Τετάρτη 4 Μάη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
10ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟΥ
Ενα ακόμα παράδειγμα απαξίωσης της Ειδικής Αγωγής

Καταγγελία της ΑΣΕ του Α' Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Αθηνών

Ο υπόγειος χώρος όπου διδάσκεται η Θεατρική Αγωγή
Ο υπόγειος χώρος όπου διδάσκεται η Θεατρική Αγωγή
Εικόνες ντροπής, ενδεικτικές της απαξίωσης και της εγκατάλειψης που αντιμετωπίζουν πολλές δομές Ειδικής Αγωγής, δίνει στη δημοσιότητα η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ) του Α' Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Αθηνών, από το 10ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μαρασλείου.

«Ειδική Αγωγή σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης», σημειώνει η ΑΣΕ αναφορικά με τους ακατάλληλους χώρους όπου στεγάζεται το 10ο Ειδικό Δημοτικό και σημειώνει αναλυτικά:

«Χρόνια τώρα η Ειδική Αγωγή παραμένει ουραγός στον χώρο της Εκπαίδευσης βαλλόμενη από τη διαχρονική υποχρηματοδότηση. Χρόνια τώρα τα Ειδικά Σχολεία υποφέρουν από μία εκπαιδευτική πολιτική η οποία δεν καθορίζεται από τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών αλλά από τις δημοσιονομικές αντοχές της οικονομίας. Χρόνια τώρα η Ειδική Αγωγή στηρίζεται στο μεράκι, στην αυτοθυσία και την οικονομική επιβάρυνση εκπαιδευτικών και γονιών.

Εφτασε όμως ο κόμπος στο χτένι! Εν έτει 2022 δεν μπορούμε να μιλάμε για Ειδικά σχολεία - πάρκινγκ ψυχών! Θα έπρεπε να μιλάμε για σύγχρονες δομές Ειδικής Αγωγής με ειδικά διαμορφωμένους χώρους που θα δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μια πετυχημένη εκπαιδευτική διαδικασία, για αίθουσες διδασκαλίας με σύγχρονο ηλεκτρονικό εξοπλισμό και ειδικό παιδαγωγικό υλικό, για σχολεία στελεχωμένα με μόνιμο προσωπικό που δεν θα αλλάζει κάθε χρονιά επιτείνοντας την αγωνία και την ανασφάλεια των μαθητών.

Ομως, όχι μόνο αυτά δεν βλέπουμε να συμβαίνουν αλλά οι εικόνες που έρχονται από τα Ειδικά Σχολεία μόνο εικόνες ντροπής θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν!

Το 10ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών στο Μαράσλειο είναι ένα σχολείο το οποίο υποφέρει από την υποχρηματοδότηση και στεγάζεται μέσα σε μικρές αίθουσες και χώρους ακατάλληλους που εγκυμονούν κινδύνους για εκπαιδευτικούς και μαθητές.


Συγκεκριμένα:

  • Το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό μοιράζεται χώρους 15 τ.μ.!
  • Οι δύο δάσκαλοι της μουσικής με τον θεατρολόγο του σχολείου κάνουν μάθημα σε υπόγειο χώρο χωρίς παράθυρα και χωρίς θέρμανση! Στον χώρο αυτό δεν έχουν πρόσβαση μαθητές με κινητικά προβλήματα.
  • Η στέγη του γυμναστηρίου είναι αμφίβολης αντοχής, καθώς δεν έχει συντηρηθεί για χρόνια, στάζει όταν βρέχει, ενώ ο χώρος δεν θερμαίνεται!
  • Υπάρχει αίθουσα διδασκαλίας που ζεσταίνεται με σόμπα υγραερίου!
  • Οι αίθουσες, άβαφες, θυμίζουν αποθήκες και όχι χώρους διδασκαλίας.
  • Το εργαστήρι των υπολογιστών στεγάζεται σε διάδρομο του σχολείου.
  • Υπάρχει πλήρης έλλειψη παιδαγωγικού υλικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού.
  • Η είσοδος και η έξοδος των μαθητών από το σχολείο προς τα λεωφορεία εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών λόγω της μεγάλης κυκλοφορίας στον δρόμο έξω από το σχολείο αλλά και λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών που φοιτούν στο συγκεκριμένο συγκρότημα.
  • Σε περίπτωση που το Πανεπιστήμιο δεν παραχωρήσει για την επόμενη χρονιά χώρους, που ήδη χρησιμοποιούνται από το σχολείο και τους κρατήσει για δική του χρήση, μαθητές που φοιτούν στο σχολείο θα υποχρεωθούν να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον.

Ενδεικτικό και φωτεινό είναι το παράδειγμα του 9ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, όπου το εκπαιδευτικό προσωπικό και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό διεκδίκησαν την έκτακτη χρηματοδότηση του σχολείου από τον δήμο, ώστε να μπορέσουν να καλυφθούν βασικές ανάγκες σε παιδαγωγικό υλικό και σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Ο κατάλογος όμως των Ειδικών Σχολείων που βρίσκονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης είναι μακρύς!

Φτάνει πια με την απαξίωση της Ειδικής Αγωγής! Τα Ειδικά Σχολεία δεν είναι πάρκινγκ ψυχών! Διεκδικούμε Ειδικά Σχολεία που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας και θα συμβαδίζουν με τις επιστημονικές εξελίξεις της εποχής μας!

Αίθουσες - κλουβιά
Αίθουσες - κλουβιά
Για το 10ο Ειδικό Σχολείο διεκδικούμε:

  • Να γίνουν άμεσα από τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων οι απαραίτητες παρεμβάσεις και συντηρήσεις ώστε να καταστούν όλοι οι χώροι ασφαλείς για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Να γίνουν από τον δήμο οι κατάλληλες παρεμβάσεις ώστε όλοι οι χώροι του σχολείου να έχουν θέρμανση.
  • Να λυθεί άμεσα το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης χώρων ώστε να μη χρειαστεί μαθητές να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον.
  • Να δοθεί έκτακτη χρηματοδότηση στο σχολείο ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό.
  • Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα και να γίνει ο κατάλληλος σχεδιασμός από τον δήμο Αθηναίων ώστε το σχολείο να μετεγκατασταθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα σε κτίριο που θα πληροί τους όρους και τις προϋποθέσεις ενός σύγχρονου Ειδικού Σχολείου».

Υγρασίες και διαβρώσεις στο γυμναστήριο
Υγρασίες και διαβρώσεις στο γυμναστήριο
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ανοίγει πολύπλευρα το θέμα της Ειδικής Αγωγής με στόχο την ενεργοποίηση όλων των οργάνων των γονιών(2023-12-06 00:00:00.0)
Ενιαία πάλη για Ειδική Αγωγή στο ύψος των αναγκών και δυνατοτήτων(2022-10-14 00:00:00.0)
Να αποσυρθεί η απαράδεκτη τροπολογία κατάργησης των Τμημάτων Ενταξης(2016-02-16 00:00:00.0)
Σε κίνδυνο η λειτουργία των Ειδικών Σχολείων(2014-10-04 00:00:00.0)
Κραυγή ντροπής για την κυρίαρχη πολιτική(2008-03-05 00:00:00.0)
Νομοσχέδιο θεσμικής "αναβάθμισης"(1997-12-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ