Παρασκευή 21 Δεκέμβρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Δίνει το ελεύθερο σε «πλωτές βόμβες» στον Σαρωνικό

Προϋποθέσεις για νέα ναυάγια τύπου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» διαμορφώνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με τη νέα ρύθμιση

Copyright 2017 The Associated

Προϋποθέσεις για νέα ναυάγια τύπου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» διαμορφώνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με τη νέα ρύθμιση
Προϋποθέσεις για νέα ναυάγια τύπου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», το οποίο βούλιαξε τον Σεπτέμβρη του 2017 μπροστά στην μπούκα του λιμανιού του Πειραιά, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των ναυτεργατών και γεμίζοντας μαζούτ τον Σαρωνικό, διαμορφώνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Αυτό επιβεβαιώνει ρύθμιση που κατατέθηκε χτες στη Βουλή και αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα στην Ολομέλεια, η οποία φαίνεται ξεκάθαρα ότι έχει γραφτεί από το χέρι των εφοπλιστών.

Η ρύθμιση προβλέπει ότι τα σαπιοκάραβα 40 ετών που μεταφέρουν ναυτιλιακά καύσιμα, δεν θα αποσυρθούν στο τέλος αυτού του έτους, δηλαδή στις 31 Δεκέμβρη 2018, όπως προέβλεπε ο νόμος 4504/2017, αλλά παρατείνεται η δρομολόγησή τους για ένα ακόμα έτος, λες και μπορεί η κυβέρνηση να διασφαλίσει ότι σε αυτό το διάστημα τα 40χρονα σαπάκια δεν θα παρουσιάσουν κανένα πρόβλημα.

Αναφέρεται συγκεκριμένα: «Από 1.1.2019, απαγορεύεται η διακίνηση καυσίμων ναυτιλίας με πλοία ανεφοδιασμού, δεξαμενόπλοια, σλέπια και εν γένει πετρελαιοφόρα και πετρελαιοφορτηγίδες, τα οποία έχουν συμπληρώσει ηλικία, υπολογιζόμενη από την 31η Δεκεμβρίου του έτους της καθέλκυσης 40 ετών, εκτός και αν τα πλοία αυτά συμμορφώνονται κατά την ως άνω ημερομηνία με τις διατάξεις του προβλεπόμενου Προεδρικού Διατάγματος από την παρ. 2 του παρόντος, οπότε και η ως άνω απαγόρευση παρατείνεται για ένα έτος ήτοι μέχρι 31/12/2019».

Το ΠΔ που αναφέρεται στην παραπάνω ρύθμιση, είναι αυτό που ορίζει ως υπεύθυνους για τους ελέγχους τους νηογνώμονες, δηλαδή τις ιδιωτικές ανώνυμες εταιρείες όπου στο μετοχολόγιό τους μπορούν να υπάρχουν και εφοπλιστές, μετατρέποντας τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας σε διακοσμητικό στοιχείο.

Μάλιστα, η κυβέρνηση επιχείρησε να περάσει τη ρύθμιση αυτή στα «μουλωχτά», αφού αποτελεί ένα από τα άρθρα τροπολογίας που κατατέθηκε χτες, κάπου ανάμεσα στη «βροχή» τροπολογιών που έφερε η κυβέρνηση σε άσχετο νομοσχέδιο (βλ. δίπλα θέμα).

Επιπρόσθετα, όπως αποκάλυψαν με δελτίο Τύπου τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, η κυβέρνηση έχει έτοιμο σχέδιο υπουργικής απόφασης που προβλέπει τη δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων (του αριθμού πληρώματος) στα φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια τα οποία πλέουν ανάμεσα στα ελληνικά λιμάνια και στον Σαρωνικό! Μειώσεις ακόμα και κατά 4 και 5 ναυτεργάτες ανάλογα με τους κόρους των πλοίων, αυξάνοντας τους κινδύνους συνολικά σε βάρος της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία τονίζουν ότι οι νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης κατ' επιταγή των εφοπλιστών δίνουν το ελεύθερο να κυκλοφορούν πλοία «πλωτές βόμβες», ενώ υπογραμμίζουν ότι οι ρυθμίσεις αυτές φέρουν και τη σφραγίδα του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού στην ΠΝΟ, που εκτός των άλλων στο πρόσφατο συνέδριο της Ομοσπονδίας φρόντισε να κυριαρχήσουν οι νόθες και εκφυλιστικές διαδικασίες για να ληφθούν αποφάσεις στα μέτρα των εφοπλιστών και κόντρα στη θέληση των ναυτεργατών, για την υπογραφή ικανοποιητικών ΣΣΕ, οργανικές συνθέσεις που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των πλοίων κ.ά.

Τα σωματεία απαιτούν την απόσυρση τώρα των δύο νομοθετικών ρυθμίσεων και την άμεση σύγκληση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ