Τρίτη 9 Ιούλη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Με τις ευλογίες της Κομισιόν ο αντιλαϊκός σχεδιασμός για το Μετρό στα Εξάρχεια

«

Πλάτη» στον σχεδιασμό της κυβέρνησης της ΝΔ και των μεγαλοκατασκευαστών βάζει η Κομισιόν για τα έργα του Μετρό στα Εξάρχεια. Στην απάντησή της στην Αναφορά των κατοίκων των Εξαρχείων προς την Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου (PETI) η Κομισιόν αποφεύγει να απαντήσει στην ουσία των δικαιολογημένων ανησυχιών των κατοίκων για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή και εστιάζει σε ζητήματα διαδικαστικού χαρακτήρα, «πετώντας την μπάλα στην εξέδρα», αποποιούμενη τις ευθύνες της ΕΕ και λύνοντας τα χέρια της κυβέρνησης της ΝΔ.

Στην πραγματικότητα, τα προβλήματα που συνοδεύουν την κατασκευή του σταθμού του Μετρό στα Εξάρχεια, όπως και των υπόλοιπων υπό κατασκευή σταθμών της γραμμής 4, είναι ακριβώς το αποτέλεσμα της ευρωενωσιακής και κυβερνητικής πολιτικής του κόστους - οφέλους που διέπει τον σχεδιασμό των έργων, με βάση τις προτεραιότητες του κεφαλαίου για κάθε περιοχή και με γνώμονα τη διασφάλιση της κερδοφορίας της αναδόχου εταιρείας και των κατασκευαστικών ομίλων.

Η Κομισιόν με την απάντησή της δίνει το «πράσινο φως» για να συνεχιστεί ο συγκεκριμένος σχεδιασμός. Μάλιστα δεν υιοθετεί τον ισχυρισμό ότι οι Οδηγίες της δεν εφαρμόζονται σωστά... Αντίθετα, διαβεβαιώνει ότι οι Οδηγίες της έχουν ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία. Πρόκειται για Οδηγίες της ΕΕ που ακριβώς επειδή εφαρμόζονται κατά γράμμα εξασφαλίζουν ασυλία για τους μεγαλοκατασκευαστές και έχουν προκαλέσει τα προβλήματα που καταγγέλλουν οι κάτοικοι σε μία περιοχή ήδη επιβαρυμένη από την έλλειψη ελεύθερων χώρων και πρασίνου, τη στιγμή που αυτά δεν είναι αντικειμενικά, μιας και έχουν ξεπεραστεί σε άλλους σταθμούς στο παρελθόν.

Παράλληλα, η κατασκευή του σταθμού προχωράει με την αστυνομική καταστολή, απέναντι στις δικαιολογημένες διαμαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής και με τη συνενοχή της ΕΕ.

Η επέκταση του Μετρό στην Αθήνα είναι έργο αναγκαίο για τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των εργαζομένων, των αυτοαπασχολούμενων και των κατοίκων της πόλης, είναι όμως απαραίτητο να συνδέεται με τα υπόλοιπα Μέσα Μεταφοράς, να εξασφαλιστούν συχνά δρομολόγια, με ασφάλεια, εκσυγχρονισμό, φτηνό εισιτήριο για όλους και να μην έχει αρνητικό αποτύπωμα στους ελεύθερους χώρους που υπάρχουν - πλευρές που σε καμία περίπτωση δεν λαμβάνει υπόψη η συγκεκριμένη επέκταση του Μετρό.

Παρά την αρνητική εισήγηση της Κομισιόν, που δρομολογεί το κλείσιμο της Αναφοράς, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ θα παρέμβει στην Επιτροπή Αναφορών για να παραμείνει η συγκεκριμένη Αναφορά ανοιχτή και προς διερεύνηση, όπως είχε κάνει και στη σχετική συζήτηση του Μαρτίου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στο ΣτΕ η προσφυγή των κατοίκων (2023-11-08 00:00:00.0)
Με «αναλογικά διόδια» προσπαθούν να κρύψουν τη νέα πρόκληση (2013-12-05 00:00:00.0)
Νέα κινητοποίηση στα διόδια (2011-02-22 00:00:00.0)
Αναθέρμανση της οικοδομικής δραστηριότητας και λαϊκές ανάγκες (2010-07-23 00:00:00.0)
Εκλεισε ο πρώτος διαγωνισμός... (2008-09-04 00:00:00.0)
Ανασταίνουν το "Δράκο" της ΔΕΗ στο Κερατσίνι (1997-05-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ