ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 8 Μάρτη 2024
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«904 ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΑ FM»
Συνεχίζει με τη δυναμική που του δίνουν οι ακροατές του

Συνεχίζει με τη δυναμική που του δίνουν οι ακροατές του το ανανεωμένο πρόγραμμα του «904 Αριστερά στα FM», «το ραδιόφωνο που θες να ακούς!». Και σε αυτό προστίθενται και νέες θεματικές εκπομπές, όπως είχε υποσχεθεί.

Από τη Δευτέρα βγήκε στον «αέρα» η εκπομπή «Κράτα τη γραμμή ανοιχτή», με την Ευδοξία Γαβαλά στο μικρόφωνο, 9 με 11 το πρωί, και όπως λέει στους ακροατές του «904 Αριστερά στα FM», «η γραμμή δική μας - η φωνή δική σας... Αλλωστε η σιωπή δεν ήταν ποτέ το δυνατό μας σημείο...».

Συνεχίζοντας τις θεματικές εκπομπές, η απογευματινή ζώνη της Τρίτης ξεκινά με αθλητικά 5 με 6 το απόγευμα, με το «Αριστερό Εξτρέμ», με τους Κώστα Γκουντελιά - Κυριάκο Ιφόγλου, και στην παρέα προστίθεται ο Νίκος Αβραμίδης.

Κάθε Τετάρτη, 7 με 8 το απόγευμα, προστίθεται νέα εκπομπή με τίτλο «Για το καλό μου - Φάκελος Ψυχικής Υγείας», με την Ρούλα Γεωργιάδη και την Βασιλική Γκρανοπούλου.

Την προσοχή των ακροατών κρατά γερά και η εκπομπή των εκπαιδευτικών, με τίτλο «Μάθε παιδί μου γράμματα», μια εκπομπή που ταξιδεύει στους δρόμους του σχολείου κάθε Πέμπτη, 7 με 8 το απόγευμα, με τον Βασίλη Πετράκο και τη Μαρία Παπαδοπούλου.

«Απέναντι στις εξαρτήσεις» στέκεται κάθε Παρασκευή 5 με 6 το απόγευμα ο Παναγιώτης Γεωργάκας, για να αγγίξει με σεβασμό και κοινωνιολογική προσέγγιση, όπως μας έχει διδάξει, το ζήτημα της εξάρτησης και όχι μόνο. Ακολουθούν μια ώρα αργότερα, 7 με 8, οι «Λογοτεχνικοί παλμοί της Θεσσαλονίκης», που παρακολουθούν και αναδεικνύουν την πλούσια λογοτεχνική δραστηριότητα της πόλης. Ενα βήμα για τους δημιουργούς, τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους.

Κάθε Σάββατο 11 με 12 το μεσημέρι οι «ΤΕΧΝΗκράτες», με την Χρύσα Κοφίνα και τον Γιάννη Πρώιο, και στις μουσικές τον Μιχάλη Πιερράκο, θέτουν ερωτήματα για την Τέχνη, ανοίγοντας έναν διάλογο. Ακολουθεί 12 με 1 ο Χρήστος Χασιακής με τις «Σελίδων Διηγήσεις».

Και την Κυριακή, 5 με 6 το απόγευμα, η Ραφαηλία Γραμματικού με την εκπομπή για την Τεχνολογία με τίτλο «Ρεύμα είναι».

Ο «904 Αριστερά στα FM» συνεχίζει ευθυγραμμισμένος πάντα με την ανάγκη ενός ραδιοφώνου που προσφέρει καλή, ποιοτική μουσική, δίνοντας παράλληλα βήμα σε νέα είδη μουσικής και καλλιτέχνες. Ραδιόφωνο που αποτελεί παράθυρο για τον Πολιτισμό, για τις Τέχνες, για τις Επιστήμες, αλλά και όσα απασχολούν τον λαό. Το ραδιόφωνο που θες να ακούς!

Το βράδυ της Κυριακής, σε μια όμορφη και ζεστή βραδιά στα στούντιο του «904 Αριστερά στα FM», οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί συναντήθηκαν και έκοψαν την πίτα της νέας χρονιάς. Μάλιστα «εισέβαλαν» και στην εκπομπή του Φώτη Σακελιάδη «904 μοίρες αριστερά του φεγγαριού», στέλνοντας τα μηνύματά τους σε μια γεμάτη ζωντάνια εκπομπή, που μετέφερε στους ακροατές το κλίμα της βραδιάς. Το φλουρί της πίτας έπεσε στους «ΤΕΧΝΗκράτες»!

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΙΜΕΝΑΡΙΩΝ «ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ»
Δημιούργησε στον χώρο των Αποθηκών ένα αξιοζήλευτο πολιτιστικό κύτταρο

Μία από τις πολλές δράσεις του Συλλόγου που έχουν αγκαλιαστεί από τον λαό της Θάσου
Μία από τις πολλές δράσεις του Συλλόγου που έχουν αγκαλιαστεί από τον λαό της Θάσου
Να συνεχίσουν να στεγάζουν οι παλιές Αποθήκες Μεταλλείων τις πλούσιες δράσεις του ζητά με ανακοίνωσή του ο Πολιτιστικός Σύλλογος Λιμεναρίων Θάσου «Το Κάστρο».

Οπως καταγγέλλει, με μεγάλη έκπληξη πληροφορήθηκε ότι η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Θάσου (ΔΗΚΕΘ - πρόκειται για οργανισμό ΝΠΔΔ ο οποίος δεν υφίσταται από την 1/1/2024) αιτήθηκε στο υπουργείο Πολιτισμού την παραχώρηση για χρήση των Αποθηκών Μεταλλείων στα Λιμενάρια Θάσου και μάλιστα «εκ του πονηρού, γνωρίζοντας την αλλαγή του νομικού πλαισίου, στις 29/11/23 αποφάσισαν και κατέθεσαν αίτημα παραχώρησης, το οποίο δεν έχει αντικατασταθεί μέχρι τώρα με κάποιο άλλο έγγραφο».

Οπως αναφέρει ο Σύλλογος, όλα αυτά τα χρόνια και από «το 1993 που επεκτείναμε τη δράση μας στις Αποθήκες Μεταλλείων, λειτουργήσαμε σύννομα, καθώς είχαμε παραχώρηση του χώρου των Αποθηκών από την τότε Κοινότητα Λιμεναρίων για τη στέγαση του Λαογραφικού Μουσείου, η οποία δεν έχει αρθεί.

Καθώς και μετέπειτα το 1995, κατόπιν συνεργασίας με την 4η Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων, από όπου πήραμε έγκριση εκτέλεσης εργασιών αποκατάστασης της στέγης και του χώρου των Αποθηκών για να στεγαστεί η Λαογραφική Συλλογή, η οποία δεν έχει αρθεί. Ολα αυτά τα χρόνια με δουλειά μυρμηγκιού, χωρίς καμία χρηματοδότηση ποτέ από δήμο, Περιφέρεια, κράτος, υπουργείο» ο Σύλλογος μετέτρεψε τις Αποθήκες σε χώρο των Γραμμάτων, των Τεχνών, του Πολιτισμού. Μάλιστα, μέχρι να περάσει το Μεταλλευτικό Συγκρότημα στο ΥΠΠΟΑ «ενεργούσαμε σύννομα σεβόμενοι τον χώρο, με τις υποδείξεις της αρχαιολόγου Μαλαμίδου Δημητρίας και την πολύτιμη βοήθεια του συνταξιούχου συντηρητή της Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων Δημήτρη Σιαμπανόπουλου».

Επίσης, αναφέρει ότι η ΔΗΚΕΘ ψευδώς οικειοποιείται το Λαογραφικό Μουσείο Λιμεναρίων, αλλά και τη βιβλιοθήκη του Συλλόγου που σήμερα αριθμεί 4.700 τίτλους, με πιο σπάνιο το βιβλίο με χρόνο έκδοσης 1675, που είναι και η μοναδική δανειστική βιβλιοθήκη στο νησί και λειτουργεί όλο το χρόνο και με παράλληλες δράσεις.

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος λόγω του ότι ενημερώθηκε τελευταία στιγμή για την εξέλιξη ζητά να αποσυρθεί το θέμα από τη σημερινή συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων.

ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ
Τιμά τον χαράκτη Γιάννη Κεφαλληνό

Τον πρωτοπόρο θεμελιωτή της ελληνικής χαρακτικής, Γιάννη Κεφαλληνό, τιμά με εκδήλωσή της την Κυριακή 10 Μάρτη, στις 7 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου «Palatino», η ΤΕ Ζακύνθου του ΚΚΕ.

Θα μιλήσει η Εύα Μελά, ζωγράφος - χαράκτρια, μέλος του Τμήματος Πολιτισμού της ΚΕ του ΚΚΕ, υπεύθυνη του χώρου πολιτισμού «Εργαστήρι του Γιώργη Βαρλάμου», με θέμα: «Ο χαράκτης Γιάννης Κεφαλληνός: Ο δημιουργός, ο τεχνίτης, ο δάσκαλος, ο άνθρωπος».

Θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις από τους: Τάκη Κεφαλληνό, μαθηματικό, με θέμα «Ο χαράκτης, μια προσέγγιση στη ζακυνθινή καταγωγή του», και Κατερίνα Δεμέτη, αρχαιολόγο, διευθύντρια του Μουσείου Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων, με θέμα: «Το εργαστήριο του Γιάννη Κεφαλληνού, σηματωρός για το χθες και το σήμερα».

Στην εκδήλωση θα εκτεθούν: Τα λευκώματα «Δέκα λευκές λήκυθοι» και «Το παγώνι». Επίσης, σειρές γραμματοσήμων του Γ. Κεφαλληνού, βιβλία που επιμελήθηκε, χαρακτικά του έργα από τη συλλογή του Τ. Κεφαλληνού, καθώς και τρία χαρακτικά από το αρχείο του συγγραφέα Νικία Λούντζη.

Πέθανε ο σκηνοθέτης Σταύρος Ντουφεξής

Με σεβασμό τον αποχαιρετά το ΚΚΕ

Πέθανε σε ηλικία 91 ετών ο σκηνοθέτης, βαθύς γνώστης του μπρεχτικού θεάτρου και της παγκόσμιας δραματουργίας Σταύρος Ντουφεξής.

Ο Σ. Ντουφεξής γεννήθηκε στο Ναύπλιο το 1933. Σπούδασε νομικά στην Αθήνα, υποκριτική στη Βιέννη, θεατρολογία και ιστορία της Τέχνης στο Βερολίνο. Μαθήτευσε και εργάστηκε στο Μπερλίνερ Ανσάμπλ του Μπρεχτ καθώς και στην Οπερα Κωμωδίας.

Από το 1959 σκηνοθέτησε σε κρατικές σκηνές του γερμανόφωνου χώρου περισσότερες από ογδόντα παραστάσεις, ενώ διετέλεσε διευθυντής στο Δημοτικό Θέατρο του Μπίλεφελντ. Διασκεύασε και μετέφρασε έργα, κυρίως από τον χώρο του αρχαίου δράματος. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1974. Σκηνοθέτησε για το Εθνικό Θέατρο τα έργα «Το ημέρωμα της στρίγγλας» του Σαίξπηρ, «Τα οράματα της Σιμόν Μασάρ» του Μπρεχτ (1976), «Τρωάδες» (1983), «Βίος του Γαλιλαίου» (1998), ενώ συνεργάστηκε και με το ΚΘΒΕ.

Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ αποχαιρετά τον Σ. Ντουφεξή αναφέροντας:

«Αποχαιρετούμε με θλίψη και σεβασμό τον σπουδαίο σκηνοθέτη Σταύρο Ντουφεξή, ο οποίος, μαζί με άλλες υψηλού επιπέδου σπουδές, μαθήτευσε και εργάστηκε στο "Μπερλίνερ Ανσάμπλ" του Μπ. Μπρεχτ, ενώ υπήρξε και από τους πρώτους "εισηγητές στην Ελλάδα της μπρεχτικής αντίληψης για το θέατρο με την εμβληματική παράσταση «"Τα οράματα της Σιμόν Μασάρ", το 1976 στο Εθνικό Θέατρο.

Ο Σταύρος Ντουφεξής ήταν γνώστης του παγκόσμιου ρεπερτορίου, σκηνοθέτησε περισσότερες από 80 παραστάσεις σε κρατικές σκηνές στο εξωτερικό και στην Ελλάδα, διασκεύασε και μετέφρασε έργα κυρίως από το αρχαίο δράμα. Με το σύνολο του έργου του άφησε σημαντική πολιτιστική παρακαταθήκη.

Το ΚΚΕ εκφράζει τα ειλικρινή του συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Διαμαρτυρία για τη σφαγή των Παλαιστινίων στην έναρξη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου

Τη σκυτάλη από το Φεστιβάλ Βερολίνου και τη συνεπή στάση που κράτησαν οι άνθρωποι της τέχνης απέναντι στη γενοκτονία του παλαιστινιακού λαού, πήρε χτες βράδυ το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Κατά την τελετή έναρξης, άνθρωποι του κινηματογράφου, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του δικτύου Filmmakers for Palestine - Greece διαδήλωσαν την αλληλεγγύη στον Παλαιστινιακό λαό και απαίτησαν να σπάσει η σιωπή των φορέων του πολιτισμού. Στην κατάμεστη αίθουσα του «Ολύμπιον» σήκωσαν πανό που έγραφε «Φώτα, κάμερα, γενοκτονία» και φώναξαν συνθήματα όπως «Λευτεριά στην Παλαιστίνη».

Πάνω από 500 άνθρωποι από όλα τα είδη της Τέχνης υπογράφουν κείμενο στο οποίο σημειώνεται μεταξύ άλλων: «Ιδρύματα πολιτισμού στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ ακυρώνουν προγραμματισμένες εκδηλώσεις Παλαιστινίων δημιουργών, όπως κινηματογραφικές προβολές, συναυλίες, εικαστικές εκθέσεις, παρουσιάσεις και βραβεύσεις συγγραφέων. Ενώ η τακτική λογοκρισίας προϋπήρχε, γιγαντώθηκε μετά την 7η Οκτωβρίου 2023 ακολουθώντας την ανεξέλεγκτη αναπαραγωγή ρατσιστικής προπαγάνδας, που έχει ως επίκεντρο το απάνθρωπο αφήγημα ότι οι ζωές των Παλαιστινίων δεν έχουν αξία.

(...) Καλούμε όλους τους φορείς του ελληνικού κινηματογράφου να πάρουν ανοιχτά θέση ενάντια στη γενοκτονία του παλαιστινιακού λαού από το αποικιοκρατικό καθεστώς του Ισραήλ. Ζητάμε να αναδείξουν την πραγματικότητα στη Γάζα και τη Δυτική Οχθη με την προβολή ταινιών Παλαιστίνιων σκηνοθετών/τριων, να δημιουργήσουν χώρους ανοιχτού διαλόγου και να ζητήσουν άμεση και οριστική κατάπαυση του πυρός στη Γάζα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ