ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 14 Σεπτέμβρη 2006
Σελ. /32
Τέχνη και εισιτήριο

Επιστροφή ολοταχώς προς τα πίσω! Στα 1954, όταν γυρίστηκε η θαυμάσια ταινία του Κέντζι Μιζογκούτσι «Ο Επιστάτης Σάνσο». Οι καινούριες ταινίες της βδομάδας μόνο καινούριες δεν είναι. Καινούριες, βέβαια, με την έννοια να έχουν κάτι νέο να προσθέσουν στην ιστορία της 7ης τέχνης. «Επιστάτης», λοιπόν!

Μια απλώς συμπαθητική κατασκοπευτική ταινία οι «Ημέρες Σεπτεμβρίου», του Σαντιάγκο Αμιγκορένα. Τίποτα άλλο, όμως! Μονοδιάστατο και άδικο για τον Λέοναρντ Κοέν, το ντοκιμαντέρ του Λίαν Λάνσον «Leonard Cohen: I' M Your Man». Κωμωδία για χαζά Αμερικανάκια η ταινία των Αντονι & Τζο Ρούσο, «Στους Δυο Τρίτος Δε Χωρεί». Το ίδιο ισχύει και για την ταινία του Αϊβαν Ράιτμαν «My Super Ex-Girlfriend». Ενα, ακόμα, ανόητο θρίλερ το «Stay Alive», του Γουίλιαμ Μπρεντ Μπελ. Και τέλος, το θορυβώδες, και με αρκετές αρετές, «κινούμενο σχέδιο» του Τζον Λάσιτερ, «Αυτοκίνητα».

Και μια παρατήρηση: Τρεις από τις επτά ταινίες βγαίνουν στους κινηματογράφους με τους αγγλικούς τίτλους τους. Είναι φανερό, κάποιοι μας θεωρούν προτεκτοράτο!

ΚΕΝΤΖΙ ΜΙΖΟΓΚΟΥΤΣΙ
Ο επιστάτης Σάνσο

Το φετινό καλοκαίρι ανήκει δικαιωματικά στον ιαπωνικό κινηματογράφο! Δυστυχώς, μόνο στον παλαιό και ελάχιστα στον πρόσφατο! Ο οποίος πρόσφατος, εκτός από κάποιες εξαιρέσεις, αντί να ακολουθήσει αυτή τη θαυμάσια παράδοση, έχει αμερικανοποιηθεί, τόσο στη φόρμα όσο και στο περιεχόμενο, όπως, άλλωστε, και το μεγαλύτερο κομμάτι της πολιτιστικής παραγωγής της χώρας. Η βία και το σεξ είναι το επίμονο - και μονότονο - μοτίβο του σύγχρονου ιαπωνικού κινηματογράφου...

Μετά το «Ρασομόν», τη «Σιωπηλή Μονομαχία», τους «Σταυρωμένους Εραστές», το «Ουγκέτσου Μονογκατάρι», σειρά έχει «Ο Επιστάτης Σάνσο». Εδώ ο Κένζι Μιζογκούτσι, με όχημα μια μελοδραματική ιστορία, την Οδύσσεια μιας ηθικής οικογένειας, τη διάλυσή της και την προσπάθεια για επανένωση όσων κομματιών δεν έχουν χαθεί για πάντα, μας μεταφέρει στον ιαπωνικό μεσαίωνα. Τότε που «η ανθρώπινη ζωή δεν είχε καμία αξία». Τότε που ο άρχοντας, το «θείο», η πειθαρχία ήταν απόλυτες έννοιες. Τότε που η αξιοπρέπεια δεν υπήρχε ούτε καν στο λεξιλόγιο των ανθρώπων!

Είναι αλήθεια πως πολλά μέρη της ταινίας μπορούν, εάν ο θεατής δεν είναι οπλισμένος, να διαβαστούν με δυο τρόπος. Μεταφυσικά και διαλεκτικά. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ταινία εξετάζει υψηλές έννοιες: ήθος, καθήκον, αυτογνωσία, αγώνας. Εννοιες που ξεπερνάνε τα «πραγματικά», αυτά δηλαδή που κυριαρχούν και είναι εύκολα στην ανάγνωση. Εννοιες που ακουμπάνε τα «υπερβατικά», αυτά δηλαδή που επιδιώκει, και πρέπει να επιδιώκει, ο άνθρωπος, τα «υπερβατικά» που έχουν από μόνα τους μια δυσκολία! Αφού είναι πράγματα υψηλά, πράγματα που ακόμα δεν έχει γνωρίσει (πρακτικά) ο άνθρωπος. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει πως ο άνθρωπος φόρτωνε στους θεούς του όλες τις αρετές και όλες τις δυνάμεις που ο ίδιος επιδίωκε και επιθυμούσε να αποχτήσει. Αρετές και δυνάμεις ανθρώπινες, βέβαια. Αρετές και δυνάμεις που θα έκαναν τη ζωή του αξιοπρεπή. Οι ήρωες του Μιζογκούτσι κρατάνε για τον εαυτό τους όλες τις αρετές, τις δυνάμεις και τις υποχρεώσεις, που οι αδύναμοι άνθρωποι φόρτωναν στους «θεούς». Δικό τους καθήκον είναι η απόδοση της δικαιοσύνης!

Για όσους, λοιπόν, δεν αποζητάνε υπεκφυγές η ταινία είναι καθαρή! Δείχνει καθαρά και ξάστερα τη θέληση των ανθρώπων να παλέψουν για μια άλλη, για μια αξιοπρεπή ζωή. Δείχνει τις αντίξοες συνθήκες (προκαταλήψεις, «θείοι» νόμοι, νόμοι του κράτους, βία της κυρίαρχης τάξης), μέσα στις οποίες δίνονται οι μάχες. Και παρ' όλα αυτά, με κίνδυνο ακόμα και να χάσουν τη ζωή τους, άλλος αρνείται να υπηρετήσει αυτό το καταφρονητέο σύστημα, άλλος αρνείται να συναινέσει στις επιταγές του και στις ανομίες του και άλλος, ο πιο αποφασισμένος, καταφεύγει σε δυναμικότερα μέτρα εναντίον του.

Το θετικό, το θετικότερο, με την ταινία είναι πως το καλό, τελικά, νικάει το κακό. Εστω και αν χρειάστηκε να θυσιάσει κομμάτια του εαυτού του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο θάνατος του πατέρα, η εξαφάνιση της αδερφής, ο ακρωτηριασμός της μάνας! Πώς μπορείς να χαρίσεις την ταινία στη μεταφυσική, στη θρησκεία, στο «θείο», όταν ο κεντρικός ήρωας δε σταματάει την πορεία του προς τη δικαίωση όσο τίμημα και αν πληρώνει; Οταν ούτε μια στιγμή δεν αμφιβάλλει για το δίκιο του αγώνα του. Οταν δεν επιτρέπει στον εαυτό του να λιποψυχήσει ούτε για μια στιγμή;

Στο καθαρό ιδεολογικό περιεχόμενο έρχεται και προστίθεται και η καθαρή γραφή (φόρμα). Πουθενά ο φακός, η μουσική και οι ήχοι, οι ερμηνείες των ηθοποιών, δεν έκλιναν προς τη μεταφυσική ή την ασάφεια. Τίποτα δεν ήταν περισσότερο από το κανονικό. Οι ήρωες, τόσο οι θετικοί όσοι και οι αρνητικοί, είχαν ανθρώπινη διάσταση. Καμία σχέση με υπερήρωες, με superman. Παντού ανθρώπινοι άνθρωποι! Και τα κάδρα απόλυτα ρεαλιστικά. Ποιητικά, βέβαια, αλλά ρεαλιστικά!

Κλείνω με την υπόμνηση και, αν μου επιτρέπετε, την υπόδειξη, να πάτε να δείτε την ταινία. Και να θαυμάσετε την ικανότητα του δημιουργού να μετατρέpει ένα απλό μελό σε ένα έργο τέχνης. Μια ικανότητα που θέλει γνώση. Τόσο για την τέχνη του κινηματογράφου, όσο και για την αντιληπτική ικανότητα του θεατή. Ο Κένζι Μιζογκούτσι διάλεξε μια γραφή (μελό) την οποία γνωρίζουν οι πλατιές μάζες. Ομως, σε καμία στιγμή δεν υπέκυψε στο λαϊκισμό. Αντίθετα, «σήκωσε» αυτό το «απλό» μέσον (μελό) σε υψηλότερο στάδιο. Το έκανε εργαλείο.

Παίζουν: Κινούγιο Τανάκα, Γιοσιάκι Χαναγιάγκι, Κιόκο Καγκάουα, Μασάο Σιμίζου, Εϊτάρο Σίντο, Ακιτάκε Καουάνο

ΣΑΝΤΙΑΓΚΟ ΑΜΙΓΚΟΡΕΝΑ
Ημέρες Σεπτεμβρίου

«Ημέρες Σεπτεμβρίου» του Σαντιάγκο Αμιγκορένα
«Ημέρες Σεπτεμβρίου» του Σαντιάγκο Αμιγκορένα
Ο γνωστός 40χρονος Αργεντινός σεναριογράφος και συγγραφέας Σαντιάγκο Αμιγκορένα, μετά από 30 περίπου σενάρια και τέσσερα βιβλία, αποφάσισε να περάσει στη σκηνοθεσία, γιατί «ήθελε να γνωρίσει καινούριες συγκινήσεις»! Κυρίως, «να γνωρίσει την ανασφάλεια που προσφέρει η "καρέκλα" του σκηνοθέτη», όπως δηλώνει!

Δεν ξέρω πώς ένιωσε ο ίδιος σκηνοθετώντας την ταινία του, πάντως μόνον ανασφάλεια δεν προδίδει. Αντίθετα, διαθέτει σιγουριά. Και καλό γούστο! Και μια σκηνοθετική ματιά αξιοπρόσεχτη. Ακόμα και ο θεατής, που δεν του αρέσουν οι ταινίες κατασκοπίας, στις «Μέρες του Σεπτέμβρη» θα βρει πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. Στοιχεία που πηγάζουν κυρίως από την ατμόσφαιρα, την εξαιρετική φωτογραφία, τον υπαινικτικό τρόπο μετάδοσης της «πληροφορίας», τους ελάχιστους διαλόγους, τα υπονοούμενα και, τέλος, το «ανθρώπινο» του πράγματος!

Ενας Αμερικανός κατάσκοπος εξαφανίζεται παίρνοντας μαζί του μια πληροφορία «υψίστης σημασίας». (Μπορεί να είναι το χτύπημα της 11ης του Σεπτέμβρη)! Ομως, και οι κατάσκοποι έχουν ψυχή! Τουλάχιστον, αυτός της ταινίας! Ο οποίος επιθυμεί διακαώς να δει τα παιδιά του. Μια φίλη του, κατάσκοπος και η ίδια, σπεύδει να τον βοηθήσει. Κάποιοι άλλοι, κατάσκοποι και αυτοί, θέλουν να τον εξοντώσουν. Μαθαίνουν για το κρυφό ραντεβού πατέρα και παιδιών και φτάνουν και αυτοί στη Βενετία. Η συνέχεια επί της οθόνης...

Ετσι έχουν τα πράγματα! Μην περιμένετε να δείτε τίποτα σοβαρές σκέψεις, τίποτα σοβαρές αναλύσεις για τον κόσμο των κατασκόπων. Ούτε κάποια ψυχολογική έρευνα γύρω από τα συναισθήματα, τα πατρικά συναισθήματα, αυτού του κόσμου. Οχι! Απλά πράγματα. Οι «Μέρες του Σεπτέμβρη» δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια κατασκοπευτική περιπέτεια! Και μάλιστα περιπέτεια χαμηλών τόνων. Χωρίς μεγάλα πιστολίδια και άλλες ακρότητες. (Αυτό, βέβαια, προσμετράει στα θετικά της ταινίας). Το φόντο, βέβαια, είναι οι κατάσκοποι. Ο κόσμος αυτός που ζει σημαδεύοντας και σημαδευόμενος. Που ζει πυροβολώντας και πυροβολούμενος. Ο οποίος κόσμος, στη συγκεκριμένη περίπτωση, για να ξεχωρίσει ενδεχομένως από άλλους άλλων ταινιών, πού και πού φιλοσοφεί, πού και πού απαγγέλλει ποιήματα με «σκεπτόμενους» στίχους! Είναι μεν τέρατα, δηλαδή, αλλά διαθέτουν παιδεία!

Τα ίδια ισχύουν για την ταινία. Είναι ένα τίποτα, μια ταινία χωρίς κάποιον σοβαρό προβληματισμό, αλλά διαθέτει παιδεία! «Σκεπτόμενες» γωνίες λήψης, βισκοντικές και γκονταρικές στάσεις των ηθοποιών, εικαστικές λεπτομέρειες, ωραίοι χώροι, ενδιαφέρουσες φυσιογνωμίες και τραγικό φινάλε! Αν είναι αυτές οι ανάγκες σας, να σπεύσετε!

Παίζουν: Ζιλιέτ Μπινός, Τζον Τουρτούρο, Νικ Νόλτε, Τομ Ρίλεϊ, Σάρα Φόριστιερ.

ΛΙΑΝ ΛΑΝΣΟΝ
Leonard Cohen: «I'm your man»

Πόσες φορές δεν το έχουμε πει ότι όταν η τέχνη μπλέκει με το εμπόριο, χάνει την ηθική της και αυτοαναιρείται! Ο κύριος Λίαν Λάνσον είχε στα χέρια του χρυσό και τον μετέτρεψε σε λαμαρίνα. Εντάξει, κασσίτερο. Πάντως, όχι πλατίνα! Ο εξαιρετικός Λέοναρντ Κοέν, αντί να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο, μίκρυνε! Εγινε ένας μονοδιάστατος τραγουδοποιός, ποιητής έστω. Μονοδιάστατος, πάντως!

Οι δημιουργοί του ντοκιμαντέρ «Leonard Cohen: I'm Your Man», εκμεταλλευόμενοι μια συναυλία στην Αυστραλία και κάποιες άλλες ευκαιριακές παρουσιάσεις των τραγουδιών του συνθέτη -τραγουδιστή (από άλλες φωνές), έφτιαξαν ένα άνευρο και άοσμο έργο. Το μεγαλύτερο λάθος τους, αν δεν πρόκειται για σκοπιμότητα, εγώ προς τη σκοπιμότητα κλίνω, είναι που απουσιάζει παντελώς ο χρόνος και ο χώρος της δημιουργίας. Με αποτέλεσμα, το ελλειμματικό, έτσι και αλλιώς, έργο του συνθέτη - τραγουδιστή, που παρουσίασαν, να μένει μετέωρο! Χωρίς κοινωνικό background, δεν υπάρχει η φιλοσοφική δικαιολογία! Τα τραγούδια χάνουν την κοινωνική τους υπόσταση. Μοιάζουν να προκύπτουν απ' το πουθενά και να απευθύνονται στο πουθενά!

Χρειάζεται, λέτε, να θυμίσουμε την κοινωνική αναστάτωση που επικρατούσε στην Αμερική, όταν ο Κοέν βρισκόταν στην επικαιρότητα; Επιπλέον, η επιμονή τους (και αυτή ελέγχεται) για ένα μόνο μέρος της προσωπικής περιπέτειας του ποιητή, το μέρος εκείνο που αφορά την επαφή του με τις «θρησκείες» στις οποίες κατέφυγε κάποιο διάστημα, γιατί δυσκολευόταν να ερμηνεύσει και να κατανοήσει τον κόσμο, τον εξέθεσαν σαν κυκλοθυμικό! Σαν μικροβιοφοβικό! Ο Κοέν είχε και κριτική κοινωνική παρουσία. Μίλησε για πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα!

Να πω ότι δεν ένιωσα τίποτα από την ταινία; Δεν είναι αλήθεια. Σε όλη της τη διάρκεια ήμουν ευτυχισμένος! Η μουσική, κάποιοι στίχοι των τραγουδιών, η τρυφερότητά τους, ο στοχασμός τους, ο ερωτισμός τους, αυτός ο υπέροχος ερωτισμός τους, μου έδωσαν αγαλλίαση! Η έλλειψη κάθε χυδαιότητας στο έργο του, ακόμα και όταν μιλάει πικραμένος ή απογοητευμένος, η απέραντη αγάπη του και η μεγάλη εκτίμησή του στη γυναίκα, φανερώνεται σε κάθε στίχο του, σε κάθε νότα της μουσικής του.

Σκεπτόμενος, όμως, αυτό που πραγματικά έχασα, έχασε ο θεατής, δεν μπορώ να τους συγχωρήσω! Γι' αυτό ξεκίνησα την κριτική μου αρνητικά. Γιατί κάπου κατάλαβα ότι σκοπός τους ήταν να πουλήσουν, να ξαναπουλήσουν τα τραγούδια του. Και γιατί, δεν ντρέπομαι να το ομολογήσω, τον Λέοναρντ Κοέν τον έχω στην καρδιά μου.

Εμφανίζονται: Λέοναρντ Κοέν, Νικ Κέιβ, «U2», Τζάρβις Κόκερ (Pulp), Ρούφος και Μάρθα Γουέινραϊτ, Αντονι, Μπεθ Ορτον.

ΤΖΟΝ ΛΑΣΙΤΕΡ
Αυτοκίνητα

«Αυτοκίνητα» του Τζον Λάσιτερ
«Αυτοκίνητα» του Τζον Λάσιτερ
Αν σας αρέσουν τα «κινούμενα σχέδια» και οι αγώνες ταχύτητας, και αν, κυρίως, αντέχετε τα μαρσαρίσματα και την πολυλογία, πηγαίνετε να δείτε τα «Αυτοκίνητα».

Αν πάρετε μαζί και τα παιδιά σας, που δεν μπορούν ακόμα να διαβάσουν, καλό θα είναι να διαλέξετε τη μεταγλωττισμένη στα ελληνικά κόπια. Τα μωρά θα ακούσουν γνωστές φωνές: Ρουβάς, Κάγια, Βόγλης, Κοντογιανίδης, Χαϊκάλης, Μποστατζόγλου.

Ολα τα λεφτά είναι το μικρό φιλμάκι που συνοδεύει την κυρίως ταινία! Εδώ φαίνεται η «γλώσσα» των σκίτσων. Εικόνες (σκίτσα) που μιλάνε χωρίς υπότιτλους και διευκρινίσεις! Η κυρίως ταινία ενώ διαθέτει και αυτή καλό - και γερό - σκίτσο, είναι πιο συγκεκριμένη (συντηρητική) και γι' αυτό λιγότερη καλλιτεχνική.

Το «μήνυμα», πάντως, της ταινίας, παρότι περνάει μέσα απ' όλα τα γνωστά εμπορικά και προπαγανδιστικά κλισέ, είναι θετικό και διδακτικό. Το παιδάκι σας, αν γλιτώσει από την αναπαραγωγή της ίδιας θεματολογίας που συναντάς και τις «κανονικές» ταινίες, θα «διδαχθεί» να είναι, τουλάχιστον, προσηνές!..

ΑΝΤΟΝΙ & ΤΖΟ ΡΟΥΣΟ
Στους δύο τρίτος δε χωρεί

Η ταινία «Στους Δυο Τρίτος Δε Χωρεί» σίγουρα προσβάλλει τη νοημοσύνη σου! Ομως, το κάνει αυτό, με έναν τρόπο που δεν της κρατάς κακία! Ολα τα αφελή, και είναι πολλά αυτά, σχεδόν ότιδήποτε περιέχει η ταινία είναι αφελές, που συμβαίνουν στην οθόνη, συμβαίνουν μαλακά, χωρίς φωνές. Ξέρετε από αυτές τις φωνές, τις στριγκλιές καλύτερα, που συναντάμε, κατά κόρον, στις περισσότερες αμερικάνικες ταινίες του είδους.

Το γεγονός ότι δε φωνάζει, δε σημαίνει, βέβαια, πως κάνει λιγότερο κακό! Πάντως, ό,τι και να λέγεται, όποια δικαιολογία και να προβάλλεται, το πνευματικό επίπεδο της αμερικάνικης κοινωνίας, ιδιαίτερα της επαρχιακής αμερικάνικης κοινωνίας, είναι παράδειγμα προς αποφυγήν. Καταναλώνει προϊόντα με πολλά λιπαρά, όπως η συγκεκριμένη ταινία, ας πούμε, με αποτέλεσμα να έχει διαρκώς βουλωμένες τις αρτηρίες της, να μην κυκλοφορεί ελεύθερα το οξυγόνο στο αίμα της, να παραμυθιάζεται εύκολα, να εγκρίνει, διά της σιωπής της έστω, όλα τα παράνομα και ανατριχιαστικά που κάνει η χώρα της!

Εγώ, τουλάχιστον, τέτοιες σκέψεις έκανα, παρακολουθώντας τη συγκεκριμένη «οικογενειακή "διδακτική" κωμωδία»! Μια «κωμωδία» πέρα για πέρα χαζή. Οπου πλούσιος πατέρας εχθρεύεται τον εργατικό και τίμιο γαμπρό του. Εκείνος οδηγείται στην αποδοχή και στην ήττα. Ομως, ο κουμπάρος, ένας σύγχρονος Αμερικάνος ...Διογένης, στέκεται ο από μηχανής θεός. Με τη «φιλοσοφημένη» παρέμβασή του βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Το happy end, όπως αντιλαμβάνεστε, πέφτει όμοια ταφόπλακα στο τέλος της ταινίας.

Παίζουν: Ματ Ντίλον, Κέιτ Χάντσον, Οουεν Γουίλσον και ο Μάικλ Ντάγκλας

ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΜΠΡΕΝΤ ΜΠΕΛ
Stay alive

Καλογυρισμένο, αλλά βαθιά ανόητο, θρίλερ! Οι έμποροι της τέχνης βρήκαν καινούρια πηγή θεμάτων. Ο ηλεκτρονικός κόσμος είναι νέος και άγνωστος ακόμα. Ηδη, μια σειρά από ταινίες, με σχετικά θέματα, έχουν κάνει την εμφάνισή τους στις οθόνες. Μια τέτοια ταινία είναι και το «Stay Alive». Μια ταινία, που απευθύνεται σε «ντοπαρισμένους» θεατές. Στους περισσότερους από τα 100.000.000 Αμερικάνους, που τη «βρίσκουν» με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια! (Προσθέστε μόνοι σας και τον υπόλοιπο κόσμο)!

Μια κόμισσα, που έζησε, λένε, το 17ο αιώνα, σκορπώντας γύρω της το θάνατο, έγινε από κάποιον ηλεκτρονικό παιχνίδι (video game). Το ηλεκτρονικό αυτό παιχνίδι, με την «πραγματική» ιστορία της κόμισσας, όπως διαδίδουν οι παραγωγοί της ταινίας, βρέθηκε στα χέρια κάποιου φανατικού βιντεοπαιχνιδά. Και, «ω! του θαύματος», ο ίδιος ο βιντεοπαιχνιδάς και η παρέα του εξοντώνονται ο ένας μετά τον άλλον, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που η κόμισσα εξόντωνε τα δικά της θύματα. Τρόπο που δείχνει, βέβαια, το ηλεκτρονικό παιχνίδι.

Με άλλα λόγια, πιάσε τ' αυγό και κούρεψ' το! Θέλετε βία, ρε, παιδιά; Γυρίστε ένα θρίλερ για το Γκουαντάναμο, για το Ιράκ. Τόσες αληθινές φρικιαστικές ιστορίες υπάρχουν, γιατί τρέχετε πίσω στο 17ο αιώνα;

Παίζουν: Τζον Φόστερ, Σαμάιερ Αρμστρονγκ, Φράνκι Μιούνιζ, Σοφία Μπους (άσχετη με τον γνωστό Μπους), Τζίμι Σίμπσον

ΑΪΒΑΝ ΡΑΪΤΜΑΝ
My super ex-girlfriend

Το girlfriend αποδείχτηκε αδερφή, και πιστή αντιγραφή, του superman! Κάνει ό,τι, ακριβώς, κάνει και εκείνος! Πετάει στον αέρα, βοηθάει ανθρώπους που κινδυνεύουν, σβήνει φωτιές. Μόνο που ετούτη είναι ερωτομανής και ζηλιάρα. Βέβαια, είναι και πιο χαριτωμένη, αφού η ταινία είναι, ας την πούμε έτσι, κωμωδία!

Αν σας πούνε: «να σας στείλουμε στρατό στο Λίβανο ή να δείτε την ταινία», διαλέξτε να δείτε την ταινία. Φρίκη είναι και αυτή, αλλά πού και πού γελάς! Ενώ στο Λίβανο...

Παίζουν: Ούμα Θέρμαν, Λουκ Γουίλσον, Ανα Φάρις, Εντι Ιζάρτ, Ρέιν Γουίλσον



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ