Πέμπτη 13 Αυγούστου 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Συνέχεια αντιδράσεων για το κινηματογραφικό πρόγραμμα του ΥΠΠΟΑ

Την ίδια στιγμή που βαίνει προς την ολοκλήρωσή της και η β' φάση του ειδικού προγράμματος του ΥΠΠΟΑ, που αφορούσε την Ενίσχυση της Κινηματογραφικής Κοινότητας για Κινηματογραφικά Εργα Μικρού Μήκους και Ντοκιμαντέρ, πληθαίνουν οι αντιδράσεις των κινηματογραφιστών και των σωματείων τους.

Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών με συνεχείς καταγγελίες και η Ενωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ με ανακοίνωσή της διαμαρτύρονται για τη διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος και αναδεικνύουν, ανάμεσα σε άλλα, το πολύ σημαντικό ζήτημα των κριτηρίων αξιολόγησης των προτάσεων. Υστερα από αλλεπάλληλες ερωτήσεις, επιστολές φορέων, σκηνοθετών αλλά και σεναριογράφων προς το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ), εκείνο «αναγκάστηκε» να δώσει στη δημοσιότητα, εκ των υστέρων, τα κριτήρια που χρησιμοποίησαν οι επιτροπές για τη βαθμολόγηση των υποβληθέντων σεναρίων.

Τα ερωτήματα που δημιουργούνται είναι καίρια.

Το ΕΚΚ αναφέρει στην ανακοίνωσή του ότι επέλεξε τα κριτήρια των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Χρηματοδότησης, τα οποία όμως ανταποκρίνονται σε άλλες προδιαγραφές προγραμμάτων χρηματοδότησης, δηλαδή ολοκληρωμένους φακέλους παραγωγής για διεθνείς συμπαραγωγές ταινιών μεγάλου μήκους, και όχι στην προκαταρκτική αξιολόγηση σεναρίων ταινιών μικρού μήκους.

Αρχικά, και εύλογα, προκύπτει το ερώτημα γιατί αυτά τα κριτήρια δεν είχαν δημοσιοποιηθεί στην έναρξη του προγράμματος ώστε οι δημιουργοί να γνωρίζουν με ποιο τρόπο θα βαθμολογηθούν.

Σύμφωνα με τα κριτήρια αυτά αποκλείεται ένα μεγάλο μέρος νέων δημιουργών αφού βαθμολογείται τελικά και το προηγούμενο έργο τους, και όχι το σενάριο που κατέθεσαν αυτό καθαυτό.

Παρομοίως προς έκπληξη της κινηματογραφικής κοινότητας, πέρα από την «υλοποιησιμότητα» που επίσης κρίνεται από έναν ολοκληρωμένο φάκελο παραγωγής και όχι μόνο από ένα σενάριο, συναντάται η άγνωστη πρόταση για τις ταινίες μικρού μήκους, «δυναμική κυκλοφορίας»... Δυναμική κυκλοφορίας, σε απλά Ελληνικά, σημαίνει το κατά πόσο μια ταινία είναι «ικανή» να βρει διανομή στις αίθουσες, δηλαδή κατά πόσο μπορεί να είναι «εμπορική». Ηδη από το 2010 και τον νόμο Γερουλάνου για τον κινηματογράφο, η μικρού μήκους ταινία απουσιάζει ολοκληρωτικά από τη διανομή στις κινηματογραφικές αίθουσες. Σε ποια πραγματικότητα η «δυναμική κυκλοφορίας» αποτελεί κριτήριο αξιολόγησης ενός σεναρίου ταινίας μικρού μήκους;

Μήπως τα «κριτήρια» αυτά που τέθηκαν, λειτούργησαν τελικά ως κόφτης με τις «αγαθές» προθέσεις των ιθυνόντων, και όχι ως αξιολόγηση των σεναρίων;


Π. Α.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Λουκέτα», αποκλεισμοί και διαχρονική απαξίωση (2008-08-17 00:00:00.0)
Μικροπροοπτική (2007-05-10 00:00:00.0)
Το Χόλιγουντ «προσέχει» ...για να «έχει» (2006-03-08 00:00:00.0)
Διαμαρτυρίες - διακρίσεις (1998-10-16 00:00:00.0)
Από τη Δράμα στην Αθήνα (1997-10-23 00:00:00.0)
"Μορφές" από το Κέντρο Κινηματογράφου (1997-03-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ