Η συμφωνία αφορά σε ζητήματα μεταφοράς τεχνογνωσίας και ο Ελληνας υπουργός επέμεινε ότι δήθεν θα διερευνηθούν «τα αίτια και οι συνθήκες του δυστυχήματος στα Τέμπη μέχρι τέλους» και πρόσθεσε σε δηλώσεις του ότι «έχουμε προχωρήσει στην επανεκκίνηση της λειτουργίας του σιδηροδρόμου με αναβαθμισμένο επίπεδο ασφάλειας, ενώ μεριμνούμε ώστε τα νέα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα να ολοκληρωθούν έγκαιρα» και ότι «στον στόχο αυτό συμβάλλουν ενεργά και γαλλικές εταιρείες που έχουν αναλάβει σημαντικό μέρος της αναβάθμισης αυτής». Ακόμα, όπως συμπλήρωσε, απαιτείται «τακτική επαναξιολόγηση και προσαρμογή με βάση τα δεδομένα της εκάστοτε εποχής και για τον σκοπό αυτόν είναι αναγκαίο να εφαρμόζονται καλές διεθνείς πρακτικές με τη μεταφορά τεχνογνωσίας αλλά και ανθρώπινου δυναμικού».
Ωστόσο, τα περί «καλών διεθνών πρακτικών» συσκοτίζουν το γεγονός ότι στην ΕΕ και όλο τον καπιταλιστικό κόσμο η απελευθερωμένη αγορά, οι ιδιωτικοποιήσεις, που εφάρμοσαν και υπερασπίζονται όλες οι αστικές κυβερνήσεις και στη χώρα μας, τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας στους σιδηρόδρομους πάντα μπαίνουν στο ζύγι του κόστους - οφέλους. Και όπου εφαρμόζονται, είναι εκεί που συμφέρει τους επιχειρηματικούς ομίλους για την κερδοφορία τους. Ετσι, όχι τυχαία σε όλη την ΕΕ μόνο στο 13% του δικτύου λειτουργεί το ολοκληρωμένο σύστημα τηλεδιοίκησης ΕRTMS, γι' αυτό μόνο το 2021 σημειώθηκαν 1.389 ατυχήματα, με 637 νεκρούς, που τα 97 αφορούσαν μετωπικές συγκρούσεις τρένων, όπως αυτή στα Τέμπη.