Παρασκευή 19 Φλεβάρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Ασύμβατη η κερδοφορία και με την ανάγκη του λαού για φτηνές και ασφαλείς μεταφορές

Μεταξύ άλλων, έρχονται τα νέα διόδια στην Εγνατία και η σταδιακή αύξηση της τιμής τους

Eurokinissi

Την παραπέρα μετατροπή των αστικών συγκοινωνιών και συνολικά της λαϊκής ανάγκης για μεταφορά σε κερδοφόρο πεδίο δράσης για τους επιχειρηματικούς ομίλους, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο το ήδη δυσβάσταχτο κόστος για τον λαό, προδιέγραψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, ενημερώνοντας χτες σχετικά με τα όσα προωθούνται στις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής (Παραγωγής και Εμπορίου, Θεσμών και Διαφάνειας).

Ο υπουργός ενημέρωσε τις Επιτροπές για την αύξηση του αριθμού των διοδίων στην Εγνατία Οδό κατά 45 ακόμα που θα είναι πλευρικά, αλλά και για τη σταδιακή αύξηση της τιμής των διοδίων από τα 3 λεπτά το χιλιόμετρο που είναι σήμερα στα 6,32 λεπτά. Δείχνοντας πώς ο ένας κόβει και ο άλλος ράβει, σημείωσε ότι πρόκειται για τις συμβάσεις που είχε υπογράψει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία «παρέλαβε από την κυβέρνηση Σαμαρά 13 διόδια στην Εγνατία για να τα πάει στα 63».

Είπε ακόμα ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα πήγαινε τα διόδια στα 5 λεπτά από την αρχή, ενώ η κυβέρνηση της ΝΔ μετά από ...«σκληρές» διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς τα άφησε στα 3 λεπτά για να τα αυξήσει σταδιακά και «ανάλογα με τις υπηρεσίες που θα παρέχει η Εγνατία», η οποία τελεί βέβαια υπό παραχώρηση. Να σημειωθεί ότι ο υπουργός αν και ρωτήθηκε με επιμονή από τους βουλευτές του ΚΚΕ τι θα γίνει με τις θέσεις εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στην Εγνατία, που είναι ένα έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό, δεν έλαβαν την παραμικρή απάντηση.

Ο υπουργός υπεραμύνθηκε της επιχειρηματικής δράσης στις αστικές συγκοινωνίες για την κάλυψη των αναγκών και ανακοίνωσε με πανηγυρικό τόνο την έναρξη των εργασιών για τη γραμμή 4 του μετρό Αλσος Βεΐκου - Γουδή που θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς.

Από εκεί και πέρα ανακοίνωσε και το ξεμπλοκάρισμα από τον ΑΣΕΠ των περίπου 609 προσλήψεων σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ που βέβαια είναι σταγόνα στον ωκεανό απέναντι στα κενά που υπάρχουν.

Από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο βουλευτής Ν. Παππάς επικεντρώθηκε στην επέκταση του μετρό, χαιρέτισε την κυβέρνηση που ακολουθεί κατά γράμμα αυτά «που εμείς τα είχαμε σχεδιάσει» και πρόσθεσε ότι σε αντίστοιχες πολιτικές της κυβέρνησης της ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει «τη θέση της επισπεύδουσας αντιπολίτευσης». Κατά τα άλλα, ο ίδιος και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που πήραν τον λόγο καυγάδισαν με τη ΝΔ για το αν οι προσλήψεις έγιναν με διαφανείς ή όχι διαδικασίες, αλλά και στο ποιος έβαλε περισσότερα ή λιγότερα διόδια... για να επισκιάσουν ότι όλοι χαρατσώνουν σκληρά τον λαό για τα κέρδη των μεγαλοεργολάβων, των μεγάλων ομίλων στις κατασκευές και μεταφορές.

Ο λαός θα ταλαιπωρείται και θα πληρώνει όσο συνεχίζεται αυτή η πολιτική

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης σημείωσε ότι αυτό που ταλαιπωρεί τον λαό είναι η στρατηγική της ΕΕ και συνολικά αυτού του συστήματος, για την απελευθέρωση των Μεταφορών, της Ενέργειας κ.ά., η ανάπτυξη με κίνητρο το κέρδος, που υπηρετούν η κυβέρνηση της ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ, συνολικά όλα τα αστικά κόμματα. Αυτή ευθύνεται για την ενεργειακή φτώχεια, τα χιλιάδες νοικοκυριά που έμειναν χωρίς ρεύμα, τους κλειστούς δρόμους με μια απλή χιονόπτωση, τη μετατροπή των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε υγειονομικές βόμβες μέσα στην πανδημία, που ο κόσμος χρυσοπληρώνει τους δρόμους για να γίνουν και τους ξαναχρυσοπληρώνει για να τους χρησιμοποιεί, ανέφερε.

Επισήμανε ότι δεν είμαστε αντίθετοι με την επέκταση του μετρό, όμως αυτό είναι κάτι που «θα» γίνει. Και το θέμα είναι ποιος το πληρώνει, όπως και οι τεράστιες ελλείψεις σήμερα σε όλα τα επίπεδα. Στο μετρό, σημείωσε, το 2009 δούλευαν 3.570 εργαζόμενοι ενώ το 2018, ήταν 2.465, μειώθηκαν κατά 31%. Ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος έχει 45 συρμούς, αλλά κυκλοφορούν μόνο 19, είναι γερασμένος ο στόλος. Υπάρχουν ελλείψεις σε ανταλλακτικά, σε τεχνικό προσωπικό, μηδενική κρατική χρηματοδότηση.

Αντίστοιχα για τις προσλήψεις στον ΟΑΣΑ, σημείωσε ότι αυτές «ποτέ δεν ήταν διαβλητές», αλλά δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα, αφού και αυτές που προκηρύχθηκαν δεν καλύπτουν τα κενά. Εφερε ως παράδειγμα ότι στη ΣΤΑΣΥ έχουν προκηρυχθεί 186 προσλήψεις, όταν τα στοιχεία των εργαζομένων αναφέρουν ότι απαιτούνται 800.

Οσο για την ενίσχυση της επιχειρηματικής δράσης στις αστικές συγκοινωνίες που προωθεί σταδιακά η κυβέρνηση σημείωσε ότι θα σημάνει πολύ πιο ακριβή συγκοινωνία για τον λαό. Ειδικά για την επέκταση του μετρό ρώτησε αν έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες περιβαλλοντικές μελέτες και αν υπάρχει συνεννόηση με την Αρχαιολογική Υπηρεσία και τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού.

Ανέφερε ότι το ΚΚΕ αναδεικνύει πως «η κάλυψη αυτών των συνδυασμένων αναγκών για καθολικές, φτηνές, ποιοτικές ασφαλείς μετακινήσεις και μεταφορές προϋποθέτει την ανατροπή αυτής της πολιτικής, υποδομές και μέσα που να λειτουργούν συνολικά ως κοινωνική ιδιοκτησία και όχι ιδιοκτησία κάποιων επιχειρηματικών ομίλων. Οσο αυτό δεν γίνεται ο λαός θα πληρώνει με μεγάλες συνέπειες αυτήν την πολιτική που ακολουθείτε και εσείς και ο ΣΥΡΙΖΑ πριν».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Λεωνίδας Στολτίδης, αναφερόμενος στην Εγνατία Οδό, σημείωσε ότι «η συμφωνία με τον διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων, παγίου αξίας 7 δισεκατομμυρίων αποδεικνύει ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτά τα εμβληματικά έργα, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, φορτώνονται δύο και τρεις φορές στις πλάτες του ελληνικού λαού. Αποκαλύπτεται φυσικά ο ρόλος του κράτους ως συλλογικού καπιταλιστή, που αφού ανέλαβε την κατασκευή ενός σύνθετου και δύσκολου έργου, τώρα το παραδίδει προς εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους, για να βρουν αυτοί την αναγκαία και κερδοφόρα διέξοδο».

Δείχνοντας τι κερδίζουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι σημείωσε ότι «με βάση την υφιστάμενη χρέωση διοδίων 0,03/ χιλιόμετρο, τα έσοδα εκτιμώνται στα 81 εκατομμύρια. Οι δαπάνες συντήρησης, λειτουργίας οδού και λειτουργίας σταθμών διοδίων, με μικρή διακύμανση τα 35 τελευταία χρόνια, είναι κατά μέσον όρο στα 40 εκατ.».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η «τελευταία πράξη» της εγκληματικής πολιτικής στις οδικές υποδομές (2021-04-02 00:00:00.0)
Νέες αυξήσεις από 1η Ιούλη (2019-06-15 00:00:00.0)
Αγώνας για υποδομές στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών και όχι για τα κέρδη του κεφαλαίου (2019-02-23 00:00:00.0)
Κινητοποίηση ενάντια στα διόδια στην Ασπρη Αμμο (2018-05-16 00:00:00.0)
Μετά το κόψιμο της κορδέλας, ήρθε η λυπητερή... (2017-04-26 00:00:00.0)
Παραπέρα ιδιωτικοποίηση και νέα διόδια προωθεί η κυβέρνηση (2016-01-08 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ