Παρασκευή 7 Φλεβάρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΑΣ
Καταγγέλλει τη διοίκηση του ΟΑΣΘ για κλίμα τρομοκρατίας και ρατσισμού

Κλήθηκε σε απολογία οδηγός επειδή διαμαρτυρήθηκε για απαράδεκτη συμπεριφορά σε βάρος προσφύγων και μεταναστών!

Κλίμα τρομοκρατίας στους εργαζόμενους, ρατσισμού και ξενοφοβίας απέναντι σε μετανάστες και πρόσφυγες καλλιεργεί η διοίκηση του ΟΑΣΘ, με την κλήση σε απολογία που έστειλε σε εργαζόμενο οδηγό, επειδή διαμαρτυρήθηκε για απαράδεκτη συμπεριφορά εις βάρος προσφύγων και μεταναστών.

Τα παραπάνω καταγγέλλει η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» ΟΑΣΘ. Οπως αναφέρει, στη στάση «Σφαγεία» της λεωφορειακής γραμμής 40 ΝΣΣ - Καλοχώρι, εδώ και καιρό υπάρχει δομή σίτισης για πρόσφυγες και μετανάστες, οι οποίοι μεταβαίνουν, σιτίζονται και κατόπιν επιστρέφουν στην πόλη. «Το Σάββατο 14/12/2019 η εταιρεία security που συνεργάζεται με τον ΟΑΣΘ έκανε έλεγχο στα εισιτήρια των επιβατών και κυρίως των μεταναστών και προσφύγων που ήταν 10-15 άτομα. Στην ουσία, αυτό που έκαναν ήταν να βρίσκονται στην μπροστινή πόρτα του λεωφορείου κάνοντας έλεγχο των εισιτηρίων και να μην επιτρέπουν την επιβίβαση στους ανθρώπους αυτούς.

Ενημερώνοντας τον επόπτη ο εργαζόμενος οδηγός ανέφερε ότι απαγορεύεται ο οποιοσδήποτε να μην επιτρέπει την άνοδο και την κάθοδο των επιβατών στο λεωφορείο και του επισήμανε να καλέσει ελεγκτή κομίστρου για να ελέγξει όλους τους επιβάτες και όχι μόνο τους μετανάστες. Κατόπιν αυτού και αφού ο οδηγός δεν πήρε κάποια εντολή από τον επόπτη ώστε να περιμένει στο τέρμα ελεγκτή κομίστρου, επιβίβασε τον κόσμο - Ελληνες και ξένους - και ξεκίνησε να εκτελέσει το προγραμματισμένο δρομολόγιό του».

Ενάμιση μήνα μετά, στις 29/1/2020, η διοίκηση του ΟΑΣΘ αποφάσισε να στείλει κλήση σε απολογία στον οδηγό, επικαλούμενη αναχρονιστικές και αντιδραστικές εγκυκλίους της εποχής των ιδιωτών μετόχων. Εγκυκλίους με τις οποίες η τότε διοίκηση απαιτούσε από τους οδηγούς, πέρα από όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά τους, να κάνουν και ελέγχους εισιτηρίων και καρτών. Επικαλείται λοιπόν την εγκύκλιο 903/25-1-2013 του γενικού διευθυντή του ΟΑΣΘ και τον εγκαλεί διότι «δεν μερίμνησε - ως όφειλε - να τους προτρέψει να κόψουν εισιτήριο και είπε στον εν λόγω υπάλληλο (σ.σ. security) με ποιο δικαίωμα δεν τους επιτρέπει να επιβιβαστούν».

Ζητά από τον οδηγό όχι μόνο να ελέγχει, αλλά και να προτρέπει τους επιβάτες να κόψουν εισιτήριο, την ώρα που στη γραμμή 40, από τα 5 προγραμματισμένα λεωφορεία τις καθημερινές κυκλοφορούν 3 και μερικές φορές μόλις 2 και ο συνωστισμός των επιβατών ξεπερνάει κάθε όριο.

Οταν από τα 500 λεωφορεία που θα έπρεπε να κυκλοφορούν, βγαίνουν σε δρομολόγια μόλις και μετά βίας 250 και η ελπίδα για βελτίωση παραπέμπεται από κυβέρνηση και διοίκηση ΟΑΣΘ στο απώτερο μέλλον. Την ίδια ώρα, οι επιβάτες περιμένουν πολλή ώρα στις στάσεις, πολλά λεωφορεία είναι ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και αναλώσιμων, η έλλειψη προσωπικού είναι εμφανής και πολλές φορές οι οδηγοί γίνονται στόχος για τα χάλια της συγκοινωνίας.

Η ΔΑΣ ΟΑΣΘ σημειώνει πως «η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΑΣΘ αντί να ασχοληθεί με αυτό το χάλι, δίνοντας λύσεις προς όφελος των πολλών, επικεντρώνεται στη λογική κόστους - οφέλους και στο πλαίσιο αυτό στο κυνήγι των επιβατών που δεν πληρώνουν εισιτήριο. Σήμερα στο στόχαστρο οι πρόσφυγες, αύριο οι φοιτητές, πιθανόν μεθαύριο και οι άνεργοι κ.ά.

Η κυβέρνηση προχωρά ολοταχώς στην ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ μέσα από το πέρασμα γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, δείχνοντας ότι αυτό που την ενδιαφέρει είναι να μειωθεί η κρατική επιδότηση. Αδιαφορεί για τις επιπτώσεις που αυτό έχει στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και κατ' επέκταση στην καθημερινότητα της ζωής του λαού».

Η ΔΑΣ ΟΑΣΘ καλεί κάθε εργαζόμενο του ΟΑΣΘ και συνολικά της Θεσσαλονίκης, κάθε συνδικαλιστή να πάρει θέση απέναντι σε αυτές τις μεθοδεύσεις, απέναντι συνολικά στην πολιτική που ακολουθείται στον ΟΑΣΘ.

«Οι εργαζόμενοι, μαζί με τους πρόσφυγες, όλο τον λαό της Θεσσαλονίκης συμπορευόμενοι με τη ΔΑΣ και τα ταξικά σωματεία, χρειάζεται να διεκδικήσουν ασφαλή και αξιόπιστη συγκοινωνία για την εξυπηρέτηση των αναγκών του λαού. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στην αστική συγκοινωνία, μείωση της τιμής των εισιτηρίων, δωρεάν μετακίνηση ανέργων, φοιτητών, σπουδαστών, συνταξιούχων, ΑμεΑ και όλων των εργαζομένων τις ώρες από και προς την εργασία τους. Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, προσλήψεις προσωπικού με πλήρη μισθολογικά, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Ευκαιρία» για να προχωρήσουν και οι αντιδραστικοί σχεδιασμοί στον ΟΑΣΘ (2020-05-05 00:00:00.0)
Κατήγγειλαν τις αυξήσεις - «φωτιά» στον ΟΑΣΘ (2014-10-02 00:00:00.0)
Αυξάνονται οι τιμές στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ από 1η Οκτώβρη (2014-08-29 00:00:00.0)
«Φτηνοί εργάτες, ακριβό εισιτήριο, κακή συγκοινωνία» (2013-06-08 00:00:00.0)
Αύξηση της τιμής των εισιτηρίων (2010-04-21 00:00:00.0)
90χρονος υπονομευτής (2001-04-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ