Τρίτη 28 Απρίλη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Πρόκληση και εμπαιγμός οι ρυθμίσεις για νηπιαγωγεία και ΕΠΑΛ

Ανακοινώσεις της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που δόθηκε την περασμένη βδομάδα σε διαβούλευση προκειμένου να κατατεθεί στη Βουλή και να ψηφιστεί μέσα στο Μάη. Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, που έχει τοποθετηθεί αναλυτικά με ανακοίνωσή της για το σύνολο του νομοσχεδίου, επανέρχεται με δύο νέες ανακοινώσεις για ιδιαίτερες πλευρές του, που αφορούν την αύξηση του αριθμού των παιδιών στα νηπιαγωγεία και τα ηλικιακά όρια που τίθενται για τη φοίτηση στα ΕΠΑΛ.

Αναφορικά με τα νηπιαγωγεία, το ΠΑΜΕ σημειώνει:

«Η κυβέρνηση:

  • Στοιβάζει από την επόμενη χρονιά 26 νήπια σε κοντέινερ και ακατάλληλες αίθουσες, αντί να φροντίσει για λόγους υγιεινής εν μέσω πανδημίας να μειώσει όσο περισσότερο γίνεται τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα.
  • Προγραμματίζει να καταργήσει και να συγχωνεύσει τμήματα, να μετακινήσει μαθητές και εκπαιδευτικούς, αφού καθιερώνει ως ελάχιστο αριθμό τους 16 για τη λειτουργία τμήματος στα διθέσια και πάνω νηπιαγωγεία και στέλνει στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές.
  • Εισάγει ως διδακτικό αντικείμενο τα Αγγλικά, τη στιγμή που οι 4χρονοι και 5χρονοι μαθητές μας δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας, την οποία συνεχίζουν να εμπλουτίζουν.

Ταυτόχρονα, εν μέσω πανδημίας και πασχαλινών διακοπών θυμήθηκε το υπουργείο Παιδείας να ξεκινήσει τη σύγχρονη "εξ αποστάσεως διδασκαλία" και στα νηπιαγωγεία. Με mail την Πέμπτη 23/4 και με τηλέφωνα από (κάποιες) Διευθύνσεις προς τις προϊστάμενες πίεσαν με πρωτοφανή τρόπο: Να επικαιροποιήσουν στοιχεία στο myschool, να καταγράψουν για άλλη μια φορά τον τεχνολογικό εξοπλισμό του νηπιαγωγείου (πόσες φορές πια;), να δηλώσουν ομάδες υποστήριξης, να συμμετέχουν σε τηλεδιάσκεψη - ενημέρωση (Παρασκευή 24/4)».

«Είναι ντροπή για το υπουργείο και την κυβέρνηση να προσπαθούν να ωραιοποιήσουν την κατάσταση, ότι όλα λειτουργούν ρολόι με τις πλατφόρμες, τη μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των μαθητών, που δεν ισχύει όπως φαίνεται ούτε στις άλλες βαθμίδες, παρά τις προσπάθειες των συναδέλφων, που δεν στηρίζονται», σχολιάζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και προσθέτει:

«Εξαρχής, με την έναρξη του εγκλεισμού, όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί έτσι και οι νηπιαγωγοί έχουν βρεθεί δίπλα στα νήπια. Από την πρώτη στιγμή, με αίσθημα εκπαιδευτικής και κοινωνικής ευθύνης έχουν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό για να στηρίξουν τους μαθητές και τις οικογένειές τους και συναισθηματικά, αξιοποιώντας όλα τα πρόσφορα μέσα. Οι νηπιαγωγοί δεν περίμεναν τις καθυστερημένες οδηγίες του υπουργείου, βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή δίπλα στα νήπια. Με όπλα τη φαντασία και την ευρηματικότητα σε ένα νέο και αχαρτογράφητο τοπίο, στήριξαν και στηρίζουν τους μικρούς μαθητές και μαθήτριες.

Βέβαια, σε αυτήν την προσπάθεια ήταν εκκωφαντική η σιωπή του υπουργείου Παιδείας, που ρώτησε βέβαια πολλάκις αν υπάρχουν τα μέσα, αλλά δεν προχώρησε στην κάλυψη των τεράστιων ελλείψεων. Οι νηπιαγωγοί παίρνοντας πρωτοβουλίες, με τα ελλιπή διαθέσιμα τεχνολογικά μέσα, έκαναν αυτό που ήταν αναγκαίο για τους μαθητές. Ομως για να εξασφαλιστούν όλα αυτά χρειάζεται γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, και αυτό δεν λύνεται με φιλικά χτυπήματα στην πλάτη και εγκυκλίους που κλίνουν τη σύγχρονη σε όλες τις πτώσεις».

Το ΠΑΜΕ τονίζει ότι αυτό που χρειάζονται τα νηπιαγωγεία είναι ολιγομελή τμήματα, μόνιμους εκπαιδευτικούς, τμήματα ένταξης, βοηθητικό προσωπικό και σύγχρονα ασφαλή κτίρια. Και ξεκαθαρίζει πως για τους εκπαιδευτικούς «καμία απειλή, καμία διοικητική αυθαιρεσία, κανένας εκβιασμός δε θα γίνει αποδεκτός».

Για τις διατάξεις που αφορούν τα ΕΠΑΛ

Αναφορικά με τα ΕΠΑΛ, η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ τονίζει μεταξύ άλλων σε αναλυτική ανακοίνωσή της:

«Η κυβέρνηση με τα άρθρα 51 και 52 του νομοσχεδίου διαχειρίζεται σε όφελος του ιδιωτικού τομέα και της κατάρτισης τη νέα κατάσταση, που θα διαμορφωθεί με το ισχυρό ταξικό φίλτρο της "τράπεζας θεμάτων", σε όλους τους τύπους λυκείων. Με μοχλό τη θέσπιση ορίου ηλικίας (το 17ο έτος) ρυθμίζει τη ροή για τις εγγραφές και μετεγγραφές στα ημερήσια ΕΠΑΛ, δηλώνει ότι θα στρέψει ένα μέρος του μαθητικού δυναμικού στα εσπερινά ΕΠΑΛ και σίγουρα το βλέμμα της είναι στραμμένο στο να εντάξει πολύ μεγαλύτερο δυναμικό κατευθείαν στην κατάρτιση, όπως επιτάσσουν ΣΕΒ, ΕΕ και ΟΟΣΑ (διαμορφώνοντας όρους επαναφοράς των ΣΕΚ του Αρβανιτόπουλου: Μόνο κατάρτιση και φθηνή εργασία, χωρίς καμία γενική παιδεία). Η ιδιωτική κατάρτιση πριμοδοτείται και με όρους που αφορούν τη διαδικασία των εγγραφών και μετεγγραφών (απεριόριστοι χρόνοι εγγραφών, διαφορετικά προαπαιτούμενα σε σχέση με τα ΕΠΑΛ, π.χ. μη απαίτηση πιστοποιητικού από "Εργάνη" κ.λπ.).

Οι συνέπειες είναι πολύ μεγάλες, αφού μένει σημαντικό δυναμικό που δεν θα μπορεί ποτέ να αποκτήσει απολυτήριο Λυκείου, εργαζόμενοι μαθητές μαζί με μεταναστόπουλα και προσφυγόπουλα υποχρεώνονται να εγκαταλείψουν την τυπική εκπαίδευση, μαθητές - ακόμη και μικρότερων ηλικιών - μπαίνουν στη διαδικασία των διαρκών μετακινήσεων και της εγκατάλειψης των ειδικοτήτων που επέλεξαν (λόγω και της μη αντιστοιχίας παντού τομέων - ειδικοτήτων ημερησίων και εσπερινών ΕΠΑΛ), αμφισβητείται η συνέχεια της λειτουργίας τομέων και ειδικοτήτων και διευκολύνεται το κλείσιμό τους, όπως και το κλείσιμο τμημάτων και σχολείων. Επιπλέον, δεν παίρνεται κανένα μέτρο στήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα ΕΠΑΛ, ημερήσια και εσπερινά, ενώ παραμένει και όλο το πλέγμα των διακρίσεων σε βάρος των μαθητών. Το αιτιολογικό των άρθρων είναι απαράδεκτο, προκλητικό και αυθαίρετο».

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών απαιτεί να αποσυρθεί κάθε διάταξη που αφορά τη θέσπιση ηλικιακού ορίου στα ημερήσια ΕΠΑΛ (άρθρα 51 και 52) και συνολικά το νομοσχέδιο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ