Πέμπτη 4 Γενάρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Συνεχίζεται το σίριαλ παραχώρησης, «πάμε κι όπου βγει» για τις μετακινήσεις του λαού

Αγονος κηρύχθηκε, τις προηγούμενες μέρες, ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ που αφορά την παραχώρηση 25 λεωφορειακών γραμμών στην Ανατολική Αττική και 38 στη Δυτική Αττική για συνολικά 8 έτη. Ετσι ο Οργανισμός προχώρησε στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, προϋπολογισμού 400 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορά έναν ή και δύο αναδόχους και έχει καταληκτική ημερομηνία στις 29 Γενάρη.

Προς το παρόν οι παραπάνω 63 γραμμές θα συνεχίσουν να καλύπτονται από τα ΚΤΕΛ, όπως γίνεται εδώ και τρία χρόνια, από τότε δηλαδή που ξεκίνησε ως ένα «προσωρινό» μέτρο της κυβέρνησης με πρόσχημα την πανδημία.

Η νέα σύμβαση με τα ΚΤΕΛ έχει διάρκεια έως τις αρχές Απρίλη και πάτησε στην πρόσφατη τροπολογία της κυβέρνησης, που έδωσε τη δυνατότητα στον ΟΑΣΑ απευθείας ανάθεσης στην εκτέλεση δρομολογίων λόγω «έκτακτων συνθηκών». Με βάση το γεγονός πως ακόμη και αν τελεσφορήσει ο διαγωνισμός, τα νέα λεωφορεία θα πρέπει να δρομολογηθούν εντός 9 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, είναι πολύ πιθανό να δοθεί νέα παράταση στην παραχώρηση των γραμμών στα ΚΤΕΛ.

Στο πλαίσιο λοιπόν της πορείας ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, δυναμώνουν τα παζάρια για τους όρους και τα μερίδια που θα προκύψουν. Πορεία που έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια, με τελευταία ορόσημα το 2018, που με νόμο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κατοχυρώθηκε η δυνατότητα παραχώρησης γραμμών σε ιδιώτες. Το 2020, η ΝΔ εφάρμοσε αυτόν τον νόμο και με πρόσχημα την πανδημία παραχώρησε 72 γραμμές των λεωφορείων της πρωτεύουσας στα ΚΤΕΛ, για να έρθει τώρα να ανανεώσει τις παραχωρήσεις και να προχωρήσει τον πολυετή διαγωνισμό.


Πάντως τα «καλά» της ιδιωτικοποίησης που προωθείται στο έδαφος της απαξίωσης του συγκοινωνιακού έργου, της λειτουργίας του στη λογική κόστους - οφέλους, τα έχουν δει ήδη τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι κάτοικοι της Δυτικής και Ανατολικής Αττικής. Χαρακτηριστικά είναι τα περιστατικά και οι καταγγελίες για λεωφορεία χωρίς παράθυρα, ασυντήρητα, βρώμικα, δρομολόγια που δεν πραγματοποιούνται, οχήματα που αρπάζουν φωτιά κ.ά. Αντίστοιχα για την κακοπληρωσιά των οδηγών στα ΚΤΕΛ, τα ωράρια λάστιχο κ.ά.

Αυτά έχουν αναδείξει με κινητοποιήσεις τους σωματεία και μαζικοί φορείς, απαιτώντας μεταξύ άλλων ακύρωση του διαγωνισμού και επιστροφή των λεωφορειακών γραμμών στην ΟΣΥ. Να φύγουν οι εργολάβοι από τις αστικές συγκοινωνίες. Φθηνή, ασφαλή, τακτική, σύγχρονη συγκοινωνία για όλο τον λαό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ