Τετάρτη 29 Μάρτη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Οι προτάσεις μας

Στο κείμενο θέσεων που παρουσιάστηκε στη χτεσινή συνέντευξη, ανάμεσα σε άλλα τονίζεται:

To KKE ζητά να σταματήσουν οι διαδικασίες δήθεν συζήτησης με τα υπερεθνικά όργανα της ΕΕ, αφού πρόκειται στην ουσία για αλισβερίσι για τη διανομή έργων και τεράστιων κερδών των κυρίαρχων δυνάμεων της ΕΕ και για υποθήκευση πόρων και δυνατοτήτων για την ανάπτυξη της χώρας και με αποικιακού τύπου δεσμεύσεις.

Το ΚΚΕ υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει καμία ανάγκη για τη χώρα μας δημιουργίας τεράστιου κεντρικού αεροδρομίου. Ιδιαίτερα, δεν μπορεί να στηριχτεί σε κανένα στοιχείο η χωροθέτησή του στο λεκανοπέδιο Αττικής.

  • Η ανάγκη για κατασκευή νέου αεροδρομίου δεν είναι άμεση, ούτε πιεστική. Το είδος και η μορφή του νέου αεροδρομίου πρέπει να καθοριστεί έτσι ώστε: Να εντάσσεται στη γενικότερη απαιτούμενη πολιτική των αερομεταφορών της χώρας. Να είναι εναρμονισμένο με μια αναπτυξιακή πολιτική. Να εντάσσεται στους γενικότερους χωροταξικούς στόχους ανάπτυξης της χώρας και ιδιαίτερα του Λεκανοπεδίου.
  • Η κατασκευή μπορεί και πρέπει να γίνει στα πλαίσια της ισχύουσας νομοθεσίας για τα δημόσια έργα και από το δημόσιο.
  • Η χρηματοδότησή του να γίνει με αξιοποίηση όλων των δυνατών εισροών και προς όφελος του δημοσίου.
  • Η λειτουργία του πρέπει να εξασφαλίζει προνομιακή συμμετοχή και αντιμετώπιση της "Ολυμπιακής" και της ΥΠΑ.
  • Η λειτουργία και διαχείρισή του, όπως και του συνόλου των αεροδρομίων της χώρας, πρέπει να γίνεται από το δημόσιο.
  • Η εθνική ασφάλεια και άμυνα, πέρα από τους οικονομικούς λόγους, επιβάλλουν την απόκρουση κάθε μορφής ιδιωτικοποίησης.
  • Η χρησιμοποίηση του επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού, η εμπειρία και τεχνογνωσία των δημοσίων φορέων του ελληνικού παραγωγικού δυναμικού είναι αναγκαία και απαραίτητη.

Το ΚΚΕ ζητά να σταματήσει η προώθηση του έργου και να επανεξεταστούν οι αποφάσεις:

- Να σταματήσει η ακολουθούμενη διαδικασία, με παράλληλη εξασφάλιση του ελληνικού κράτους σε σχέση με τις ανειλημμένες υποχρεώσεις.

- Να ληφθούν μέτρα βελτίωσης του Ελληνικού και αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της Αττικής και ιδιαίτερα της Τανάγρας.

- Να επανεξεταστεί η ωφελιμότητα κατασκευής του έργου με βάση τις προαναφερθείσες αρχές.

- Η αξιολόγηση των όποιων προτάσεων να γίνει με διαφανείς διαδικασίες και από φορέα που θα εγγυάται: Διαφάνεια επιλογών, διαδικασιών, ενεργειών. Δυνατότητα αξιολόγησης και λήψης αποφάσεων με βάση την Κοινωνική Αναπτυξιακή Διάσταση και Οικονομική Θεώρηση. Ο φορέας αυτός θα μπορούσε να αποτελείται από τους ήδη υπάρχοντες φορείς (ΥΠΑ, ΟΑ, ΤΕΕ, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Εθνικός Αερομεταφορέας, ΕΟΤ, ΥΧΟΠ κλπ.).

Το ΚΚΕ ζητά: Να δοθούν άμεσα οι θέσεις της κυβέρνησης, οι απαιτήσεις των "επενδυτών" και των υπερεθνικών οργάνων της ΕΕ. Να ανοίξει πλατύς διάλογος με τα κόμματα και τους φορείς. Να συγκροτηθεί διακομματική Κοινοβουλευτική Επιτροπή, η οποία να διαμορφώσει πόρισμα. Να πραγματοποιηθεί διευρυμένη συζήτηση στη Βουλή πριν από την κατάθεση του σχετικού νόμου.

Το ΚΚΕ, τέλος, καλεί τους φορείς των επιστημόνων, των εργαζομένων στην Πολιτική Αεροπορία, τους φορείς της ΤΑ και του λαϊκού κινήματος σε επαγρύπνηση και τονίζει ότι οι προτάσεις των φορέων, όπως της ΟΣΥΠΑ, μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες και να δώσουν λύσεις σε όφελος της ανάπτυξης της χώρας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ