Τρίτη 30 Μάη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΡΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ!
Το Συνδικάτο προειδοποιούσε, κυβέρνηση και εργοδοσία αδιαφορούσαν

Τέσσερις οι απεργίες στη Ζώνη από την αρχή του χρόνου για μέτρα υγιεινής και ασφάλειας

Κανείς δεν δικαιούται να κάνει τον ανήξερο για ένα ακόμα προδιαγεγραμμένο έγκλημα! Τόσο η κυβέρνηση, που μετέτρεψε τα ναυπηγεία σε ντεκόρ για προεκλογικές φιέστες, όσο και η εργοδοσία επανειλημμένα είχαν προειδοποιηθεί από αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις για μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στη Ζώνη και συνολικά στο λιμάνι.

Τα μικρά και μεγάλα «ατυχήματα» είναι καθημερινότητα εδώ και καιρό στα ναυπηγεία της «επανεκκίνησης» που διαφημίζει η κυβέρνηση. Ετσι, είχαμε «σήματα προειδοποίησης» από τα δύο εργατικά «ατυχήματα» στις 23 και 24 Μάη που έγιναν σε πλωτή δεξαμενή των Ναυπηγείων της Σύρου, όπως και η πτώση θανάτου εργαζόμενου σε επισκευαζόμενο πλοίο και πάλι στα Ναυπηγεία της Σύρου στις 20 Απρίλη.

Μάλιστα, μόνο από την αρχή του χρόνου, τέσσερις φορές οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία έχουν κατέβει σε απεργία με τέτοιες διεκδικήσεις.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μισές από τις 14 σελίδες της ΣΣΕ της Ζώνης αφορούν τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Κι όμως, αυτή είναι η Σύμβαση που τόσο η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ αρνήθηκαν να κάνουν υποχρεωτική, επιτρέποντας στους εργοδότες να ξεσαλώνουν.

Από την αρχή του χρόνου έχουν γίνει λοιπόν οι εξής κινητοποιήσεις:

-- Στις 17 Μάη 2023, τόσο στη Ζώνη όσο και στον Μώλο Δραπετσώνας, στα Ναυπηγεία Σπανόπουλου, στα Ναυπηγεία Ελευσίνας «δεν έπεσε σφυριά», καθώς αγωνιστικά απαιτήθηκε εφαρμογή της Τοπικής ΣΣΕ και μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Η συγκεκριμένη απεργιακή κινητοποίηση, 12 ακριβώς μέρες πριν την τραγωδία, συκοφαντήθηκε από την κυβέρνηση και τους ανθρώπους της μέσα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, ενώ μόλις το περασμένο Σάββατο αστική εφημερίδα εξαπέλυε επίθεση στους απεργούς, κατηγορώντας τους ότι βάζουν εμπόδια στην εμβληματική επένδυση που ψήφισαν μαζί ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.

-- Στις 14 Φλεβάρη 2023 μια ακόμα απεργία και συγκέντρωση για μέτρα ασφαλείας και τήρηση των ΣΣΕ πραγματοποιήθηκε από μεταλλεργάτες και ναυπηγοξυλουργούς στη Ζώνη. Τραγικά προφητική αποδεικνύεται η ανακοίνωση του Συνδικάτου, που σημείωνε ότι «η αύξηση της δουλειάς, η βιασύνη να τελειώσει το πλοίο, η χρήση παντελώς ακατάλληλων υλικών και κακοσυντηρημένων εργαλείων, μαζί με τα εξαντλητικά ωράρια και τους εκατοντάδες νέους συνάδελφους που κάνεις δεν φροντίζει να εκπαιδεύσει, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε δεκάδες μικρότερα ή μεγαλύτερα ατυχήματα». Θύμιζε μάλιστα ότι είχαν ήδη «βαρέσει καμπανάκι» προς τους υπευθύνους για την κατάσταση και ξεκαθάριζε: «Δεν είμαστε διατεθειμένοι να περιμένουμε τον επόμενο νεκρό συνάδελφο για να κάνουμε απεργία». Είχε προχωρήσει και τότε σε μια σοβαρή καταγγελία, αφού σε πλοίο που επισκευαζόταν δεν υπήρχε ούτε ένα προστατευτικό ρέλι στα ανοίγματα, ενώ εργάτες δεν δούλευαν σε σκαλωσιές, αλλά πάνω σε αυτοσχέδιες σχεδίες (!). Και ενώ «δόθηκε δυο φορές εντολή για διακοπή των εργασιών και ενημερώθηκε και ο εισαγγελέας για τον κίνδυνο, το πλοίο συνέχισε να δουλεύει κανονικά και από θαύμα δεν είχαμε ατύχημα». Δυστυχώς η τραγωδία ήρθε λίγους μήνες μετά...

-- Τον Μάρτη μεσολάβησαν οι δύο μεγάλες πανελλαδικές απεργίες για το έγκλημα στα Τέμπη, που ειδικά στο Πέραμα μετατράπηκαν σε κινητοποιήσεις για μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, με τους εργάτες να απαιτούν μέτρα, προειδοποιώντας ότι και η Ζώνη είναι μια «κοιλάδα των Τεμπών».

Τα «ατυχήματα» που είχαν προηγηθεί:

-- Στις 15 Δεκέμβρη, σοβαρός τραυματισμός 61χρονου εργαζόμενου σε πλοίο που επισκευαζόταν στην πέτρινη δεξαμενή Βασιλειάδη στη Δραπετσώνα.

-- Στις 23 Γενάρη, σοβαρός τραυματισμός 59χρονου σε επισκευαζόμενο πλοίο στη Ζώνη.

-- Στις 24 Μάρτη, σοβαρός τραυματισμός 56χρονου σε επισκευαζόμενο φορτηγό πλοίο σε πλωτή δεξαμενή της Ζώνης.

-- Στις 24 Απρίλη, η μεγάλη πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο κατάστρωμα Νο 5 επισκευαζόμενου πλοίου στη Ζώνη.

-- Στις 26 Μάη, δηλαδή τρία 24ωρα πριν το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στο «ΑΣΤΕΡΙΩΝ ΙΙ», 58χρονος εργαζόμενος γλίτωσε παρά τρίχα τη ζωή του, όταν λιποθύμησε ενώ εργαζόταν χωρίς κατάλληλο εξοπλισμό σε πολύ κλειστό χώρο πλοίου στο Ναυπηγείο του Σπανόπουλου (βλ. θέμα στη δίπλα σελίδα).

Αξίζει να αναφερθεί ότι στο πλοίο «ΑΣΤΕΡΙΩΝ» έχουν σακατευτεί (δύο μάλιστα πολύ σοβαρά) άλλοι 4 εργαζόμενοι της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης σε 4 αντίστοιχα εργατικά «ατυχήματα» που είχαν γίνει στις 25, 26, 28 και 31 Μάη του 2018, όταν το πλοίο βρισκόταν και πάλι στην πλωτή δεξαμενή, με δύο από αυτά να γίνεται και προσπάθεια απόκρυψής τους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ