Απεργούν σήμερα οι οδηγοί στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ στην Αθήνα, με συγκέντρωση στις 11 π.μ. στα γραφεία του ΟΑΣΑ
INTIME NEWS |
Ταλαιπωρία για εργαζόμενους και επιβάτες φέρνει η ένταση της επιχειρηματικής δράσης στις αστικές συγκοινωνίες |
Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει ότι η ανάθεση αστικών συγκοινωνιακών γραμμών σε ΚΤΕΛ, μαζί με τη μίσθωση οχημάτων (leasing) από άλλες ιδιωτικές εταιρείες, έχουν μόνιμο και όχι προσωρινό χαρακτήρα, αφού ο πραγματικός στόχος δεν ήταν ποτέ η κάλυψη των αναγκών που προέκυψαν λόγω της πανδημίας, αλλά η αμεσότερη και μεγαλύτερη εμπλοκή των επιχειρήσεων στο συγκοινωνιακό έργο.
Την ίδια ώρα η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζοντας στα χνάρια των προκατόχων της και σε ό,τι αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, δεν έχει αγοράσει ούτε μισό λεωφορείο, όπως είχε ανακοινώσει με τυμπανοκρουσίες ότι θα κάνει. Και ενώ είμαστε στον τρίτο χρόνο της πανδημίας και οι ανάγκες σήμερα με τη νέα έξαρση είναι ακόμα μεγαλύτερες, η συνταγή της ενίσχυσης της επιχειρηματικής δράσης συνεχίζεται, με αρνητικές επιπτώσεις για εργαζόμενους και επιβάτες. Είναι χαρακτηριστικές οι καταγγελίες για τα νοικιασμένα λεωφορεία από την αρχή της πανδημίας, ότι είναι ακατάλληλα, αφού πολλά δεν έχουν καν κλιματισμό ή επαρκώς ανοιγόμενα παράθυρα, ενώ δεν είναι λίγα όσα βρίσκονται διαρκώς με βλάβες στα αμαξοστάσια.
Υπενθυμίζεται ότι το φθινόπωρο του 2020 η κυβέρνηση είχε εξαγγείλει πως θα προκήρυσσε διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Για την Αθήνα ο διαγωνισμός αφορούσε την προμήθεια περίπου 1.000 οχημάτων, με πρόβλεψη 300 από αυτά να κυκλοφορήσουν στην πόλη το αργότερο μέχρι το τέλος του 2021. Στο μόνο που φάνηκε συνεπής η κυβέρνηση της ΝΔ ήταν η δήλωση του πρωθυπουργού ότι «δεν μπορούν να γεννήσουν λεωφορεία»!
Σήμερα λοιπόν οι εργαζόμενοι κατεβαίνουν σε απεργία απαιτώντας ουσιαστικά μέτρα ενίσχυσης στα λεωφορεία των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και διεκδικώντας ΣΣΕ, αυξήσεις στους μισθούς κ.ο.κ.