Τετάρτη 2 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΑΛΛΙΑ - 35ΩΡΟ
Επίσημη «πρώτη» με απεργίες και οδοφράγματα

Κλεισμένοι οι πιο πολλοι αυτοκινητόδρομοι στην Γαλλία

Associated Press

Κλεισμένοι οι πιο πολλοι αυτοκινητόδρομοι στην Γαλλία
ΠΑΡΙΣΙ - ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ.-

Με ακινητοποιημένα όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα οδοφράγματα των οδηγών φορτηγών να παραλύουν τους μεγαλύτερους αυτοκινητόδρομους της χώρας, υποδέχτηκε ο εργατικός κόσμος της Γαλλίας την πρώτη ημέρα επίσημης εφαρμογής του 35ώρου, σε ένα μέρος των ιδιωτικών επιχειρήσεων. Οι διαμαρτυρίες των εργαζομένων δε φαίνεται να κλονίζουν την κυβέρνηση Ζοσπέν, η οποία έδωσε τη δική της ερμηνεία στις κινητοποιήσεις, πιεζόμενη και από την Ευρωπαϊκή Ενωση να εξασφαλίσει «την ελεύθερη διακίνηση των αγαθών με οποιοδήποτε κόστος».

Ιδιαίτερα αυξημένη ήταν η κίνηση σε όλους τους κεντρικούς και περιφερειακούς δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας, χτες, καθώς τόσο οι μηχανοδηγοί των συρμών του μετρό, όσο και οι συνάδελφοί τους των περιφερειακών τρένων, καθώς και οι οδηγοί λεωφορείων απείχαν από την εργασία τους σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τον τρόπο, με τον οποίο η γαλλική κυβέρνηση νομοθέτησε την εφαρμογή του 35ωρου. Παράλληλα, για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα, οι οδηγοί φορτηγών παρέμειναν στα οδοφράγματά τους σε όλη τη γαλλική επικράτεια. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, τα οδοφράγματα έχουν ξεπεράσει τα 70 σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, ενώ, τουλάχιστον, 150 φορτηγά έχουν αποκλείσει όλα τα συνοριακά περάσματα της χώρας.

Αποκλεισμένο παρέμενε, χτες, για δεύτερο 24ωρο, και το λιμάνι του Καλέ, ενώ οι απεργοί εξέταζαν σοβαρά το ενδεχόμενο να προχωρήσουν, μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, σε αποκλεισμό και του Γιουροτούνελ, που συνδέει τη Γαλλία με τη Βρετανία. Χτες το πρωί, χιλιάδες εργαζόμενοι έλαβαν μέρος στο συλλαλητήριο, που διοργάνωσαν τα εργατικά συνδικάτα στη Μασσαλία. Η μόνη αντίδραση της γαλλικής κυβέρνησης ήρθε από το στόμα της αρμόδιας υπουργού Εργασίας, της Μαρτίν Ομπρύ, που αρκέστηκε να εκφράσει την πεποίθηση ότι «οι εργαζόμενοι προχώρησαν σε κινητοποιήσεις επειδή, όπως είναι λογικό, αγχώνονται και απλώς προσπαθούν να εξασφαλίσουν καλύτερους όρους εφαρμογής ενός νομοσχεδίου, που γνωρίζουν ότι τους συμφέρει!»

Νομικά μέτρα και ανησυχία

Τη δυσαρέσκειά τους για τις απεργιακές κινητοποιήσεις και τα οδοφράγματα των Γάλλων οδηγών φορτηγών διατύπωσε, χτες, εντόνως, η ολλανδική Ομοσπονδία Μεταφορών, που περιλαμβάνει περισσότερες από 100 εταιρίες διανομής. Ο εκπρόσωπός της, Ερίκ Ρουνία, υπογράμμισε ότι «μια ημέρα αποκλεισμού είναι ανεκτή, αλλά έστω και μια ώρα παραπάνω είναι επιζήμια και προκαλεί περισσότερα από 450.000 δολάρια ζημιά καθημερινώς στις ολλανδικές εταιρίες διανομής».

Ο Ρουνία ανακοίνωσε ότι η Ομοσπονδία έχει καταθέσει σειρά μηνύσεων κατά των γαλλικών εταιριών διανομής και των οδηγών φορτηγών και τόνισε ότι έχει, ήδη, αποσταλεί επιστολή προς τον Επίτροπο Φριτς Μπολκεστάιν, υπεύθυνο εμπορίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με το αίτημα να ληφθούν συγκεκριμένα νομικά μέτρα κατά της γαλλικής κυβέρνησης, αλλά και των Γάλλων οδηγών φορτηγών, προκειμένου να «διασφαλιστεί η ελεύθερη διακίνηση αγαθών, που ευαγγελίζεται η ΕΕ». Επίσης, δε δίστασε να υπογραμμίσει ξεκάθαρα ότι είναι «ανησυχητική η μαχητικότητα των Γάλλων οδηγών φορτηγών για τις αρχές της ΕΕ»!

Οι Γάλλοι εργαζόμενοι, συμπεριλαμβανομένων και των οδηγών φορτηγών, κατηγορούν την κυβέρνηση Ζοσπέν ότι παρείχε νομικό πλαίσιο στους εργοδότες, μέσα από τη νομοθέτηση του 35ώρου, να εντατικοποιήσουν την εργασία, να απορυθμίσουν το εβδομαδιαίο ωράριο, χωρίς να δοθεί καμία εγγύηση ότι δε θα γίνουν απολύσεις, ότι δε θα δρομολογηθούν πρόωρες συνταξιοδοτήσεις και ότι δε θα μειωθούν οι αποδοχές. Από την πλευρά της, η κυβέρνηση Ζοσπέν επιμένει, παρά τα απογοητευτικά αποτελέσματα της πειραματικής εφαρμογής του 35ώρου την τελευταία 2ετία, ότι το 35ωρο θα αποτελέσει το ιδανικό πλαίσιο δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας. Εντούτοις, για να «πείσει» την εργοδοσία να το εφαρμόσει, ενέκρινε σειρά φορολογικών ελαφρύνσεων, αλλά και το «πάγωμα» των μισθών για, τουλάχιστον, 18 μήνες.

Χτες ήταν, επισήμως, η πρώτη ημέρα εφαρμογής του μειωμένου ωραρίου για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, που απασχολούν περισσότερους από 20 εργαζομένους ενώ έχει, ήδη, παραχωρηθεί η διευκόλυνση της καθυστέρησης εφαρμογής του μέχρι το τέλος του έτους. Εντούτοις, από τις 82.000 εταιρίες, που αφορά η ρύθμιση, μόλις το 20% έχει καταλήξει σε συμφωνία με τους εργαζομένους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ