Τρίτη 4 Απρίλη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΡΕΝΩΝ
Ξεκινούν όπως έκλεισαν ... και με κυβερνητική φιέστα

Eurokinissi

Η επανεκκίνηση των δρομολογίων στον σιδηρόδρομο με περιορισμένα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη έγινε νέα αφορμή για να στηθεί μια κυβερνητική φιέστα με την ανάλογη προβολή στα ΜΜΕ, την ώρα που εξακολουθεί να ισχύει η ίδια επικίνδυνη κατάσταση για εργαζόμενους και επιβάτες. Δηλαδή, τα τρένα ξεκίνησαν χωρίς να έχει αλλάξει τίποτα επί της ουσίας - πέρα από κάποια «μπαλώματα» - από τις 28 Φλεβάρη, όταν έγινε το προδιαγεγραμμένο έγκλημα με τους 57 νεκρούς.

Στη φιέστα - πρόκληση για τα θύματα συμμετείχαν ο υπουργός Επικρατείας, Γ. Γεραπετρίτης, που ασκεί τη διοίκηση στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Π. Τερεζάκης, και στελέχη της «Hellenic Τrain», οι οποίοι ταξίδεψαν στο πρώτο βαγόνι του δρομολογίου, σε μια προσπάθεια να πείσουν ότι οι μετακινήσεις είναι ασφαλείς.

Παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις ή τη ...συγκίνηση στις κάμερες, τα μόνα μέτρα που έχουν παρθεί στον πάνω από 1 μήνα από το έγκλημα, είναι ότι τα τρένα θα κινούνται με μικρότερες ταχύτητες και έχει προστεθεί ένας επιπλέον σταθμάρχης σε κάθε σταθμό. Ταυτόχρονα, υπάρχουν οι διαβεβαιώσεις, όπως επανέλαβε και χτες ο υπουργός, ότι το περιβόητο σύστημα τηλεδιοίκησης θα έχει τοποθετηθεί έως τα τέλη Σεπτέμβρη.

Αυτό δηλαδή που με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων δεν είχε τοποθετηθεί, παρότι οι ...καμπάνες που χτυπούσαν οι εργαζόμενοι δεν εισακούστηκαν ποτέ. Ταυτόχρονα, η πολιτική της «απελευθέρωσης», της ιδιωτικοποίησης που προωθείται σε όλη την ΕΕ, που υλοποίησαν όσοι κυβέρνησαν, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, μένει στο απυρόβλητο. Και τι είναι αυτό; Αυτό που καταλαβαίνει πλέον όλο και περισσότερος λαϊκός κόσμος, ότι δεν μπορεί να κομματιάζεις τον σιδηρόδρομο σε εταιρείες, να ξεκόβεις το τρένο από τη ράγα, να θεωρείς την ασφάλεια κόστος, να κρατάς τον σιδηρόδρομο υποστελεχωμένο και να θεωρείς ότι μειώνονται οι πιθανότητες ενός ατυχήματος. Το αντίθετο ακριβώς θα συμβαίνει όσο υπάρχουν οι ίδιες αιτίες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι και η νέα κοκορομαχία που ξέσπασε ανάμεσα στη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ για τις «πόζες του Γεραπετρίτη», όπως είπε ο τομεάρχης του τελευταίου, Ν. Παππάς, δεν αφορά την ουσία, τα στρατηγικά ζητήματα όπου ταυτίζονται, αλλά την κριτική στα επιμέρους.

Κατά τ' άλλα, όπως ανακοίνωσε η ιδιωτική «Ηellenic Train», από τον σταθμό Λαρίσης προς Καλαμπάκα ξεκίνησε χτες στις 8.28 π.μ. το πρώτο δρομολόγιο, το δεύτερο δρομολόγιο ήταν για τις 10.28 π.μ. και θα έκανε τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Γι' αυτήν τη βασική διαδρομή θα εκτελούνται ένα ζεύγος δρομολογίων, ενώ από τις 7 Απρίλη θα εκτελούνται 2 ζεύγη δρομολογίων και 3 από τις 11 Απρίλη.

Παράλληλα, συνεχίζονται οι καταθέσεις στον εφέτη ανακριτή για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, στο πλαίσιο της έρευνας που γίνεται και από την κυβέρνηση επιχειρείται να περιοριστεί μόνο στην «ατομική ευθύνη», για να μείνει εκτός κάδρου η πολιτική, όλων των αστικών κυβερνήσεων, της «απελευθέρωσης» και της ιδιωτικοποίησης, που θυσιάζει τη ζωή για τα κέρδη των ομίλων.

Καταθέσεις σταθμαρχών

Χτες, κατέθεσε συνταξιούχος σταθμάρχης του ΟΣΕ, που υπηρετούσε στον Βόλο, για τις παραλείψεις και τα λάθη αλλά και τον τρόπο λειτουργίας του σιδηροδρόμου, τα τελευταία χρόνια. Στη συνέχεια κλήθηκε να καταθέσει μία εν ενεργεία σταθμάρχης που υπηρετεί στη Λάρισα, προκειμένου να ενημερώσει για τις συνθήκες εργασίας, τα μέτρα ασφάλειας και τη διαχείριση της κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εφέτης ανακριτής έως και το τέλος της ερχόμενης βδομάδας θα παίρνει καταθέσεις από εν ενεργεία και συνταξιούχους σταθμάρχες και εργαζόμενους σε άλλες θέσεις, ενώ τέλη Μάη θα καλέσει για συμπληρωματικές καταθέσεις και τους τέσσερις κατηγορούμενους. Πιο συγκεκριμένα, τον προφυλακισμένο σταθμάρχη, τον προφυλακισμένο επιθεωρητή και τους δύο υπό όρους ελεύθερους σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας στη Λάρισα την 28η Φλεβάρη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ