Προς το παρόν οι παραπάνω 63 γραμμές θα συνεχίσουν να καλύπτονται από τα ΚΤΕΛ, όπως γίνεται εδώ και τρία χρόνια, από τότε δηλαδή που ξεκίνησε ως ένα «προσωρινό» μέτρο της κυβέρνησης με πρόσχημα την πανδημία.
Η νέα σύμβαση με τα ΚΤΕΛ έχει διάρκεια έως τις αρχές Απρίλη και πάτησε στην πρόσφατη τροπολογία της κυβέρνησης, που έδωσε τη δυνατότητα στον ΟΑΣΑ απευθείας ανάθεσης στην εκτέλεση δρομολογίων λόγω «έκτακτων συνθηκών». Με βάση το γεγονός πως ακόμη και αν τελεσφορήσει ο διαγωνισμός, τα νέα λεωφορεία θα πρέπει να δρομολογηθούν εντός 9 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, είναι πολύ πιθανό να δοθεί νέα παράταση στην παραχώρηση των γραμμών στα ΚΤΕΛ.
Στο πλαίσιο λοιπόν της πορείας ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, δυναμώνουν τα παζάρια για τους όρους και τα μερίδια που θα προκύψουν. Πορεία που έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια, με τελευταία ορόσημα το 2018, που με νόμο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κατοχυρώθηκε η δυνατότητα παραχώρησης γραμμών σε ιδιώτες. Το 2020, η ΝΔ εφάρμοσε αυτόν τον νόμο και με πρόσχημα την πανδημία παραχώρησε 72 γραμμές των λεωφορείων της πρωτεύουσας στα ΚΤΕΛ, για να έρθει τώρα να ανανεώσει τις παραχωρήσεις και να προχωρήσει τον πολυετή διαγωνισμό.
Αυτά έχουν αναδείξει με κινητοποιήσεις τους σωματεία και μαζικοί φορείς, απαιτώντας μεταξύ άλλων ακύρωση του διαγωνισμού και επιστροφή των λεωφορειακών γραμμών στην ΟΣΥ. Να φύγουν οι εργολάβοι από τις αστικές συγκοινωνίες. Φθηνή, ασφαλή, τακτική, σύγχρονη συγκοινωνία για όλο τον λαό.