Πέμπτη 4 Φλεβάρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Με «οδηγό» τα συμφέροντα του κεφαλαίου

Με επικοινωνιακή διάθεση, εισπρακτική λογική και «οδηγό» και εδώ τα συμφέροντα του κεφαλαίου και το κριτήριο «κόστους - οφέλους» για αυτό, ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης παρουσίασε χτες το «Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδική Ασφάλεια» σε ειδική εκδήλωση που συμμετείχε επίσης η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.

Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε αλλαγές στον τρόπο απόκτησης διπλωμάτων οδήγησης, αναθεώρηση του ΚΟΚ δίχως φυσικά να παραλείψει να αναφερθεί στην «αναγκαία» αλλαγή του στόλου των ΙΧ οχημάτων, με νέας γενιάς «πράσινα» οχήματα, τα οποία, όπως είπε, εκτός από λιγότερους ρύπους είναι και πολύ ασφαλέστερα. Οπως χαρακτηριστικά είπε ο Κ. Μητσοτάκης «θα πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά και να αγκαλιάσουμε την πρόοδο την οποία κάνει η τεχνολογία, αλλά και τις αλλαγές στις συνήθειες της μετακίνησης, που επιβάλλει η μετάβαση στην πράσινη ανάπτυξη»... Με τη μόνη διαφορά βεβαίως ότι τα σύγχρονα λιγότερο ρυπογόνα και πιο ασφαλή οχήματα, ακόμη παραμένουν «απλησίαστα» για τη συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού, καθώς τα «κίνητρα» που δίνονται για την απόκτηση τέτοιου οχήματος αφορούν είτε μεγάλες εταιρείες, είτε πολύ υψηλά εισοδήματα.

Επίσης, στον συνολικότερο κυβερνητικό σχεδιασμό για την «οδική ασφάλεια» συμπεριέλαβε τα μεγάλα οδικά έργα που είτε βρίσκονται σε εξέλιξη είτε έχουν ξεκινήσει οι διαγωνισμοί ανάθεσης, κι από κοντά και τις διάφορες σχετικές ΜΚΟ που θα λάβουν αδρή χρηματοδότηση για τη συμμετοχή και προώθηση διαφόρων προγραμμάτων «οδικής εκπαίδευσης» που αναμένεται να μπει ως μάθημα στα σχολεία.

Οπως σημειώθηκε άλλωστε, το υπουργείο Υποδομών υλοποιεί πρόγραμμα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας με δανειακή χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ύψους 450 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας εντάσσονται μεγάλα έργα οδικών υποδομών, όπως ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος, ο Ε65, ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης, οι επεκτάσεις Αττικής Οδού κ.ά. η κατασκευή των οποίων γίνεται βέβαια με κριτήριο τα σχέδια του κεφαλαίου για «κόμβο» μεταφορών και όχι την ασφάλεια του λαού. Γι' αυτό άλλωστε ο κυβερνητικός σχεδιασμός αφήνει έξω το επαρχιακό οδικό δίκτυο εκεί δηλαδή που συμβαίνει κάθε χρόνο μεγάλος αριθμός τροχαίων δυστυχημάτων, εξαιτίας της άθλιας κατάστασης και της υποσυντήρησής του.

Κατά τα άλλα, το σχέδιο της κυβέρνησης ανάμεσα σε άλλα προβλέπει αλλαγή του τρόπου εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης με την εισαγωγή νέων εγχειριδίων δημιουργία «τράπεζας θεμάτων», κατάρτιση εκπαιδευτών οδήγησης κάθε 3 χρόνια, αυστηροποίηση όρων για να γίνει κάποιος εκπαιδευτής κ.ά.

Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στην αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με «διαβαθμισμένα χρηματικά πρόστιμα» για τις πιο συνηθισμένες παραβάσεις που οδηγούν σε σοβαρούς τραυματισμούς ή θανάτους, αυστηρότερους ελέγχους στα ΚΤΕΟ, μείωση της μέσης ταχύτητας κίνησης στις αστικές περιοχές στα 30χλμ./ώρα, από 50 χλμ. που είναι σήμερα.

Περίοπτη θέση έχει φυσικά η διασφάλιση είσπραξης των προστίμων και όπως σημειώθηκε χτες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Προστασίας του Πολίτη και Οικονομικών έχει ξεκινήσει τον επανασχεδιασμό και την υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα της διαδικασίας βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του ΚΟΚ. Τα πρόστιμα που δεν πληρώνονται εμπρόθεσμα θα βεβαιώνονται στο TAXIS.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ