ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 5 Οχτώβρη 1997
Σελ. /48
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αγωνιστική απάντηση στον εμπαιγμό

Μιλά στο "Ρ" ο Γιώργος Χατζοπλάκης, πρόεδρος της Κοινότητας Καρδιτσομαγούλας και μέλος της Πανελλήνιας Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα κατά των αναγκαστικών καταργήσεων κοινοτήτων

Λίγες μέρες πριν το πανελλαδικό αντάμωμα των φωνών αντίθεσης στα σχέδια κατάργησης των κοινοτήτων, στις 9 Οκτώβρη, στην πλατεία Κάνιγγος στην Αθήνα,οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας συνεχίζονται, οι προετοιμασίες για μια δυναμική απάντηση στην κυβέρνηση εντείνονται. Αιρετοί και κάτοικοι δηλώνουν με κάθε τρόπο - καταλήψεις εθνικών οδών, αποφάσεις δημοτικών και κοινοτικών συμβουλίων, λαϊκές συνελεύσεις, τοπικά δημοψηφίσματα, ανακοινώσεις, αναρτήσεις πανό - την αποφασιστικότητά τους να μην περάσει το νομοσχέδιο "Ι. Καποδίστριας". Να μην επιτρέψουν δηλαδή την ερήμωση της υπαίθρου, την υποβάθμιση του θεσμού, την απομάκρυνση του πολίτη από το θεσμό και τη μετατροπή του τελευταίου σε διεκπεραιωτή αποφάσεων και εφαρμοστή αντιλαϊκών επιλογών.

Στο "Ρ" μιλά σήμερα ο Γ. Χατζοπλάκης,μέλος της Πανελλήνιας Συντονιστικής Επιτροπής κατά των αναγκαστικών συνενώσεων, ο οποίος σημειώνει ότι οι ανάγκες της υπαίθρου δεν αντιμετωπίζονται με τα σχέδια της κυβέρνησης, ούτε βέβαια λύνονται, αντίθετα η κατάσταση επιδεινώνεται.

- Ποια είναι η εικόνα που παρουσιάζει η ελληνική επαρχία ενόψει της πανελλαδικής απάντησης, στις 9 Οκτώβρη, αιρετών και κατοίκων, στα κυβερνητικά σχέδια κατάργησης των κοινοτήτων;

- Οι συντονιστικές επιτροπές σε όλους τους νομούς της Ελλάδας ετοιμάζονται πυρετωδώς για τη συγκέντρωση της Πέμπτης στην πλατεία Κάνιγγος. Θα δρομολογηθούν λεωφορεία από τις κοινότητες που θα μεταφέρουν κατοίκους στην Αθήνα. Η συγκέντρωση αυτή θα είναι μια απάντηση - καταγγελία στην κυβέρνηση και τα σχέδιά της.

- Το τελευταίο διάστημα ιδιαίτερα, τόσο η κυβέρνηση όσο και τα φίλα προσκείμενα σ' αυτή μέσα ενημέρωσης, επιδίδονται σε μία επιχείρηση συκοφάντησης των αντιδράσεων στα σχέδιά της. Τι απαντάτε;

- Η συκοφαντία των αιρετών του λαού είναι το μόνο όπλο που έμεινε στην κυβέρνηση, συνεπικουρούμενη από ορισμένα μεγάλα μέσα ενημέρωσης. Οι αντιδράσεις στην κατάργηση των κοινοτήτων δεν είναι μόνον από τους προέδρους. Υπάρχουν ομόφωνες αποφάσεις κοινοτικών συμβουλίων, δημοψηφίσματα με ποσοστά πάνω από 90%, ομόφωνες αποφάσεις λαϊκών συνελεύσεων και πάνω απ' όλα υπάρχουν οι μεγάλες και αγωνιστικές κινητοποιήσεις των κατοίκων, τις οποίες η κυβέρνηση και ορισμένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης θέλουν να αγνοούν. - Η κυβέρνηση ανάγει σε αιτία για τα προβλήματα της περιφέρειας την έλλειψη ισχυρών διοικητικών μονάδων. Η δημιουργία αυτών (σ. σ. ισχυρών διοικητικών μονάδων), που προωθεί το νομοσχέδιο, θεωρεί ότι θα λύσει και τα προβλήματα της υπαίθρου. Ισχύει αυτό;

- Τα προβλήματα που απασχολούν τους κατοίκους της υπαίθρου είναι η ανεργία, η μείωση του εισοδήματος των αγροτών, η έλλειψη βασικών έργων υποδομής για την παραμονή σ' αυτή. Στα μεγάλα αυτά προβλήματα το σχέδιο για τις αναγκαστικές συνενώσεις δε δίνει απάντηση. Αντίθετα, όλα αυτά τα προβλήματα τα παραβλέπει. Η δημιουργία μεγάλων διοικητικών μονάδων θα επιδεινώσει την κατάσταση και θα συρρικνώσει ακόμα παραπέρα τον πληθυσμό.

- Τι εξυπηρετεί η δημιουργία των απρόσωπων μηχανισμών που θα αποτελέσουν στην ουσία οι νέοι δήμοι; Τι επιδιώκει η κυβέρνηση μέσα απ' αυτούς;

- Σήμερα οι κάτοικοι έχουν πολύ κοντά τους την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Υπάρχει μια αμεσότητα μεταξύ των κατοίκων, της κοινότητας και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Ο πρόεδρος και το κοινοτικό συμβούλιο ελέγχονται καθημερινά για τα έργα τους και τη δραστηριότητά τους. Αύριο, με το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση, αυτό θα λείψει. Στη θέση του θα υπάρχει ένας απόμακρος μηχανισμός, μια απρόσωπη διοίκηση, μακριά από τα προβλήματα. Αυτό θέλει και επιδιώκει η κυβέρνηση. Γιατί έτσι θα μπορεί εύκολα να περνάει την αύξηση των ανταποδοτικών τελών, την επιβολή νέων φόρων, την οποία χωρίς δισταγμούς προτείνει στο νομοσχέδιο. Ετσι θα περνάει πιο εύκολα η λογική "Θέλετε έργα; Βάλτε φόρους".Οταν το εισόδημα του Ελληνα αγρότη, που είναι η κινητήρια οικονομική δύναμη της επαρχίας, καθημερινά ελαττώνεται, σε ποιον θα επιβάλεις φόρους;

- Αναφορικά με την οικονομική ενίσχυση, που τάζει η κυβέρνηση για τη λειτουργία των νέων δήμων, τι έχετε να παρατηρήσετε;

- Η κυβέρνηση μιλάει για χρηματοδότηση των νέων ΟΤΑ με 700-750 δισ. δραχμές. Από αυτά, τα 250 δισ. είναι από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους που δίνονται και σήμερα. Αλλα 250 δισ. είναι και αυτά χρήματα που δίνονται πάλι στους ΟΤΑ από τους λογαριασμούς των διαφόρων υπουργείων, με θολά βέβαια κριτήρια. Τα υπόλοιπα 200 με 250 δισ. είναι χρήματα από τη φορολογία των τόκων, που θα δοθούν από το 1999 και τα οποία θα έπρεπε να δοθούν από πολύ παλιά. Αρα λοιπόν δε δίνονται επιπλέον χρήματα. Ακόμη δεν μπορούμε να έχουμε καμία εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση, καθώς παράνομα δεν αποδίδει το 20%, όπως ο νόμος προβλέπει, από το Φόρο Εισοδήματος Νομικών και Φυσικών Προσώπων και που από το 1990 μέχρι σήμερα ανέρχεται στα 920 περίπου δισ. Αυτό σημαίνει την παρακράτηση 90.000 δραχμών ανά κάτοικο. Δηλαδή για μια κοινότητα 1.000 κατοίκων σημαίνει 90 εκατομμύρια, σημαίνει διπλάσια ΣΑΤΑ (Συλλογική Απόφαση Τοπικής Αυτοδιοίκησης), σημαίνει διπλάσια έργα για την τελευταία εφταετία.

- Τελικά όλα τα παραπάνω τι επιφυλάσσουν για το θεσμό της Αυτοδιοίκησης, αυτόν καθεαυτόν, και τους πολίτες;

- Από τη στιγμή που δεν απαντάμε στα προβλήματα της ελληνικής υπαίθρου, ούτε στο "γιατί ερήμωσε η ελληνική ύπαιθρος", η οποιαδήποτε προσπάθεια είναι καταδικασμένη να αποτύχει. Πολύ δε περισσότερο όταν αυτή γίνεται χωρίς τη συγκατάθεση των κατοίκων και μάλιστα κόντρα στην εκφρασμένη βούλησή τους. Το αποτέλεσμα θα είναι οικτρό για την ελληνική επαρχία. Η ελληνική επαρχία είναι κατ' εξοχήν αγροτική και γι' αυτό υπάρχουν και τα διάσπαρτα χωριά. Η αγροτική ζωή χρειάζεται τον αγρότη κοντά στην περιουσία του. Η βιομηχανία χρειάζεται συγκεντρωμένο πληθυσμό σε μεγάλους οικισμούς. Γι' αυτό και οποιαδήποτε αντιγραφή από βιομηχανικές χώρες (Γερμανία, Σουηδία, κλπ.) δεν ταιριάζει στο ελληνικό τοπίο. Θα είναι ένα κακέκτυπο.

Χριστίνα ΔΙΑΜΑΝΤΗ

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ "ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ"
Αναπαράγει το δικομματισμό

Με μια εκλογική διαδικασία κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του δικομματισμού και με κύριο στόχο την αναπαραγωγή του, η κυβέρνηση επαληθεύει όλους όσοι αποκάλεσαν το νομοσχέδιο "Καποδίστριας" εξάμβλωμα και εκτρωματικό. Μέσα από το νομοσχέδιο αναγκαστικής κατάργησης των κοινοτήτων περνά μια σειρά διατάξεων για την εκλογή των αιρετών, που όλες έχουν ένα κοινό σημείο αναφοράς: Το πέταμα στο καλάθι των αχρήστων, για άλλη μια φορά, του αιτήματος για απλή αναλογική και γνήσια αντιπροσώπευση του εκλογικού σώματος.

Η κυβέρνηση επιμένει στο σύστημα της ενισχυμένης αναλογικής. Και μάλιστα, το ενισχύει ακόμα περισσότερο, μέσα από δαιδαλώδεις διαδικασίες εκλογής, προκειμένου να "πνίξει" τις φωνές αντίστασης στην εφαρμοζόμενη πολιτική. Δημιουργεί τεράστια προβλήματα στις μικρές πολιτικές δυνάμεις και τους συνδυασμούς ανεξαρτήτων και κάνει πολύ δύσκολη τη συμμετοχή τους στις δημοτικές εκλογές.

"Κλέβει" από τις μικρότερες παρατάξεις θέσεις που κερδίζουν στα Δημοτικά Συμβούλια. Και αυτό, προκειμένου να μην ανατραπούν οι σημερινές, βολικές για τα δύο μεγάλα κόμματα, ισορροπίες, ακόμα και αν φιμώνονται έτσι οι κάτοικοι των χωριών, που άλλους ψηφίζουν και άλλοι τους "εκπροσωπούν". Επιμένει σε ένα καλπονοθευτικό σύστημα εκλογής των αιρετών, γιατί φοβάται την έκφραση της ολοένα και διογκούμενης λαϊκής αντίδρασης στην αντιλαϊκή πολιτική της.

Ο "Ρ" παρουσιάζει σήμερα, ένα προς ένα, τα επίμαχα σημεία του νοσηρής σύλληψης νομοσχεδίου. Ολες τις βολικές για την κυβέρνηση και τους συνεταίρους της ρυθμίσεις. Ολες τις διατάξεις, που αιρετοί και κάτοικοι πρέπει να αγωνιστούν και να ανατρέψουν. Να ανατρέψουν, απλά και μόνο, τουλάχιστον για να κατοχυρώσουν το δικαίωμά τους να εκφράζονται ελεύθερα με την ψήφο τους και αυτή να έχει αντίκρισμα.

Μπάχαλο με τους αριθμούς

Με βάση, το Δημοτικό και Κοινοτικό Κώδικα (ΔΚΚ), σε κάθε νέο δήμο λειτουργεί Δημοτικό Συμβούλιο (ΔΣ) με αριθμό μελών ανάλογο με το πληθυσμιακό μέγεθος του δήμου. Ομως, το νομοσχέδιο ορίζει πως, πλέον, ο αριθμός των μελών του κάθε ΔΣ θα αυξάνεται κατά 1 μέλος για κάθε πρώην κοινότητα με πληθυσμό άνω των 300 κατοίκων, που καταργείται και εντάσσεται στο νέο δήμο ως Δημοτικό Διαμέρισμα (εξαιρείται από τη ρύθμιση η έδρα του νέου δήμου). Σ' αυτά τα Δημοτικά Διαμερίσματα (ΔΔ) εκλέγονται 5μελή Τοπικά Συμβούλια (ΤΣ) δίχως ουσιαστικές αρμοδιότητες, εφόσον καταργείται παλαιότερη ρύθμιση που προέβλεπε ότι αυτά τα ΤΣ είναι νομικά πρόσωπα. Ο πρόεδρος του κάθε ΤΣ θα είναι και δημοτικός σύμβουλος. Για τις πρώην κοινότητες - τώρα ΔΔ - με πληθυσμό μέχρι 300 κατοίκους θα εκλέγεται πάρεδρος που θα έχει δικαίωμα ψήφου στο ΔΣ μόνο για θέματα που αφορούν το ΔΔ, όπου εκλέχτηκε.

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι για δήμους ίσου πληθυσμού θα έχουμε διαφορετικά ΔΣ, από άποψη αριθμού μελών, ανάλογα με το πόσες κοινότητες έχουν ενταχθεί σ' αυτούς.

Για παράδειγμα, δήμος με πληθυσμό 50.000 κατοίκους, βάσει του Δημοτικού Κοινοτικού Κώδικα, πρέπει να έχει 25μελές ΔΣ. Ομως, αυτή τη στιγμή φημολογείται ότι ο Δήμος Δράμας θα συνενωθεί με 11 κοινότητες, εκ των οποίων οι 10 έχουν πληθυσμό άνω των 300 κατοίκων (βάσει της τελευταίας απογραφής) και ο πληθυσμός του νέου Δήμου Δράμας θα φτάσει τις 50.000 κατοίκους. Εκεί, αντί για 25μελές ΔΣ θα έχουμε 35μελές, καθώς στους 25 δημοτικούς συμβούλους θα προστεθούν και 10 από τις αντίστοιχες μεγάλες κοινότητες.

Υποψήφιοι ως και τα δέντρα

Το νομοσχέδιο ορίζει πως οι υποψήφιοι κάθε συνδυασμού για δημοτικοί σύμβουλοι πρέπει να είναι τουλάχιστον τόσοι όσα τα μέλη του ΔΣ, αριθμός που καθορίζεται από το ΔΚΚ, σύμφωνα με τον πληθυσμό του νέου δήμου. Μπορούν, μάλιστα, να αυξηθούν κατά 50%.

Επιπλέον, οι υποψήφιοι τοπικοί σύμβουλοι κάθε συνδυασμού για κάθε ΔΔ πρέπει να είναι από 5 μέχρι 7. Σ' αυτό το σημείο να διευκρινιστεί πως άλλη παράγραφος του νομοσχεδίου αναφέρει πως ο αριθμός αυτός πρέπει να είναι τουλάχιστον 3! Αυτή η αντίφαση (με τα νούμερα 3, 5 και 7 να "παίζουν" στις σελίδες 11 και 12 του νομοσχεδίου) αφήνει τα περιθώρια στους κυβερνώντες να προχωρήσουν σε περίεργες ερμηνείες του νομοσχεδίου και να προωθήσουν ιδιαίτερες ρυθμίσεις για τις προϋποθέσεις υποψηφιότητας στα ΤΣ.

Σε ό,τι αφορά τις υποψηφιότητες πάντως, απαιτείται και η υποψηφιότητα μέχρι 2 παρέδρων από κάθε συνδυασμό για κάθε ΔΔ με πληθυσμό μέχρι 300 κατοίκους.

Από τα παραπάνω προκύπτει πως για το νέο Δήμο Δράμας (που χρησιμοποιήσαμε πριν ως παράδειγμα), κάθε συνδυασμός θα πρέπει να έχει: 25-37 υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους, 50-70 υποψήφιους τοπικούς συμβούλους και 1-2 υποψήφιους παρέδρους. Δηλαδή, ο συνολικός αριθμός υποψηφίων, για ένα δήμο 50.000 κατοίκων με 11 συνενωμένες σ' αυτόν κοινότητες και 10 ΤΣ, θα κυμαίνεται από 76 μέχρι 109!

Επομένως θα προκύψει μεγάλη δυσκολία κατάρτισης ψηφοδελτίων για τους μικρότερους συνδυασμούς, που θα έχουν να καλύψουν έναν τεράστιο απαιτούμενο αριθμό υποψηφίων. Επίσης, θα πρέπει κάθε συνδυασμός να αντιμετωπίσει και τεράστιο κόστος, καθώς θα πρέπει να τυπώσει διαφορετικό ψηφοδέλτιο για κάθε ΔΔ, όπου θα αναγράφονται οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι και οι υποψήφιοι τοπικοί σύμβουλοι ή πάρεδροι του ΔΔ αυτού.

Στο νομοσχέδιο, βέβαια, η κυβέρνηση προσπαθεί να κάνει "τρίμπλα" και ορίζει πως ο κάθε συνδυασμός μπορεί να έχει υποψήφιους τοπικούς συμβούλους μόνο για το 50% των ΔΔ. Ομως, ποιος συνδυασμός θα κατέβει στον εκλογικό στίβο με αξιώσεις και δε θα προσπαθήσει να έχει ψηφοδέλτια παντού; Σε ποιο ΔΔ υποψήφιος δήμαρχος θα λάβει ψήφους, αν ο συνδυασμός του δεν έχει σ' αυτήν την περιοχή υποψήφιους τοπικούς συμβούλους;

Κοροϊδία

Επιπρόσθετα, δεν ισχύει ούτε η "δυνατότητα" που δίνει η κυβέρνηση για τον ελάχιστο αριθμό υποψηφίων στο ΔΣ (τόσοι όσα τα μέλη του Σώματος, που καθορίζονται ανάλογα με τον πληθυσμό του νέου δήμου). Οι παρατάξεις με βάση το νέο δημοτικό χάρτη, που προσπαθεί να καταρτίσει η κυβέρνηση, θα είναι υποχρεωμένες, εκ των πραγμάτων, να έχουν υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους στο μέγιστο αριθμό.

Και αυτό αποδεικνύεται από το εξής παράδειγμα: Εστω δήμος με 16 μεγάλες κοινότητες συνενωμένες, συνολικού πληθυσμού 25.000. Το ΔΣ θα είναι 19μελές, λόγω πληθυσμού, συν άλλους 15 δημοτικούς συμβούλους από τα ΔΔ. Σύνολο 44 και επειδή βάσει της νομοθεσίας ο αριθμός πρέπει να είναι περιττός, 45.

Ο επιτυχών στις εκλογές συνδυασμός, βάσει της νομοθεσίας, αναδεικνύει τα 3/5 των δημοτικών συμβούλων. Δηλαδή από τους 45 αναδεικνύει τους 27. Αν δεν έχει δυνατότητα να κατεβάσει 27 συμβούλους και έχει κατεβάσει μόνο τους 19, χάνει τις 8 έδρες. Είναι δηλαδή μειοψηφία σε δήμο όπου έχει κερδίσει!

Αφαντη η απλή αναλογική

Η κυβέρνηση ξεκαθαρίζει, στο νομοσχέδιο, πως η εκλογή των ΤΣ "γίνεται κατά συνδυασμούς. Υποψηφιότητες εκτός συνδυασμών αποκλείονται". Επομένως, το δικαίωμα καθόδου στις εκλογές, για το ΤΣ, μεμονωμένου - ανεξάρτητου υποψηφίου καταργείται.

Επίσης, λέγεται πως η εκλογή των Τοπικών Συμβουλίων και των προέδρων τους, που θα είναι και δημοτικοί σύμβουλοι, θα γίνεται με απλή αναλογική. Πρόκειται για άλλο ένα παραμύθι της κυβερνητικής Χαλιμάς.Πρόεδρος ΤΣ δε θα εκλέγεται εκείνος με το μεγαλύτερο αριθμό ψήφων στο ΔΔ. Αντίθετα, η εκλογή του θα εξαρτάται από τη συνολική πορεία του συνδυασμού του και ειδικότερα από το αν αυτός έχει καταφέρει να αναδείξει τουλάχιστον 2 έδρες στο ΔΣ του νέου δήμου. Αν δεν το έχει καταφέρει, ο πρόεδρος θα προέλθει από το δεύτερο σε ψήφους συνδυασμό στο ΔΔ, αρκεί αυτός να έχει 2 έδρες στο ΔΣ. Αν ούτε αυτός το έχει καταφέρει, στο "παιχνίδι" μπαίνει ο τρίτος στο ΔΔ συνδυασμός και πάει λέγοντας.

Και το πόσο δύσκολο είναι οι μικρές πολιτικές δυνάμεις να επιτύχουν την εκλογή υποψηφίων τους ως προέδρων ΤΣ και άρα δημοτικών συμβούλων, ακόμα και αν έχουν επιτύχει μεγάλες εκλογικές νίκες σε κάποια ΔΔ, αποδεικνύεται από τα όσα ορίζει ο ΔΚΚ.

Αυτός ξεκαθαρίζει πως ο πρώτος συνδυασμός λαμβάνει τα 3/5 ή το 60% των εδρών του ΔΣ, ενώ τα υπόλοιπα 2/5 μοιράζονται μεταξύ των υπολοίπων παρατάξεων. Σε ένα δήμο με 20.000 κατοίκους και 21μελές ΔΣ, οι συνδυασμοί - πέραν των δύο πρώτων που θα αναμετρηθούν και τη δεύτερη Κυριακή - για να βγάλουν τουλάχιστον μια έδρα στο ΔΣ θα πρέπει να έχουν συγκεντρώσει τουλάχιστον το 8,3% των ψήφων. Αν θέλουν και δεύτερη έδρα, τότε θα πρέπει να έχουν συγκεντρώσει τουλάχιστον το 16,6% των ψήφων. Σε δήμο με 70.000 κατοίκους και 33μελές ΔΣ, ο τρίτος συνδυασμός θα πρέπει να έχει πάρει 5,5% για να βγάλει 1 έδρα και 11% για 2 έδρες.

Αν ένας μικρός συνδυασμός δεν πετύχει τα παραπάνω - μεγάλα για τις δυνάμεις του - ποσοστά και άρα δεν έχει 2 έδρες στο ΔΣ, χάνει την προεδρία ΤΣ, ακόμα και αν έχει λάβει στο αντίστοιχο ΔΔ το 90% των ψήφων!

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό πως μια μεγάλη πολιτική δύναμη μπορεί να εκλέξει πρόεδρο ΤΣ σε ΔΔ, στο οποίο η εκλογική της δύναμη θα είναι ελάχιστη, αρκεί αυτή η παράταξη να έχει μεγάλο αριθμό ψήφων σε άλλα ΔΔ του δήμου. Πως η γνώμη των κατοίκων ΔΔ δε θα εκφράζεται, καθώς άλλον θα έχουν ψηφίσει για πρόεδρο και πραξικοπηματικά άλλος θα εκλέγεται. Πως όλη αυτή η δαιδαλώδης διαδικασία εκλογής αποσκοπεί στο να μην αλλάξει η ουσία του αντιδημοκρατικού εκλογικού συστήματος και να μη διαταραχτούν οι "ισορροπίες" των 3/5 και 2/5 στο ΔΣ, που συμφέρουν τα δύο μεγάλα κόμματα.

Χωριά δίχως εκπροσώπηση

Στο νομοσχέδιο ορίζεται πως σε περίπτωση που έχει ανακηρυχτεί ένας μόνο συνδυασμός υποψήφιος για το ΤΣ, ο πρόεδρος και τα μέλη του οργάνου εκλέγονται από το μοναδικό αυτό συνδυασμό "με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 16 του παρόντος άρθρου". Η "επιφύλαξη" αφορά τα όσα αναλύθηκαν πριν περί 2 αναγκαίων εδρών στο ΔΣ, προκειμένου ο πλειοψηφών συνδυασμός στο ΔΔ να αναδείξει και τον πρόεδρο του αντίστοιχου ΤΣ. Παράλληλα, αφορά και το σημείο όπου τονίζεται πως "ο υποψήφιος δήμαρχος του συνδυασμού δεν μπορεί να είναι πρόεδρος ΤΣ και στην περίπτωση που ο συνδυασμός του εκλέγει μία μόνο έδρα, αυτήν του προέδρου του ΤΣ".

Τα προηγούμενα συνδυάζονται με την παρ. 21 του άρθρου 5 του νομοσχεδίου, όπου σημειώνεται: "Τα δημοτικά συμβούλια λειτουργούν νόμιμα και με ελλιπή σύνθεση, όταν για οποιοδήποτε λόγο δεν υπάρχει πρόεδρος ενός ή περισσοτέρων τοπικών συμβουλίων".

Αν "μεταφραστούν" αυτές οι παράγραφοι, προκύπτουν τα εξής: Αν σε κάποιο ΔΔ υποβάλλονται υποψηφιότητες για το ΤΣ μόνο από μικρές πολιτικές δυνάμεις, από τις οποίες καμιά δεν κερδίζει τουλάχιστον 2 έδρες στο ΔΣ, τότε το ΔΔ δεν έχει ΤΣ, ούτε πρόεδρο του Σώματος και μέλος του ΔΣ. Αυτό το ΔΔ είναι σαν να μην υπάρχει στο πλαίσιο του νέου δήμου! Δεν εκπροσωπείται από κανέναν και πουθενά και παρ' όλα αυτά η "ελλιπής" σύνθεση του ΔΣ είναι "νόμιμη".

ΚΕΙΜΕΝΑ:

Θανάσης ΜΠΑΛΟΔΗΜΑΣ

Oξύνονται οι αντιδράσεις ενάντια στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς

Στόχος της κυβέρνησης η συρρίκνωση του αγροτικού πληθυσμού μέσω του "Καποδίστρια"

Σε χωριά δίχως εκπροσώπηση θα οδηγήσουν οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ