ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Νοέμβρη 2005
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ «ΣΑΜΙΝΑ»
«Ναυάγιο» η προβολή βιντεοκασετών

Περίεργη μπορεί να χαρακτηριστεί η εμμονή του δικαστηρίου να προβάλλει βίντεο του βυθισμένου πλοίου, χωρίς να υπάρχει εμπειρογνώμονας για να εξηγεί τι δείχνουν!

Με την προβολή βιντεοκασετών συνεχίστηκε και η χτεσινή μέρα της δίκης για το ναυάγιο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, διαδικασία που όμως εξελίσσεται σε παρωδία, αφού αποδεικνύεται ότι λίγο έως καθόλου προσφέρει στο να βρεθούν τα αίτια του τραγικού ναυαγίου. Πρόκειται για τις βιντεοκασέτες του δύτη Β. Δημητριάδη, ο οποίος όμως δεν είναι παρών, με ευθύνη του δικαστηρίου, για να εξηγήσει τι ακριβώς δείχνει η κάθε εικόνα, ενώ δεν έχει καταθέσει καν στη δίκη. Ειδικά η χτεσινή μέρα αναλώθηκε σε μία προβολή πέντε ωρών, όπου κανείς δεν καταλάβαινε τι έβλεπε...

Χαρακτηριστικό είναι ότι μία από τις εικόνες που αφορούσαν το μηχανοστάσιο και την αίθουσα ελέγχου μηχανών (κοντρόλ ρουμ) έδειξε ότι δεν υπήρχε η προβλεπόμενη από τη νομοθεσία δίοδος διαφυγής. Αυτή που οδηγεί απευθείας από το μηχανοστάσιο στο κατάστρωμα επιβίβασης! Το στοιχείο αυτό δεν έγινε αντιληπτό από το δικαστήριο κατά τη διάρκεια της προβολής, αλλά αναδείχτηκε στη συνέχεια από τον επανέλεγχο του υλικού που έκαναν ορισμένοι τεχνικοί. Η έλλειψη αυτής της διόδου δίνει μία επιπλέον απόδειξη για το «είδος» των ελέγχων που διενεργούσε τόσο ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων και η ιδιωτική εταιρία «Ελληνικός Νηογνώμονας».

Το νέο στοιχείο που προέκυψε αλλά και συνολικά το γεγονός ότι πρόκειται για μια σοβαρότατη δίκη που αφορά το θάνατο 81 ανθρώπων, αυξάνει τα ερωτηματικά που αφορούν στη στάση του δικαστηρίου και προσωπικά του προέδρου N. Λεοντή, να μην καλέσει έναν από τους πραγματογνώμονες που συμμετείχε στις έρευνες για το ναυάγιο ή έστω κάποιον ειδικό, ώστε να εξηγεί τις εικόνες της λήψης και ό,τι άλλο χρειάζεται.

Γι' αυτού του είδους τις προβολές και με τον τρόπο που γίνονται, ο πρόεδρος του δικαστηρίου «θυσίασε» σημαντικές καταθέσεις, όπως αυτές των υπευθύνων της ιδιωτικής εταιρίας «Ελληνικός Νηογνώμονας», με του οποίου τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας βούλιαξε το ΣΑΜΙΝΑ στη θάλασσα της Πάρου. Επίσης, προκαλεί ερωτήματα το γεγονός ότι ενώ κατά κοινή ομολογία η ιδιωτική εταιρία «Ελληνικός Νηογνώμονας» φέρει σοβαρότατες ευθύνες για το ναυάγιο, κανείς εκπρόσωπός της δεν έχει καταθέσει στο δικαστήριο, με το πρόσχημα της έλλειψης χρόνου! Ομως, αυτή η ανούσια προβολή των βιντεοκασετών με ευθύνη της έδρας και προσωπικά του προέδρου, έχει φάει ήδη μία εβδομάδα και αναμένεται να κρατήσει, το λιγότερο, μια βδομάδα ακόμα...

ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Στη Λάρισα η δίκη στο Εφετείο

Motion Team

Στις 15 Μάρτη του 2006 θα ξεκινήσει στο Μεικτό Ορκωτό Εφετείο Λάρισας η δίκη, σε δεύτερο βαθμό, για την τραγωδία των Τεμπών όπου έχασαν τη ζωή τους 21 μαθητές του Λυκείου Μακροχωρίου Ημαθίας. Ο προσδιορισμός της δίκης ανακοινώθηκε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Ευάγγελο Κατσή.

Υπενθυμίζουμε ότι το Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο Βόλου, όπου έγινε η δίκη σε πρώτο βαθμό και διήρκεσε περίπου 4 μήνες, έκρινε ένοχους και τους έξι κατηγορούμενους για την υπόθεση, επιβάλλοντας ποινές κάθειρξης, με μεγαλύτερη αυτή των 19 ετών σε βάρος του οδηγού της νταλίκας. Οι κατηγορούμενοι κρίθηκαν ένοχοι για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών - με ενδεχόμενο δόλο οι πέντε και από ενσυνείδητη αμέλεια ο ένας - καθώς και για ανθρωποκτονίες και πρόκληση σωματικών βλαβών από ενσυνείδητη αμέλεια.

Ο οδηγός της νταλίκας, Δημήτρης Ντόλας, και ο ένας εκ των συνιδιοκτητών της νταλίκας, ο Φώτιος Καβελίδης, που καταδικάστηκε με ποινή φυλάκισης 18 ετών, κρατούνται στις φυλακές της Κομοτηνής. Οι άλλοι τέσσερις καταδικασθέντες, Αναστάσιος Καμέας, συνιδιοκτήτης της νταλίκας, Δημήτρης Χαμπούρης, διευθυντής του εργοστασίου «Ακρίτας», Πολυχρόνης Δαρδαμπούνης, πρώην διευθυντής της εταιρίας και Μωυσής Αλεξάκης, αποθηκάριος βάρδιας της εταιρίας, αφέθηκαν ελεύθεροι, αφού κατέβαλαν χρηματικές εγγυήσεις 15.000 - 20.000 ευρώ.

Βεβαίως, οι ηθικοί αυτουργοί της τραγωδίας, δεν πρόκειται να καθίσουν στο εδώλιο του κατηγορουμένου και παραμένουν ατιμώρητοι. Και αυτοί βρίσκονται στην πολιτική των εκάστοτε ελληνικών κυβερνήσεων, που αφήνουν, τόσο τους δρόμους να παραμένουν παγίδες θανάτου και δεν υλοποιούν τ' αναγκαία έργα για να δοθούν στους μεγαλοεπιχειρηματίες με τη ληστρική μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης, όσο και τους εργοδότες να δρουν ασύδοτα και να κερδοσκοπούν. Κι όσο θα συνεχίζεται αυτή η πολιτική, θα συνεχίζονται και τα εγκλήματα στην άσφαλτο.

«Να μη θυσιαστεί άλλος εργαζόμενος»

Τις εγκληματικές ευθύνες των αρμοδίων έφερε ξανά στην επικαιρότητα ο τραγικός θάνατος του μηχανοδηγού του ΟΣΕ και ο τραυματισμός συναδέλφου του. Το τραγικό συμβάν σημειώθηκε προχτές βράδυ στα Διαβατά Θεσσαλονίκης, κατά τη σύγκρουση επιβατικής αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ με ακινητοποιημένη, λόγω βλάβης, νταλίκα πάνω σε σιδηροδρομική διάβαση.

Οι σιδηροδρομικοί, που θρηνούν έναν ακόμα συνάδελφό τους, κάνουν λόγο για πλημμελή μέτρα ασφάλειας και ζητούν από την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΣΕ, την άμεση λήψη επιπλέον μέτρων σε όλες τις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, έως ότου καταργηθούν σταδιακά.

Σε χτεσινή ανακοίνωση που εξέδωσαν οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης για τον άδικο χαμό του συναδέλφου τους Νίκου Λαζαρίδη - κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του - υπογραμμίζουν ότι εάν υπήρχε φύλακας στη σιδηροδρομική διάβαση δε θα έχανε τη ζωή του.

Οι σιδηροδρομικοί, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα πλημμελή μέτρα ασφαλείας και συμπαράστασης προς τις οικογένειες των συναδέλφων τους, ακινητοποίησαν χτες για 10 λεπτά τα τρένα του ΟΣΕ, την ώρα που έγινε η κηδεία του άτυχου σιδηροδρομικού.

Καταλήγοντας, δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα τους, ώστε να μην ξαναθρηνήσουν ανθρώπινη ζωή στις ράγες του ΟΣΕ.

Επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας

Καμένα αυτοκίνητα, ένας τραυματισμός αστυνομικού και υλικές ζημιές σε καταστήματα της οδού Στουρνάρη, ήταν το αποτέλεσμα των επεισοδίων που ξεκίνησαν αργά προχθές το βράδυ και διήρκεσαν μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες χθες.

Μία ομάδα 30 ατόμων περίπου, που είχε καταλάβει την αίθουσα Γκίνη του Πολυτεχνείου, κατά τις 11.30 προχθές το βράδυ άρχισε να πετά βόμβες μολότοφ κατά των αστυνομικών που βρίσκονταν στην οδό Τζωρτζ. Από την πλευρά τους, οι τελευταίοι απάντησαν με εκτεταμένη ρίψη δακρυγόνων. Τα επεισόδια επαναλήφθηκαν περίπου στις 5 χθες το πρωί, όταν οι νεαροί εκτόξευαν πέτρες, καρέκλες, βίδες και ό,τι άλλο έβρισκαν κατά των ανδρών των ΜΑΤ. Μάλιστα, μια βίδα τραυμάτισε στο πρόσωπο έναν αστυνομικό. Παράλληλα, από τις μολότοφ, τυλίχτηκαν στις φλόγες τέσσερα αυτοκίνητα, τα οποία καταστράφηκαν ολοσχερώς, ενώ προξενήθηκαν ζημιές σε κατάστημα στη συμβολή των οδών Τζωρτζ και Στουρνάρη.

Λίγο μετά τις 8 το πρωί και ενώ αρκετοί από όσους βρίσκονταν μέσα στο Πολυτεχνείο είχαν ήδη εγκαταλείψει το χώρο, οι δυνάμεις των ΜΑΤ αποχώρησαν από τους γύρω δρόμους και η οδός Στουρνάρη δόθηκε πάλι στην κυκλοφορία. Δεν έγιναν συλλήψεις και προσαγωγές.

ΕΛΕΓΧΟΙ ΥΠΕΧΩΔΕ
Εστίες ρύπανσης οχήματα - βιομηχανίες

Σε εστίες ατμοσφαιρικής ρύπανσης έχουν μετατραπεί μία στις τέσσερις βιομηχανίες και αρτοποιεία, τρία στα δέκα οχήματα και παραπάνω από δύο στα δέκα νοσοκομεία και ξενοδοχεία!

Αυτό προέκυψε από ελέγχους ειδικών συνεργείων του ΥΠΕΧΩΔΕ που διενεργήθηκαν από τις αρχές του χρόνου ως το τέλος του Σεπτέμβρη και ανακοινώθηκαν επίσημα χτες, αποδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο το πόσο «άσφαιρα» είναι τα μέτρα και οι εκάστοτε εξαγγελίες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ειδικότερα:

Σε 6.872 ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν σε οχήματα όλων των κατηγοριών (ΙΧ, φορτηγά, λεωφορεία και ταξί) βρέθηκε ότι τα 1.996 (29%), ρύπαιναν σε τιμές πολύ παραπάνω από τις κανονικές. Ετσι στους ιδιοκτήτες των 1.788 από αυτά επιβλήθηκε πρόστιμο από 29 έως 147 ευρώ, ενώ στα υπόλοιπα 208 ακυρώθηκε η Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ).

Σε 236 μετρήσεις που έγιναν σε αντίστοιχες βιομηχανίες διαπιστώθηκε ότι οι 58 (25%) εξέπεμπαν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από τα θεσμοθετημένα όρια. Σε 230 ξενοδοχεία τα 51 (22%) εξέπεμπαν διοξείδιο του άνθρακα εκτός ορίων. Σε 51 νοσοκομεία τα 11 (22%) εξέπεμπαν επίσης διοξείδιο του άνθρακα πάνω από τα όρια. Από 1.507 αρτοποιεία τα 378 (25%) εξέπεμπαν διοξείδιο του άνθρακα εκτός ορίων. Από 766 μετρήσεις σε κεντρικές θερμάνσεις κτιρίων, οι 112 (15%) εξέπεμπαν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από το κανονικό.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ