Τρίτη 18 Οχτώβρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ...
Εκεί βρίσκεται η αιτία της καταστροφής

Σε πάνω από 2 δισ. ευρώ υπολογίζονται οι επενδύσεις στον κλάδο του Τουρισμού που θα γίνουν στην Κρήτη τα επόμενα χρόνια, κυρίως σε πολυτελή καταλύματα, που προσελκύουν τους πιο εύπορους τουρίστες. Με τελευταία διαθέσιμα στοιχεία αυτά του 2019, η Κρήτη συγκέντρωσε το 20% των ταξιδιωτικών εισπράξεων, πίσω μόνο από την Περιφέρεια Νότιου Αιγαίου, που περιλαμβάνει όμως ισχυρούς ανταγωνιστές, όπως η Ρόδος, η Μύκονος και συνολικά οι Κυκλάδες. Στον σχεδιασμό και τη χρηματοδότηση υποδομών που υπηρετούν τους μεγάλους ομίλους του τουρισμού είναι προσανατολισμένη και η «αναπτυξιακή στρατηγική» του κράτους στο νησί. Αεροδρόμια, λιμάνια, παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων και των μεταφορών, βρίσκονται ψηλά στη λίστα αυτού του σχεδιασμού, με το κόστος βέβαια να βαραίνει τον λαό.

* * *

Για παράδειγμα, στον χώρο της πρώην αμερικανικής βάσης στις Γούρνες, που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ, προωθείται η ανάπτυξη από επιχειρηματικό όμιλο μεγάλου τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο. Εταιρείες - κολοσσοί στον τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών - και όχι μόνο - που εκμεταλλεύονται τη γραμμή Κρήτη - Πειραιάς, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αγορά της πλειοψηφίας των μετοχών του λιμανιού στο Ηράκλειο. Στο Καστέλλι φτιάχνεται ένα νέο αεροδρόμιο, με προϋπολογισμό ύψους 500 εκατ. ευρώ, για να εξυπηρετήσει την αυξημένη τουριστική κίνηση, ενώ η παραθαλάσσια έκταση - φιλέτο του παλιού αεροδρομίου, όταν πάψει να λειτουργεί, θα βγει σε διαγωνισμό παραχώρησης για «συνθέτες χρήσεις τουριστικής και ψυχαγωγικής ανάπτυξης, σε συνδυασμό με εμπορικούς και οικιστικούς χώρους αλλά και εκτεταμένους κοινωφελείς χώρους πρασίνου και δραστηριοτήτων». Στην πεντάδα των πιο εμβληματικών επενδύσεων κατατάσσεται και ο πολύπαθος ΒΟΑΚ, ο δρόμος - «σκοτώστρα», που το κόστος του προϋπολογίζεται σε 2 δισ. ευρώ. Με τη μέθοδο της παραχώρησης, όπως και του υπόλοιπου εθνικού δικτύου πανελλαδικά, τον λογαριασμό θα τον πληρώσει στο πολλαπλάσιο ο λαός, μέσω και των διοδίων που θα επιβάλει η εκμεταλλεύτρια κοινοπραξία.

* * *

Εκτός όμως από τις υποδομές για τον Τουρισμό, υπάρχει κι ένας ακόμα τομέας όπου το χρήμα και οι κρατικές διευκολύνσεις «ρέουν άφθονες»: Η ανάπτυξη στρατιωτικών και άλλων υποδομών που εξυπηρετούν την αμερικανοΝΑΤΟική βάση της Σούδας. Κάνοντας έναν πρόχειρο απολογισμό από τα ρεπορτάζ του «Ριζοσπάστη» τους τελευταίους μόνο μήνες, οι επενδύσεις στο «Περλ Χάρμπορ» της Μεσογείου ξεπερνάνε τα 60 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση υποδομών που σχετίζονται με τη συλλογή πληροφοριών, τη «βελτίωση εγκαταστάσεων», την αποθήκευση πολεμικού υλικού, αποβλήτων, καυσίμων και αναλώσιμων για τη λειτουργία της βάσης. Κατασκευάζεται επίσης ένα νέο σύστημα ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω αγωγών και κρουνών (αντί βυτιοφόρων), όπως και η επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, προκειμένου να διευκολύνεται η κίνηση, στάθμευση και υποστήριξή τους, καθώς και ο αποτελεσματικότερος χειρισμός του φορτίου των μεταγωγικών.

* * *

Τα νούμερα προδίδουν «επενδυτικό οργασμό» στην Κρήτη. Σε τομείς όμως που είναι απαραίτητοι για την κερδοφορία του κεφαλαίου και όχι για τις ανάγκες του λαού. Ετσι εξηγείται γιατί πριν από τέσσερα περίπου χρόνια, τον Φλεβάρη του 2019, ο νομός Χανίων πνίγηκε στο νερό, με τους κατοίκους να καταγγέλλουν τις παμπάλαιες υποδομές και την έλλειψη αντιπλημμυρικών έργων, που δεν μπορούσαν να συγκρατήσουν το πολύ νερό που έπεσε τότε. Γι' αυτό πριν από έναν χρόνο στο Αρκαλοχώρι δεν έμεινε πέτρα πάνω στην πέτρα μετά τον ισχυρό σεισμό, με τους πληγέντες να καταγγέλλουν επίσης την παντελή απουσία αντισεισμικών ελέγχων ακόμα και σε σχολεία ή δημόσια κτίρια της περιοχής, πολλαπλασιάζοντας τους κινδύνους από τέτοιες φυσικές καταστροφές. Γι' αυτό, το περασμένο Σάββατο το ρέμα στην Αγία Πελαγία έβγαλε στη θάλασσα μέχρι και αυτοκίνητα, σκοτώνοντας δυο ανθρώπους, που είχαν την ατυχία να βρεθούν στο επίκεντρο της μεγάλης καταστροφής. Γι' αυτό οι κάτοικοι του δήμου Αλικαρνασσού έζησαν για δεύτερη φορά μέσα σε δυο χρόνια το απόλυτο χάος από την καταιγίδα που έπληξε το Σαββατοκύριακο το νησί.

* * *

Οι αρμόδιοι λοιπόν και αναρμόδιοι κρατικοί παράγοντες, που έσπευσαν τις προηγούμενες μέρες να επικαλεστούν ξανά τις «πρωτόγνωρες καιρικές συνθήκες» και την κλιματική αλλαγή, για να δικαιολογήσουν για άλλη μια φορά το απόλυτο χάος και την καταστροφή, καλά θα κάνουν να σιωπούν μπροστά στο μέγεθος των ευθυνών τους για όσα περνάει ο λαός κάθε φορά που διασταυρώνεται με μια φυσική καταστροφή. Οσο η ουσιαστική προστασία του αντιμετωπίζεται ως «κόστος», όσο προτεραιότητα του κράτους είναι τα κέρδη μιας χούφτας επιχειρηματικών ομίλων και η αναβάθμιση της χώρας στον αμερικανοΝΑΤΟικό σχεδιασμό, τόσο η αντιπλημμυρική, αντισεισμική, αντιπυρική προστασία του λαού θα βρίσκεται στα αζήτητα, τόσο οι αναγκαίες για τον λαό υποδομές θα γράφονται με «ψιλά γράμματα» στους προϋπολογισμούς κράτους - Περιφέρειας και δήμων, και είτε δεν θα γίνονται ποτέ, είτε θα γίνονται αποσπασματικά χωρίς να λύνουν το πρόβλημα, με το κόστος να βαραίνει βέβαια τον λαό. Εκεί βρίσκεται η αιτία και της τελευταίας καταστροφής που συγκλονίζει από το περασμένο Σάββατο, εκεί πρέπει να στρέψει αγωνιστικά τα πυρά του και ο λαός, για να μην καρδιοχτυπάει κάθε φορά που βλέπει τους ουρανούς να ανοίγουν ή τη γη να τρέμει.


Κ. Μ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ