Παρασκευή 24 Μάη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 38
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΦΑΛΚΟΝ»
Νύξεις Σταμούλη για παρεμβολές στη μοιραία πτήση

Το ενδεχόμενο να προκλήθηκε η τραγωδία του πρωθυπουργικού «Φάλκον» από έξωθεν ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές ή ιονισμό της ατμόσφαιρας, λίγα δευτερόλεπτα πριν την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο του Βουκουρεστίου, αφήνει ανοιχτό ο δικηγόρος Ι. Σταμούλης, ο οποίος ζήτησε χτες από τον πρόεδρο της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» να τον απαλλάξει από την εντολή του υπερασπιστή της στη δίκη, πράγμα που έγινε.

Ο Ι. Σταμούλης ανέπτυξε στο δικαστήριο τον παραπάνω ισχυρισμό του και ζήτησε τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης από καθηγητές Αεροναυπηγικής και Μετεωρολογίας, θεωρώντας άκυρα όλα τα πορίσματα που έχουν συνταχθεί για το πολύνεκρο δυστύχημα. Ο ίδιος αναφέρει σε χτεσινή δήλωσή του: «Από τη μελέτη της δικογραφίας διαπίστωσα ότι σε μικρό χρονικό διάστημα, μετά το συμβάν του Βουκουρεστίου, αεροσκάφος της Αιγυπτιακής Αεροπορίας συνετρίβη επί του εδάφους. Η έρευνα για τα αίτια απέδειξε ότι ο αυτόματος πιλότος αποσυνδέθηκε και ότι το αιγυπτιακό αεροπλάνο βυθίστηκε ξαφνικά προς τα κάτω. Μελέτες της ΝΑΣΑ έχουν αποδείξει ότι αποσύνδεση του "αυτόματου πιλότου" μπορεί να προκληθεί - πλην των άλλων - και όταν το αεροσκάφος βρεθεί σε ηλεκτρομαγνητικά πεδία ή δεχτεί ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές. Η ακούσια ή εκούσια δημιουργία τέτοιων πεδίων έχει ως συνέπεια τον "ιονισμό της ατμόσφαιρας" και την αιφνίδια μεταβολή των μετεωρολογικών δεδομένων. Είναι εξακριβωμένο ότι, κατά την ημέρα και ώρα της πτήσεως του "Falcon", αιφνιδίως στο Fir του Βουκουρεστίου υπήρξε καταιγίδα, παρά τον μέχρι της στιγμής εκείνης αίθριο καιρό που επικρατούσε. Αυτά τα δεδομένα μού δημιουργούσαν το καθήκον να υποβάλω το αίτημα στο δικαστήριο να κληθούν, διαρκούσης της διαδικασίας, ως μάρτυρες, ένας καθηγητής Αεροναυπηγικής και ένας της Μετεωρολογίας για να διαφωτίσουν επί της ενδεχομένης εισόδου σε "ηλεκτρομαγνητικά πεδία ή σε περιοχή ηλεκτρομαγνητικών παρεμβολών". Τούτο, δε, διότι τα πορίσματα που είχαν συνταχθεί για το ατύχημα ήταν τελείως αναξιόπιστα και απολύτως άκυρα, αφού είχαν εκπονηθεί από "επιτροπές" με συμμετοχή προσώπων που δεν μπορούσαν να επιληφθούν της έρευνας κατά την ισχύουσα οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης».

Ακολούθως, ο Ι. Σταμούλης δικαιολογεί την παραίτησή του από τη θέση του νομικού εκπροσώπου της ΟΑ, σημειώνοντας ότι όσα είπε στο δικαστήριο «παρερμηνεύτηκαν και αποδόθηκαν σκόπιμα διαστρεβλωμένα, το δε δικαστήριο δεν αποδέχτηκε τα αιτήματά» του «για την ακυρότητα των πορισμάτων και την κλήτευση ειδικών επιστημόνων, προκειμένου να πιστοποιηθεί αν οι κατασκευάστριες (γαλλική εταιρία "Ντασό" και αμερικανική "Χόλιγουελ") του αεροσκάφους και του αυτόματου πιλότου είχαν μεριμνήσει για την ύπαρξη "ασπίδας προστασίας" από ηλεκτρομαγνητικές επιδράσεις».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ