Τρίτη 6 Αυγούστου 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ
Οι ναυτεργάτες να αποτινάξουν από το σβέρκο τους τη σαπίλα των εργατοπατέρων

Με όρους που στρώνουν έδαφος για νέα χτυπήματα η σύμβαση που υπέγραψε η ηγεσία της ΠΝΟ για τα πορθμειακά πλοία
Με όρους που στρώνουν έδαφος για νέα χτυπήματα η σύμβαση που υπέγραψε η ηγεσία της ΠΝΟ για τα πορθμειακά πλοία
Την επιτακτική ανάγκη οι ναυτεργάτες με την οργάνωση και τον αγώνα τους να αποτινάξουν όσο γίνεται πιο γρήγορα από το σβέρκο τους τη σαπίλα του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού, που κατοικοεδρεύει στη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), αναδεικνύουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, με αφορμή τη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής που έγινε την περασμένη Παρασκευή για να επικυρώσει την έκθεση της Εξελεγκτικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας για τον ισολογισμό του 2018.

Οπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους, τα τρία ταξικά σωματεία καταψήφισαν και κατήγγειλαν την έκθεση, καθώς στον ισολογισμό αποτυπώνεται πλήρως το αλισβερίσι του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού με τους εφοπλιστές.

Στα έσοδα για το 2018 καταγράφεται το ποσό των 4.694.285,52 ευρώ, τα οποία αντιστοιχούν σε 5.000 έως 8.000 δολάρια ανά πλοίο, ποσό που προέρχεται από τις κατάπτυστες συμβάσεις που υπογράφει έναντι αδράς αμοιβής ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ με τους εφοπλιστές, σε συνεργασία με τη Διεθνή και την Ευρωπαϊκή Οργάνωση Μεταφορών (ITF και ETF), για τα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία, πιστοποιώντας ότι ισχύουν τα ελάχιστα που προβλέπει ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO). Υπογράφει, δηλαδή, για να ταξιδεύουν ανενόχλητα καράβια στα οποία αυτό που στην πραγματικότητα κυριαρχεί είναι να μην εφαρμόζεται η κλαδική ΣΣΕ για όλους τους ναυτεργάτες, να ισχύουν συμβάσεις με μισθούς από τη χώρα προέλευσής τους, χωρίς Κοινωνική Ασφάλιση.

«Αυτό το βρώμικο αλισβερίσι», επισημαίνουν τα σωματεία, «οξύνει την επιθετικότητα των εφοπλιστών και επιβεβαιώνεται με τη στάση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), που αρνείται από το 2010 την ανανέωση των ΣΣΕ» στα ποντοπόρα πλοία, ενώ επιδιώκει μαζί με την κυβέρνηση της ΝΔ την πλήρη κατάργησή τους.

Υπενθυμίζουν δε ότι και σε αυτήν τη ΣΣΕ του 2010, σε συμφωνία με τους εφοπλιστές, οι εκπρόσωποι του εργοδοτικού - κυβερνητικού στην ΠΝΟ (τόσο ο γγ της ΠΝΟ, Γ. Χαλάς, όσο και ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Α. Νταλακογιώργος), έβαλαν την υπογραφή τους για να εφαρμοστεί για ελάχιστους ναυτεργάτες στα ποντοπόρα πλοία.

Επίθεση των εφοπλιστών σε όλα τα μέτωπα

Η στάση του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού, παράλληλα με την αντιλαϊκή πολιτική των αστικών κυβερνήσεων έχει αποθρασύνει τους εφοπλιστές σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Την περασμένη Τετάρτη, οι ίδιοι εργατοπατέρες στη διοίκηση της ΠΝΟ «έκλεισαν» με την αντίστοιχη εφοπλιστική ένωση τη ΣΣΕ των πορθμειακών πλοίων για το 2019, με όρους που υπονομεύουν το σύνολο των ναυτεργατικών δικαιωμάτων.

Η υπογραφή αυτής της Σύμβασης είναι συνέχεια της αντίστοιχης ΣΣΕ που υπέγραψαν με τους εφοπλιστές των επιβατηγών πλοίων. Και στη μία και στην άλλη περίπτωση με «τυρί» το ψίχουλο του 2% ως αύξηση, οι εργατοπατέρες της ΠΝΟ έχουν αρχίσει ανοιχτά το παζάρι με τους εφοπλιστές για την παραπέρα μείωση των οργανικών συνθέσεων, τη διεύρυνση της ανασφάλιστης εργασίας, τη μη εφαρμογή των ΣΣΕ και της Κοινωνικής Ασφάλισης για όλους τους ναυτεργάτες, υποβαθμίζοντας παραπέρα την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Αλλωστε τα «παρατράγουδα» ήδη έχουν αρχίσει, όπως αναδεικνύει καταγγελία του β' μηχανικού του ακτοπλοϊκού ταχύπλοου «ΤΕRRA JET», της εταιρείας «SEAJETS Ν.Ε.», την οποία δημοσιοποιούν τα τρία ταξικά ναυτεργατικά σωματεία: Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην καταγγελία του, η εταιρεία έχει παραβιάσει κατά κόρον τη ΣΣΕ Ακτοπλοϊκών Πλοίων, καθώς «δεν του καταβάλλει πλήρως τις αποδοχές για τη δεδουλευμένη υπερωριακή εργασία, ενώ το πλοίο με βάση τη ΣΣΕ (άρθρο 19) δεν διαθέτει βιβλίο υπερωριών, δεν του καταβάλλει αντίτιμο τροφής, κ.ά.». Τα σωματεία απαιτούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας να παρέμβουν άμεσα για την εφαρμογή της ΣΣΕ.

Με αφορμή όλες τις παραπάνω εξελίξεις, ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ υπογραμμίζουν την ανάγκη για οργάνωση της πάλης των ναυτεργατών, αξιοποιώντας όλες τις αγωνιστικές μορφές, και με απεργία, για την υπογραφή ικανοποιητικών ΣΣΕ, για «να υπερασπίσουμε τις δικές μας ανάγκες και όχι τα κέρδη των μονοπωλίων».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ