοπτικές διαδικασίες!

Η δημοτική αρχή έφερε προς συζήτηση σε μια συνεδρίαση 167 θέματα, που στην πλειοψηφία τους αφορούν τη διαχείριση πολλών εκατομμυρίων δραχμών. Αποχώρησαν οι σύμβουλοι της "Δημοτικής Αγωνιστικής Κίνησης"

Ο "κόμπος έφτασε στο χτένι" για τους δημοτικούς συμβούλους του συνδυασμού"Δημοτική Αγωνιστική Κίνηση" Γαλατσίου, Μ. Ασφή και Α. Μελετέα,αφού η πρακτική του δημάρχου και της πλειοψηφίας του, τους εξανάγκασε να αποχωρήσουν από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 28/12/95.

Σε κείνη τη συνεδρίαση, η δημοτική αρχή έφερε προς συζήτηση ούτε λίγο ούτε πολύ 167 θέματα που η πλειοψηφία τους αφορά τη διαχείριση πολλών εκατομμυρίων δραχμών για έργα στον δήμο, χωρίς να ενημερώσει εκ των προτέρων τις παρατάξεις της μειοψηφίας!

Η "ΔΑΚ" είχε επισημάνει κατά καιρούς τα προβλήματα στη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου, όχι μόνο από το γεγονός ότι έρχονται σοβαρά θέματα προς συζήτηση χωρίς την ανάλογη προετοιμασία, αλλά και από τη συμπεριφορά του δημάρχου που θεωρεί την πλειοψηφία που διαθέτει σαν άδεια για να κάνει ό,τι θέλει.

Σε ανακοίνωσή της η "ΔΑΚ" επισημαίνει ότι με αυτό τον τρόπο η λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου "υποβαθμίζεται κατά τρόπο απαράδεκτο, ενώ, όχι μόνο δε βελτιώνεται η κατάσταση, αντίθετα επιδεινώνεται συνεχώς".

Ο συνδυασμός φέρνει μόνο σαν ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα το γεγονός, ότι στην τελευταία συνεδρίαση του '95 οι δημοτικοί σύμβουλοι της μειοψηφίας κλήθηκαν να εκφράσουν τη γνώμη τους για 167 θέματα "τεράστιας σημασίας για τον δήμο και τους δημότες, που αφορούν τη διαχείριση πολλών εκατομμυρίων, χωρίς να έχει δοθεί ο απαιτούμενος, στοιχειώδης χρόνος, για ενημέρωση και έλεγχο".

Τέλος, η "ΔΑΚ" δηλώνει αποφασισμένη "με τις δυνάμεις που διαθέτουμε να συνεχίσουμε τον αγώνα μας με βάση, όπως πάντα, τα συμφέροντα και τις ανάγκες των δημοτών μας και για μια Τοπική Αυτοδιοίκηση με δημοκρατία, διαφάνεια και λαϊκή συμμετοχή".

ΕΛΤΑ
Υπό διάλυση οι υπηρεσίες ταχείας μεταφοράς

Χωρίς υπαλλήλους έμειναν οι μονάδες ταχείας επίδοσης των ΕΛΤΑ, με τον ερχομό του νέου χρόνου. Από προχτές οι υπηρεσίες "Express" και "Πόρτα - Πόρτα" στερούνται προσωπικού μετά τη λήξη των συμβάσεων των 70 περίπου έκτακτων υπαλλήλων που απασχολούνταν σε αυτές.

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ η οποία παραμένει ουσιαστικά ακέφαλη από το καλοκαίρι (δεν έχει Γενικό Διευθυντή), επιχείρησε να λύσει το πρόβλημα, μεταφέροντας με απόσπαση μόνιμους υπαλλήλους από άλλες υπηρεσίες, κατά παράβαση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που ισχύει. Το Σωματείο Ταχυδρόμων Αθήνας αντιδρώντας στις παράνομες ενέργειες της διοίκησης των ΕΛΤΑ, προσέφυγε σε ασφαλιστικά μέτρα. Το πρωτοδικείο επιφυλάχθηκε να εκδώσει απόφαση και θα εξετάσει την υπόθεση στις 8 Γενάρη, ενώ μέχρι τότε ανέστειλε την εφαρμογή των αποφάσεων της διοίκησης.

Οι υπηρεσίες "Express" και "Πόρτα - Πόρτα" υποτίθεται ότι αποτελούν την απάντηση των ΕΛΤΑ, στον αυξανόμενο ανταγωνισμό των ιδιωτικών εταιριών στον τομέα της ταχείας μεταφοράς μικρών και μεγαλύτερων αντικειμένων, τόσο στο εσωτερικό όσο και για την αποστολή εγγράφων και δεμάτων σε περισσότερες από 130 χώρες του εξωτερικού και σε συνεργασία με τα αντίστοιχα κρατικά ταχυδρομεία. Η χρόνια όμως υπολειτουργία τους - με ευθύνη των εκάστοτε διοικήσεων και των κυβερνήσεων του δικομματισμού - είχε σαν αποτέλεσμα την απώλεια του μεγαλύτερου μέρους αυτής της αγοράς που ο ετήσιος τζίρος της ξεπερνάει τα 12 δισεκατομμύρια δραχμές. Σήμερα τα ΕΛΤΑ καλύπτουν μόνο το 10% των υπηρεσιών αυτών.

Η εξέλιξη αυτή, επισημαίνουν συνδικαλιστές του χώρου, θα δώσει το τελειωτικό χτύπημα σ' αυτές τις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ και θα τις οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην ολοκληρωτική διάλυσή τους, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στις ιδιωτικές εταιρίες του κλάδου.

ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ
Απαγορεύεται η μαγνητοφώνηση τηλεφωνικών συνδιαλέξεων

Απαγορεύεται η μαγνητοφώνηση τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, όταν γίνεται χωρίς τη συναίνεση όλων των μελών που συνομιλούν. Η πράξη αυτή, σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου, είναι αθέμιτη και αποτελεί παρέμβαση στην ιδιωτική ζωή και προσβολή της αξιοπρέπειας του ανθρώπου.

Μοναδική περίπτωση όπου επιτρέπεται η μαγνητοφώνηση τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, είναι μόνο όταν πρόκειται για λόγους εθνικής ασφάλειας ή για εξακρίβωση ιδιαίτερα σοβαρών εγκλημάτων και αφού προηγούμενα η δικαστική αρχή με διαδικασίες ειδικού νόμου επιτρέψει την άρση του απόρρητου.

Συγκεκριμένα, το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου απέρριψε αίτηση γυναίκας, η οποία τιμωρήθηκε με ποινή φυλάκισης δύο μηνών και τριετή αναστολή, γιατί πέτυχε μέσω ντετέκτιβ την παγίδευση της τηλεφωνικής συσκευής του εν διαστάσει συζύγου της που συνομιλούσε με τη φιλενάδα του. Οι κασέτες χρησιμοποιήθηκαν ως αποδεικτικό στοιχείο στην αγωγή διαζυγίου που είχε υποβάλει ο σύζυγος. Πάντως το δικαστήριο απέρριψε τον ισχυρισμό της ότι η ενέργεια δεν ήταν αθέμιτη, επειδή αποσκοπούσε στη διατήρηση του γάμου.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Υπερδιπλασιάστηκαν τα παράβολα

Στα σκαριά και αυξήσεις εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες

Στο κύμα των αυξήσεων που επέβαλε πρωτοχρονιάτικα "φανερά" η κυβέρνηση, προστέθηκε άλλη μια αύξηση και μάλιστα στα "κρυφά", ενώ επίκεινται και αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Η αύξηση, που "πέρασε" στα κρυφά, αφορά τους υποψήφιους οδηγούς αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, που από την 1η Γενάρη 1996 καλούνται να καταβάλλουν υπερδιπλάσιο ποσό για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης: Τα δύο παράβολα για τους γιατρούς, από 9.000 δρχ. κοστίζουν τώρα 20.000 δρχ.!

Ο πρωτοχρονιάτικος... μποναμάς του υπουργείου Μεταφορών, αν και αφορά χιλιάδες πολίτες, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, χωρίς να ανακοινωθεί επισήμως, κάτι που αιφνιδίασε και προκάλεσε τις αντιδράσεις πολιτών που πήγαν να υποβάλουν χτες στις υπηρεσίες Συγκοινωνιών, δικαιολογητικά για δίπλωμα οδήγησης.

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση έχει στα "σκαριά" και τις αυξήσεις για τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην εισήγηση της διοίκησης του ΟΑΣΑ, που έχει υποβληθεί από το περασμένο καλοκαίρι, προτείνονται αυξήσεις μεγαλύτερες από 33,3%. Η κυβέρνηση επεξεργάζεται διάφορα σενάρια για τις αυξήσεις στα κόμιστρα των αστικών συγκοινωνιών, με επικρατέστερο να αυξηθεί η τιμή των εισιτηρίων στις 100 δραχμές, από 75 δρχ. που κοστίζουν σήμερα.

Συλλυπητήρια

H Διεύθυνση και το προσωπικό του "Ριζοσπάστη", εκφράζουμε τα θερμά συλλυπητήριά μας στην σ. Σόνια Σιδηροπούλου και την οικογένειά της για το θάνατο του πατέρα της, ΣΙΜΟΥ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, του οποίου η κηδεία έγινε χτες.

ΟΤΕ
Θα ακριβοπληρώσει την άδεια λειτουργίας

Θα ακριβοπληρώσει ο ΟΤΕ την ειδική άδεια λειτουργίας που του χορηγήθηκε πρόσφατα, με την έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος και στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η άδεια για την ανάπτυξη της κινητής τηλεφωνίας ξηράς. Με απόφαση του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Ε. Βενιζέλου ορίζεται ότι ο ΟΤΕ, για την κινητή τηλεφωνία θα καταβάλει ως εφάπαξ το ποσό των 14,289 δισεκατομμυρίων δραχμών και για παράβολο άλλα 160 εκατομμύρια δραχμές. Επίσης ο ΟΤΕ υπολογίζεται ότι θα πληρώσει στο ελληνικό δημόσιο 37 δισεκατομμύρια για τα 25 χρόνια ισχύς της ειδικής άδειας λειτουργίας και επιπλέον τα μερίσματα και το φόρο εισοδήματος που θα του αναλογούν κάθε χρόνο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ