Πέμπτη 24 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αγώνας για να καταργηθεί το χαράτσι στα εισιτήρια

Σε δίωρο συμβολικό αποκλεισμό του ΟΑΣΘ προχώρησαν χτες εργαζόμενοι της πόλης

Την απαίτησή τους να σταματήσει το χαράτσι των ανατιμήσεων στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, διαδήλωσαν χτες το πρωί εργαζόμενοι της Θεσσαλονίκης, που συμμετείχαν στον 2ωρο συμβολικό αποκλεισμό του κτιρίου διοίκησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΘ). Μέσα από τη χτεσινή κινητοποίηση που διοργάνωσε το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν την προκλητική αύξηση κατά 50% στα εισιτήρια, που επιβλήθηκε από την κυβέρνηση και δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα για φτηνό εισιτήριο και υψηλής ποιότητας αστικές συγκοινωνίες σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες για όλο το επιβατικό κοινό του νομού.

Από τις 6 το πρωί, οικοδόμοι, υπάλληλοι, βιομηχανικοί εργάτες και εργαζόμενοι από άλλους κλάδους, κατέλαβαν τις εισόδους του κτιρίου και καλούσαν τους υπαλλήλους του ΟΑΣΘ να μην περάσουν για δουλιά. Να σταθούν αλληλέγγυοι στα αιτήματα της πλειοψηφίας του λαού της Θεσσαλονίκης που δεν αντέχει άλλο χαράτσι στις στέπες του. Κάλεσμα που βρήκε ανταπόκριση, με εξαίρεση ορισμένους υπαλλήλους - μικρομετόχους του ΟΑΣΘ που επιχείρησαν να πυροδοτήσουν ένταση.

«Οι εργαζόμενοι έδειξαν την απόφασή τους να συνεχίσουν τον αγώνα για κατάργηση αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής που έκφρασή της είναι και οι προκλητικές ανατιμήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ», δήλωσε ο Θ. Κυριακίδης, γραμματέας του ΕΚΘ και στέλεχος του ΠΑΜΕ. Και πρόσθεσε πως «αυτή η αντιλαϊκή πολιτική που εκφράζεται και με τη λαίλαπα των ανατιμήσεων με αφορμή το ευρώ, πρέπει να ανατραπεί μέσα από τις διαρκώς κλιμακούμενες κινητοποιήσεις που θα εκφράζουν την απαίτηση των εργαζομένων της πόλης μας για μια άλλη ποιότητα ζωής, η οποία θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις, στις σύγχρονες ανάγκες της εργατικής τάξης».

Ο εκπρόσωπος της ΔΑΣ - ΟΑΣΘ, Π. Τσαμπάζης, κατήγγειλε ότι με τη νέα σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση διατηρείται το αποικιοκρατικό καθεστώς και διασφαλίζεται η κερδοφορία του ΟΑΣΘ και των μετόχων του. «Μπορεί να μειώθηκε η επιδότηση τού κράτους προς τον ΟΑΣΘ, όμως το κόστος μεταφέρθηκε, μέσω του εισιτηρίου και των αλλαγών στις εργασιακές σχέσεις, στους καταναλωτές και στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ». Και ο Π. Τσαμπάζης θύμισε πως πάγια θέση της ΔΑΣ - ΟΑΣΘ είναι η δημιουργία ενιαίου δημόσιου φορέα συγκοινωνιών που να εξασφαλίζει φθηνό εισιτήριο και ποιοτικά αναβαθμισμένο έργο.

Για τη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα, η Εργατική Ενότητα, θα επαναφέρει στα όργανα του ΕΚΘ την πρότασή της για διοργάνωση παλλαϊκού συλλαλητηρίου προκειμένου να εκφραστεί η εναντίωση της εργατικής τάξης, γενικότερα στην πολιτική ανατιμήσεων. Και ειδικότερα να αναδειχτεί η απαίτηση του λαού για αστικές συγκοινωνίες οργανισμούς κοινής ωφέλειας και όχι εισπρακτικούς μηχανισμούς σε βάρος των πολιτών.

Χτες το μεσημέρι υπογράφηκε η συμφωνία μεταξύ ΕΚΘ και ΟΑΣΘ για τη χορήγηση κάρτας πολλαπλών διαδρομών με έκπτωση 20% για τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους μέλη των σωματείων της δύναμης του ΕΚΘ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ