ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 29 Μάρτη 1995
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΠΑΤΑ
Είναι τέσσερις φορές σκάνδαλο

Η κατασκευή του αεροδρομίου στα Σπάτα, αποτελεί πολιτικό, οικονομικό, περιβαλλοντικό και τεχνικό σκάνδαλο, τόνισε ο βουλευτής και μέλος του ΠΓ του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος,εκφράζοντας παράλληλα τη θέση του Κόμματος που ζητά να σταματήσει η προώθηση του έργου.

Πιο συγκεκριμένα υπογράμμισε:

  • Είναι πολιτικό σκάνδαλο γιατί η δημιουργία του αεροδρομίου στα Σπάτα δεν έχει αφετηρία τις σημερινές και μελλοντικές ανάγκες της χώρας. Δεν εντάσσεται σ' ένα ευρύτερο αναπτυξιακό σχέδιο. Πολύ περισσότερο δεν παίρνει υπόψη του τις τεράστιες επιπτώσεις που θα έχει για την Αθήνα, για την ευρύτερη περιοχή της Αττικής. Καμιά εξήγηση δε δίνεται στο ερώτημα: γιατί απορρίφθηκε η πρόταση για μελλοντική εγκατάσταση ενός σύγχρονου αεροδρομίου στην Τανάγρα ή σε άλλο χώρο, που θα έπαιρνε υπόψη τις ανάγκες της χώρας;
  • Είναι οικονομικό σκάνδαλο γιατί θα γίνει μια τεράστια δαπάνη, που τελικά με τις γνωστές υπερβάσεις μπορεί να προσεγγίσει τα 2 τρισ. δρχ. Οι εξελίξεις στο Μετρό της Αθήνας επιβεβαιώνουν αυτή την εκτίμησή μας. Δεν υπάρχει ανάγκη για μια τέτοια δαπάνη, για μια τέτοια αιμορραγία σήμερα. Εκτός και αν σαν ανάγκη εννοούν τα συμφέροντα της "Χόκτιφ" ή της όποιας "Χόκτιφ" και των εγχώριων εργολάβων. Βάσιμα μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι κινητήριος μοχλός είναι οι μίζες και όχι το γενικότερο συμφέρον. Με το ένα εικοστό της δαπάνης που υπολογίζεται για τα Σπάτα θα μπορούσε να ικανοποιηθούν οι σημερινές ανάγκες με κάποια μέτρα στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, ενώ μελλοντικά θα μπορούσε να αναζητηθεί η καλύτερη, οικονομικότερη και αποδοτικότερη λύση. Η σύμβαση με τη "Χόκτιφ" είναι αποικιοκρατική, παράνομη και αντισυνταγματική. Είναι ένα σκάνδαλο 10 φορές μεγαλύτερο από αυτά της ΑΓΕΤ και της Τράπεζας Κρήτης. Το ΚΚΕ συμφωνεί με τους αγώνες των κατοίκων στα Σπάτα για να μη γίνει εκεί το αεροδρόμιο. Είμαστε όμως αντίθετοι με κάποιους που ενδεχομένως θα προσπαθήσουν να αξιοποιήσουν τη συμφωνία κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Ενωσης για να εξασφαλίσουν κάποια αργύρια με τη μορφή "αντισταθμιστικών οφελών".
  • Είναι περιβαλλοντικό σκάνδαλο γιατί καταστρέφεται ένας από τους βασικούς πνεύμονες της Αθήνας. Η καταστροφή 40.000 στρεμμάτων αγροτικών εκτάσεων, θα επιδεινώσει το φαινόμενο του αθηναϊκού θερμοκηπίου, με τεράστιες επιπτώσεις μελλοντικά. Εδώ δε "δανειζόμαστε το μέλλον των παιδιών μας", το δολοφονούμε εν ψυχρώ.
  • Είναι τεχνικό σκάνδαλο αφού οι επιστήμονες που στηρίζουν την επιλογή για τα Σπάτα, έχουν παραδώσει τα πτυχία και τις γνώσεις τους στις πολιτικές σκοπιμότητες και συμφέροντα. Ευθύνη έχει και το ΤΕΕ που εξακολουθεί να σιωπά, ενώ απαίτηση του λαού είναι να απαντήσει.

Το ΚΚΕ - τόνισε ο Μ. Κωστόπουλος - για λόγους που έχει εξηγήσει κατ' επανάληψη, διαφωνεί κατηγορηματικά να δοθούν τα αεροδρόμια (προφανώς τα κερδοφόρα... ) στους ιδιώτες. Οι κίνδυνοι σε μια τέτοια περίπτωση είναι πολλοί και σοβαροί (λόγοι εθνικής ασφάλειας) και αυτό το έχει αποδείξει με ισχυρά επιχειρήματα η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Αλλωστε τα αεροδρόμια της χώρας, είναι στο σύνολό τους κερδοφόρα - 100 δισ. δρχ. το χρόνο - ενώ αν γίνονταν δεκτές οι προτάσεις των εργαζομένων θα είχαμε διπλάσια έσοδα.

Τέλος ο Μ. Κωστόπουλος επισήμανε ότι τις τελευταίες μέρες υπάρχει ένα επιχείρημα από τους αρμοδίους, ότι δηλαδή έγινε μέχρι τώρα μία δαπάνη κυρίως για απαλλοτριώσεις και δεν πρέπει τα χρήματα αυτά να πάνε χαμένα. Εμείς - τόνισε - λέμε ξεκάθαρα ότι η μέχρι τώρα δαπάνη είναι ασήμαντη μπροστά στο μέγεθος της καταστροφής που θα γίνει. Γι' αυτό κάνουμε αγώνα για να αποτραπεί αυτό το έγκλημα. Ας κοιτάξουν καλύτερα μερικοί τις προτάσεις που έκαναν στο παρελθόν και τώρα δείχνουν να τις ξεχνάνε...

"Αλλα έλεγε πριν το ΠΑΣΟΚ"

"Ενα στοιχείο της πολιτικής κρίσης, είναι άλλα να λες, άλλα να σκέφτεσαι και άλλα να κάνεις. Και αυτό το αντιπροσωπεύει το ΠΑΣΟΚ με εντυπωσιακό τρόπο". Αυτό απάντησε ο Μ. Κωστόπουλος σε ερώτηση για τις παλινωδίες του ΠΑΣΟΚ στο θέμα του αεροδρομίου των Σπάτων.

"Το ΠΑΣΟΚ είχε μία διαφορετική άποψη από τη ΝΔ στο παρελθόν, όχι σε όλα τα έργα, δεχόταν τη στρατηγική επιλογή τους, χωρίς να έρχεται σε σύγκρουση με τις επιλογές της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Για τα Σπάτα, όμως, είχε κατηγορηματικά αντίθετη άποψη να γίνει το αεροδρόμιο στο συγκεκριμένο μέρος και επέλεγε την Τανάγρα κατά προτεραιότητα. Σήμερα, δέχεται τη θέση της ΝΔ για το αεροδρόμιο των Σπάτων".

Το επιχείρημα της κυβέρνησης, τόνισε ο ίδιος, για τις δαπάνες που έχουν γίνει και οι οποίες δυσκολεύουν την ανάκληση του έργου, δε στέκει, γιατί τα 8,5 δισ. δραχμές που έχουν δοθεί είναι ελάχιστα μπροστά στο συνολικό κόστος και δε δικαιολογούν το "ο γέγονε γέγονε".

Σε άλλη ερώτηση για τη δημοσιοποίηση των στοιχείων του έργου του αεροδρομίου, ο Μ. Κωστόπουλος είπε ότι το ΚΚΕ ζήτησε τρεις φορές όλο το φάκελο με τα στοιχεία και ειδικά τη σύμβαση που ετοιμάζεται. "Η απάντηση ήταν "άλλα λόγια να αγαπιόμαστε" και στο τέλος, επειδή πιεστήκανε, μας είπαν ότι θα τη δώσουν ολοκληρωμένη στην Εθνική Αντιπροσωπεία. Μέχρι να τη δώσουν, όμως, το νομοσχέδιο θα έχει κατατεθεί, και τότε, τα περιθώρια αλλαγών, παρεμβάσεων, όπως η ίδια η πείρα βεβαιώνει, είναι μηδαμινά".

Ερωτώμενος για το θέμα της εκτροπής του Αχελώου που υποστηρίζει το ΚΚΕ, σε σχέση και με τις περιβαλλοντικές διαφωνίες του για το αεροδρόμιο των Σπάτων, ο Μ. Κωστόπουλος σχολίασε: "Υπάρχει μια επιστημονική προσέγγιση και μια προσέγγιση απάτης στα δυο ζητήματα".

"Εχουμε δεδομένο, συνέχισε, ότι στα Σπάτα 40.000 στρέμματα καταστρέφονται, δηλαδή ένας τεράστιος πνεύμονας τόσο χρήσιμος για την Αθήνα", ενώ για τον Αχελώο είπε ότι, ενώ δεν υπήρχαν αντιρρήσεις τα τελευταία 15 χρόνια, αφού μόνο το 1/3 του νερού θα πότιζε το κάμπο, αυτές εμφανίστηκαν τη στιγμή που το έργο βγήκε από το β Πακέτο Ντελόρ και δόθηκαν μόνο κάποια ποσά για την κατασκευή υδροηλεκτρικού σταθμού. Συνεχίζοντας, τόνισε ότι αν αυτή η εξέλιξη συνδυαστεί με τις επιδιώξεις της ΕΕ για μείωση της ελληνικής γεωργικής παραγωγής, τότε "εκείνοι που πρωτοστάτησαν για την "προστασία" του οικοσυστήματος της Αιτωλοακαρνανίας, δεν είναι άσχετοι με σκοπιμότητες".

Για το ίδιο θέμα, ο Σπ. Χαλβατζής πρόσθεσε ότι η Θεσσαλία κινδυνεύει να μετατραπεί σε μία τεράστια έρημο, καθώς ο υδροφόρος ορίζοντας του θεσσαλικού κάμπου έχει χαμηλώσει αρκετά, αφού πρώτα οι αγρότες άνοιγαν πηγάδια στα 10 μέτρα, ενώ τώρα, ακόμα και στα 140 μέτρα δε βρίσκουν νερό.

Τέλος, σε ερώτηση για τις αναθέσεις έργων από τους δήμους σε ιδιωτικές εταιρίες, ο Σπ. Χαλβατζής είπε ότι το θέμα είναι κατ' αρχήν πολιτικό και ότι οι περισσότερες εταιρίες που αναλαμβάνουν αυτά τα έργα, συνδέονται έμμεσα με μεγαλοπαράγοντες, είτε κυβερνητικούς, είτε της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που έχουν στο όνομά τους αυτές τις εταιρίες. Οι συνδυασμοί, κατέληξε, που υποστηρίζονται από το ΚΚΕ δίνουν μάχη ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Στη χτεσινή συνέντευξη, μεταξύ άλλων, παραβρέθηκαν: η Βέρα Νικολαφιδου, επικεφαλής του Τμήματος Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Περιβάλλοντος του ΚΚΕ, τα μέλη του Τμήματος, Σταύρος Βαρουτσής και Φρόσω Κορτζίδου, ο Λεων. Αυδής, επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα", ο Αντώνης Χοροζάνης, νομαρχιακός σύμβουλος Δ. Αττικής, ο Νίκος Στεφανίδης, νομαρχιακός σύμβουλος Α. Αττικής, ο Χρήστος Λαζαρίδης, νομαρχιακός σύμβουλος Αθήνας, ο πρόεδρος και ο γενικός γραμματέας της ΟΣΥΠΑ, Βασ. Αλεβιζόπουλος και Γιάννης Ρώτας, ο Π. Σοφός, γραμματέας του ΕΚΑ, η Χριστίνα Τσεντούρου, πρόεδρος του Συνδικάτου Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - Δέρματος, ο Γερ. Θεοδωράτος, δημοτικός σύμβουλος Αγ. Αναργύρων, ο Π. Ηλιόπουλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, ο Φίλιππος Βασιλείου, πολιτικός μηχανικός κ.ά.

ΚΚΕ
Εργα για την ανάπτυξη και όχι λεία στα μεγάλα συμφέροντα

Τις θέσεις του Κόμματος για τα "μεγάλα έργα" και το μεγάλο σκάνδαλο των Σπάτων παρουσίασαν χτες οι Μήτσος Κωστόπουλος και Σπύρος Χαλβατζής

Το τελευταίο διάστημα η χώρα μας βρίσκεται στο επίκεντρο ενός τεράστιου πολιτικού παιχνιδιού, με αντικείμενο τα μεγάλα έργα. Με την ανοχή της κυβέρνησης γίνεται πιόνι στο παιχνίδι των τεράστιων οικονομικών συμφερόντων, των κυρίαρχων κύκλων της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Τα εμπλεκόμενα ξένα συγκροτήματα στη διεκδίκηση της λείας των έργων δίνουν διαστάσεις όχι μόνο οικονομικές, αλλά και πολιτικές - διπλωματικές, με επιπτώσεις και στα θέματα εθνικής εμβέλειας, ενώ η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όπως και η προηγούμενη της ΝΔ, αναπτύσσει δημαγωγική εκστρατεία γύρω από τα έργα αυτά, με στόχο τον αποπροσανατολισμό του λαού.

Αυτά κατάγγειλαν χτες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, παρουσιάζοντας τις θέσεις του ΚΚΕ για τα "μεγάλα έργα" και το μεγάλο σκάνδαλο των Σπάτων τα μέλη του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος και Σπύρος Χαλβατζής.Παράλληλα, τόνισαν ότι απαιτείται να αποκρουστεί κάθε προσπάθεια των πολυεθνικών, να επιβάλλουν έργα για το δικό τους συμφέρον και ανισότιμους όρους στην εκτέλεση και διαχείρισή τους. Κάλεσαν, επίσης, τους φορείς του μαζικού λαϊκού κινήματος να επαγρυπνούν και να παρεμβαίνουν ενεργά στις εξελίξεις, να διεκδικούν λύσεις προς όφελος του λαού και της χώρας, να επιβάλλουν τη συμμετοχή τους στη λήψη των αποφάσεων σε όλα τα ζητήματα των έργων.

Εργα για τους ξένους

"Το ΚΚΕ θεωρεί ότι η χώρα μας έχει ανάγκη έργων υποδομής, που με τη σειρά τους θα βοηθήσουν και θα στηρίξουν τη βιομηχανική και αγροτική παραγωγή - τόνισε ο Σπ. Χαλβατζής. Πολλά όμως από τα έργα που προγραμματίζονται, τόνισε, δεν είναι αναγκαία για τη χώρα μας. Δε βοηθάνε ούτε στηρίζουν τη βιομηχανική και γεωργική παραγωγική ανάπτυξη".

Μια τρανή απόδειξη που ενισχύει την άποψη του ΚΚΕ - συνέχισε ο Σπ. Χαλβατζής - είναι ότι: Ενώ διατίθενται τεράστια ποσά αλλου, δεν υπάρχει καμία πρόθεση να επεκταθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο από την Πάτρα στη Δυτική Ελλάδα. Και πώς μπορεί να μιλά κανένας για ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας, όταν δεν προγραμματίζεται αυτή ακριβώς η επέκταση του σιδηροδρόμου;

Μια ακόμα τρανή απόδειξη είναι ότι ένα από τα μεγάλα έργα, που θα μπορούσε να έχει ευεργετική επίδραση στην αγροτική παραγωγή της Θεσσαλίας, η εκτροπή του Αχελώου, υπονομεύεται συστηματικά, επειδή η Ευρωπαϊκή Ενωση επιδιώκει τη συρρίκνωση της αγροτικής παραγωγής και ειδικότερα της βαμβακοκαλλιέργειας, καθώς και το δραστικού περιορισμό της κλωστοϋφαντουργίας.

Ραγιάδικη πολιτική

"Ολα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πιέσεις των ηγεμόνων της ΕΕ φέρνουν αποτελέσματα, τόνισε ο Σπ. Χαλβατζής. Δημοσιεύονται άρθρα κυβερνητικών και άλλων παραγόντων που βασική τους λογική είναι: Ας υποταχθούμε για να προχωρήσουν όπως - όπως τα έργα. Ας συμβιβαστούμε για την τελωνειακή ένωση Τουρκίας και ΕΕ για να μας δώσουν τα έργα. Ας μοιράσουμε τα έργα στους Γάλλους και στους Γερμανούς, φτάνει αυτά να προχωρήσουν. Αυτή είναι μια ραγιάδικη πολιτική, που βρίσκει το ΚΚΕ κατηγορηματικά αντίθετο".

Στη συνέχεια ο Σπ. Χαλβατζής υπογράμμισε ότι τα όποια έργα γίνουν θα πρέπει πριν απ' όλα να βοηθάνε την οικονομική, βιομηχανική και γεωργική ανάπτυξη της χώρας. Να δημιουργούν θέσεις εργασίας και μετά την ολοκλήρωσή τους. Κι αυτό ασφαλώς θα εξασφαλιστεί μόνο με έργα που ενισχύουν τη βιομηχανική παραγωγή και την ανάπτυξη σύγχρονων παραγωγικών μονάδων. Αλλιώς - τόνισε - οι μόνες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν μετά την ολοκλήρωση αυτών των μεγάλων έργων θα είναι οι υπάλληλοι των διοδίων και όσοι θα ασχολούνται αργότερα με τη συντήρηση των δρόμων.

Υποθήκευση της χώρας

Μεγάλη είναι η συζήτηση για τα μεγάλα έργα, ανέφερε σε άλλο σημείο ο Σπ. Χαλβατζής. Πιο μεγάλη είναι η σύγκρουση ανάμεσα στις εταιρίες που θα αναλάβουν αυτά τα έργα. Μεγαλύτερη είναι η πίεση ηγετικών δυνάμεων της ΕΕ, που θέλουν για δικό τους συμφέρον την προώθηση δικών τους εταιριών. Μέγιστη είναι η λογική της υποχώρησης, της υποταγής και της εκχώρησης εθνικών δικαιωμάτων και υποθήκευσης της χώρας μας από την κυβέρνηση. Αυτό είναι το πλαίσιο μέσα στο οποίο αναπτύσσεται η φιλολογία για τα μεγάλα έργα.Στη συνέχεια σημείωσε:

  • Τα έργα για τα οποία γίνεται λόγος εξαγγέλθηκαν πολλές φορές από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.
  • Ολες οι εξαγγελίες ακολουθούσαν μια προβολή τεχνικών και οικονομικών δεδομένων και δεν έκαναν αναφορά σε κοινωνικά ζητήματα και πλευρές ή επιπτώσεις από αυτά τα έργα.
  • Δεν έπαιρναν και δεν παίρνουν υπόψη τις επιστημονικές τεχνικές δυνατότητες των Ελλήνων τεχνικών.
  • Δεν έκαναν τον κόπο να συνδέσουν αυτά τα έργα με τις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, με την ανάγκη της παραγωγικής, βιομηχανικής και κοινωνικής ανάπτυξης της χώρας, αλλά υποτάσσονταν στις επιλογές των κυρίαρχων δυνάμεων της ΕΕ και των αναγκών τους.
Για την ανάπτυξη

"Η χώρα μας, σημείωσε, έχει ανάγκη από μια ανάπτυξη διαφορετική από αυτή που μέχρι τώρα γνωρίσαμε. Μια ανάπτυξη όπου ο ρόλος των εργαζομένων θα είναι καθοριστικός, όχι μόνο στην παραγωγική προσπάθεια, αλλά και στις επιλογές και στη συμμετοχή στις αποφάσεις. Μια ανάπτυξη που βασίζεται στις ισότιμες σχέσεις στα πλαίσια του διεθνούς καταμερισμού εργασίας. Η συνολική πολιτική του ΚΚΕ έχει ως βασικό συστατικό της την παραγωγική ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας. Σ' αυτήν εντάσσεται και η ανάπτυξη παραδοσιακών και σύγχρονων βιομηχανικών κλάδων και καλλιεργειών, αλλά και η κατασκευή έργων υποδομής.

Πρέπει να τονίσουμε ότι θεωρούμε την αντιπαράθεση των μεγάλων έργων με τα μικρά ως τεχνητή. Υποστηρίζουμε ότι απαιτείται ενιαίος προγραμματισμός όλων των δημοσίων έργων στα πλαίσια ενός δημοκρατικού προγράμματος ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων της χώρας. Για παράδειγμα: Ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται αποσπασμένα από την ανάπτυξη του κλάδου μεταλλικών κατασκευών, καθώς και της χαλυβουργίας. Η χρήση του φυσικού αερίου δεν μπορεί να εξεταστεί αποσπασμένα από την ανάπτυξη της σωληνουργίας, την ανάπτυξη βιομηχανίας και βιοτεχνίας κατασκευής ειδικών εξαρτημάτων και συσκευών που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο".

Οι προτάσεις μας

Στο κείμενο θέσεων που παρουσιάστηκε στη χτεσινή συνέντευξη, ανάμεσα σε άλλα τονίζεται:

To KKE ζητά να σταματήσουν οι διαδικασίες δήθεν συζήτησης με τα υπερεθνικά όργανα της ΕΕ, αφού πρόκειται στην ουσία για αλισβερίσι για τη διανομή έργων και τεράστιων κερδών των κυρίαρχων δυνάμεων της ΕΕ και για υποθήκευση πόρων και δυνατοτήτων για την ανάπτυξη της χώρας και με αποικιακού τύπου δεσμεύσεις.

Το ΚΚΕ υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει καμία ανάγκη για τη χώρα μας δημιουργίας τεράστιου κεντρικού αεροδρομίου. Ιδιαίτερα, δεν μπορεί να στηριχτεί σε κανένα στοιχείο η χωροθέτησή του στο λεκανοπέδιο Αττικής.

  • Η ανάγκη για κατασκευή νέου αεροδρομίου δεν είναι άμεση, ούτε πιεστική. Το είδος και η μορφή του νέου αεροδρομίου πρέπει να καθοριστεί έτσι ώστε: Να εντάσσεται στη γενικότερη απαιτούμενη πολιτική των αερομεταφορών της χώρας. Να είναι εναρμονισμένο με μια αναπτυξιακή πολιτική. Να εντάσσεται στους γενικότερους χωροταξικούς στόχους ανάπτυξης της χώρας και ιδιαίτερα του Λεκανοπεδίου.
  • Η κατασκευή μπορεί και πρέπει να γίνει στα πλαίσια της ισχύουσας νομοθεσίας για τα δημόσια έργα και από το δημόσιο.
  • Η χρηματοδότησή του να γίνει με αξιοποίηση όλων των δυνατών εισροών και προς όφελος του δημοσίου.
  • Η λειτουργία του πρέπει να εξασφαλίζει προνομιακή συμμετοχή και αντιμετώπιση της "Ολυμπιακής" και της ΥΠΑ.
  • Η λειτουργία και διαχείρισή του, όπως και του συνόλου των αεροδρομίων της χώρας, πρέπει να γίνεται από το δημόσιο.
  • Η εθνική ασφάλεια και άμυνα, πέρα από τους οικονομικούς λόγους, επιβάλλουν την απόκρουση κάθε μορφής ιδιωτικοποίησης.
  • Η χρησιμοποίηση του επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού, η εμπειρία και τεχνογνωσία των δημοσίων φορέων του ελληνικού παραγωγικού δυναμικού είναι αναγκαία και απαραίτητη.

Το ΚΚΕ ζητά να σταματήσει η προώθηση του έργου και να επανεξεταστούν οι αποφάσεις:

- Να σταματήσει η ακολουθούμενη διαδικασία, με παράλληλη εξασφάλιση του ελληνικού κράτους σε σχέση με τις ανειλημμένες υποχρεώσεις.

- Να ληφθούν μέτρα βελτίωσης του Ελληνικού και αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της Αττικής και ιδιαίτερα της Τανάγρας.

- Να επανεξεταστεί η ωφελιμότητα κατασκευής του έργου με βάση τις προαναφερθείσες αρχές.

- Η αξιολόγηση των όποιων προτάσεων να γίνει με διαφανείς διαδικασίες και από φορέα που θα εγγυάται: Διαφάνεια επιλογών, διαδικασιών, ενεργειών. Δυνατότητα αξιολόγησης και λήψης αποφάσεων με βάση την Κοινωνική Αναπτυξιακή Διάσταση και Οικονομική Θεώρηση. Ο φορέας αυτός θα μπορούσε να αποτελείται από τους ήδη υπάρχοντες φορείς (ΥΠΑ, ΟΑ, ΤΕΕ, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Εθνικός Αερομεταφορέας, ΕΟΤ, ΥΧΟΠ κλπ.).

Το ΚΚΕ ζητά: Να δοθούν άμεσα οι θέσεις της κυβέρνησης, οι απαιτήσεις των "επενδυτών" και των υπερεθνικών οργάνων της ΕΕ. Να ανοίξει πλατύς διάλογος με τα κόμματα και τους φορείς. Να συγκροτηθεί διακομματική Κοινοβουλευτική Επιτροπή, η οποία να διαμορφώσει πόρισμα. Να πραγματοποιηθεί διευρυμένη συζήτηση στη Βουλή πριν από την κατάθεση του σχετικού νόμου.

Το ΚΚΕ, τέλος, καλεί τους φορείς των επιστημόνων, των εργαζομένων στην Πολιτική Αεροπορία, τους φορείς της ΤΑ και του λαϊκού κινήματος σε επαγρύπνηση και τονίζει ότι οι προτάσεις των φορέων, όπως της ΟΣΥΠΑ, μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες και να δώσουν λύσεις σε όφελος της ανάπτυξης της χώρας.

Ελαμψαν διά της απουσίας τους!

Για μια ακόμη φορά έλαμψε διά της απουσίας της από εκδήλωση του ΚΚΕ η μεγάλη μερίδα των ιδιωτικών μέσων μαζικής ενημέρωσης. Απόλυτα δικαιολογημένη και εύλογη επομένως η διαμαρτυρία του Σπ. Χαλβατζή στο τέλος της εκδήλωσης: "Είναι μια έντονη διαμαρτυρία του ΚΚΕ - δήλωσε - για όλους αυτούς οι οποίοι ψευδεπίγραφα ονομάζονται "δημοκράτες", "πλουραλιστές", άνθρωποι "σύγχρονοι", που δε μετέρχονται την... ξύλινη γλώσσα. Ο κόσμος βλέπει και κρίνει. Πρέπει οι άμεσα ενδιαφερόμενοι να βρουν τρόπους και μορφές για να φτάνουν τα ΜΜΕ στους τόπους των ειδήσεων και των πληροφοριών. Εμείς δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε τον αγώνα, θα συνεχίσουμε να ενημερώνουμε τους εργαζόμενους και τους μαζικούς φορείς σχετικά με τα μεγάλα έργα, με το αεροδρόμιο των Σπάτων. Θα επιδιώξουμε τη συσπείρωση ευρύτερων δυνάμεων στην κατεύθυνση ανάπτυξης έργων, τα οποία θα έχουν ουσιαστική συμβολή στην πρόοδο και την ενίσχυση της παραγωγικής βάσης της χώρας. Θα συνεχίσουμε με συνέπεια και σταθερότητα. Δε θεωρούμε ότι επειδή οι άλλοι έχουν το μαχαίρι και το πεπόνι, επειδή βεβαίως συμφωνούν και συναινούν στις επιλογές της Συνθήκης του Μάαστριχτ, ότι μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν. Το μαζικό λαϊκό κίνημα και οι κινητοποιήσεις, όλο αυτό το διάστημα, δείχνουν ότι ανασυντάσσεται. Δεν είμαστε αιθεροβάμονες, θεωρούμε ότι χρειάζονται τεράστιες προσπάθειες για την ανασυγκρότησή του, ωστόσο βρισκόμαστε σε μια καλή πορεία. Το μαζικό λαϊκό κίνημα μπορεί να βάλει ένα φραγμό στη λογική της υποταγής και μπορεί βεβαίως να ανοίγει δρόμους για μια άλλη προοπτική ανάπτυξης της χώρας".

Δε χρειάζεται

Το έργο κατασκευής του αεροδρομίου στα Σπάτα το έχουμε χαρακτηρίσει και εμείς πολιτικό, οικονομικό και εθνικό σκάνδαλο, τόνισε στην παρέμβασή του ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, Βασίλης Αλεβιζόπουλος.

Οι μέχρι σήμερα μελέτες που έχουν γίνει τα τελευταία 20 χρόνια - συνέχισε - απέδειξαν ότι υπάρχει 130% απόκλιση της αναγκαιότητας κατασκευής αεροδρομίου. Αυτό σημαίνει ότι δε χρειάζεται. Γιατί, απλούστατα, οι μελέτες λέγανε ότι το 1993, η επιβατική κίνηση στην Αθήνα θα ήταν 23 εκατομμύρια επιβάτες και η κίνηση που διαπιστώνεται σήμερα είναι 9 εκατομμύρια επιβάτες. Από τις τεχνικές μελέτες διαπιστώνουμε ότι πρόκειται για ένα αεροδρόμιο Ουγκάντας, ένα αεροδρόμιο "κοτέτσι", το οποίο είναι πολύ μικρότερο από το σημερινό αεροδρόμιο της Αθήνας. Εχει ένα κοστολόγιο 600 δισ., που με τους τόκους και τις υπερτιμολογήσεις θα ξεπεράσει τα 2 τρισ., ενώ η πραγματική αξία του συγκεκριμένου αεροδρομίου δεν ξεπερνά τα 120 δισ. Ο ίδιος χαρακτήρισε διάτρητες τις περιβαλλοντικές μελέτες, αφού "διαπιστώνουν" ότι θα υπάρξει περισσότερη ρύπανση από τα... λεωφορεία που θα περνούν, παρά από το νέο αεροδρόμιο!

Ο πολιτικός μηχανικός, Φίλιππος Βασιλείου,τόνισε ότι είναι ψευδείς οι ισχυρισμοί του Κ. Λαλιώτη ότι πέτυχε δήθεν καλύτερους όρους στις διαπραγματεύσεις με τους Γερμανούς από ό,τι ο Στ. Μάνος της ΝΔ και εξέφρασε την πεποίθηση ότι τελικά η σύμβαση θα είναι χειρότερη ακόμα και από αυτήν που ετοίμαζε ο Στ. Μάνος.

Τα "μεγάλα έργα" εξυπηρετούν ανάγκες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και όχι της Ελλάδας

Αυτή η δίοδος οξυγόνου για την Αθήνα προβλέπεται να γίνει αεροδρόμιο...

Στιγμιότυπο από τη συνέντευξη Τύπου



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ