Να ληφθούν άμεσα μέτρα για την αποφυγή δυστυχήματος στις σιδηροδρομικές διαβάσεις της δημοτικής ενότητας Αυλίδας, του δήμου Χαλκιδέων, ζητά το ΚΚΕ με νέα Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, μετά και το τελευταίο περιστατικό που σημειώθηκε τη Δευτέρα 14 Απρίλη και τη σύγκρουση συρμού του Προαστιακού με φορτηγό.
«Δύο χρόνια μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη και ο κίνδυνος σιδηροδρομικού ατυχήματος καιροφυλακτεί παντού. Τη Δευτέρα 14 Απριλίου, παραλίγο να θρηνήσουμε και πάλι θύματα στον σιδηρόδρομο, αυτήν τη φορά στο Βαθύ Αυλίδας», τονίζεται στην Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, που υπογράφουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Μαρίνος, Νίκος Καραθανασόπουλος και Διαμάντω Μανωλάκου.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ επισημαίνουν ότι η σύγκρουση της αμαξοστοιχίας 1543 Χαλκίδα - Αθήνα με φορτηγό στη σιδηροδρομική διάβαση στο Βαθύ Αυλίδος, ευτυχώς χωρίς θύματα και τραυματίες, δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό. «Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό στην Αυλίδα. Την Κυριακή 26 Μάρτη, σε παραπλήσια επίσης αφύλαχτη διάβαση, λίγο έλειψε να έχουμε σύγκρουση ΙΧ οχήματος με αμαξοστοιχία, καθώς κατά τη διέλευση του τρένου η μπάρα της διάβασης ήταν ανοιχτή», τονίζουν χαρακτηριστικά.
Υπογραμμίζουν επίσης ότι το ΚΚΕ είχε καταθέσει αντίστοιχη Ερώτηση και στις 29 Μάρτη 2023, που έχει μείνει αναπάντητη από τον τότε υπουργό και στην οποία «είχαν επισημανθεί οι μεγάλοι κίνδυνοι για τους κατοίκους της περιοχής, τα διερχόμενα αυτοκίνητα και τρένα». Και προσθέτουν:
«Οπως ξέρουν οι κάτοικοι της Αυλίδας, η κυβέρνηση δεν έχει πάρει απολύτως κανένα μέτρο για να βελτιωθεί το επίπεδο ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής.
Για τους λόγους αυτούς επανερχόμαστε, επισημαίνοντας πως στην Αυλίδα υπάρχουν συνολικά 5 ανισόπεδες διαβάσεις εντός οικισμού, από τις οποίες μόνο η μία λειτουργεί με υπάλληλο για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας. Οι άλλες τέσσερις λειτουργούν με αυτόματο μηχανισμό. Ιδιαίτερα η σιδηροδρομική διάβαση στο Βαθύ Αυλίδας βρίσκεται κοντά στο Γυμνάσιο και το Λύκειο της περιοχής, με αποτέλεσμα ο κίνδυνος να γίνεται ακόμα μεγαλύτερος.
Η λήψη των κατάλληλων μέτρων για την προστασία της ζωής και της ασφάλειας εκατοντάδων οδηγών και πεζών που διασχίζουν καθημερινά τις διαβάσεις στην Αυλίδα λογίζονται από τη σημερινή και τις προηγούμενες κυβερνήσεις ως κόστος, για αυτό και οδηγούμαστε το 2025 να υπάρχουν αφύλαχτες διαβάσεις εντός οικισμών. Η "απελευθέρωση" των σιδηροδρόμων δεν χωρά όλο το απαραίτητο προσωπικό για την ασφαλή ρύθμιση της κυκλοφορίας, δεν χωρά την υπογειοποίηση γραμμών εντός οικισμών, δεν χωρά αυτόματα συστήματα τηλεδιοίκησης και όσα άλλα είναι αναγκαία για την ασφάλεια επιβατών, εργαζομένων και κατοίκων που ζουν και εργάζονται στις περιοχές που διέρχεται ο σιδηρόδρομος».
Στο πλαίσιο αυτό οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον αρμόδιο υπουργό τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:
- Να τοποθετηθεί εκπαιδευμένο προσωπικό σε όλες τις σιδηροδρομικές διαβάσεις εντός των οικισμών.
- Να εξασφαλιστεί η επαρκής συντήρηση του αυτόματου μηχανικού συστήματος στις μπάρες.
- Να ξεκινήσει μελέτη και να εξασφαλιστεί κρατική χρηματοδότηση για την υπογειοποίηση του σιδηρόδρομου που διέρχεται μέσα από το Βαθύ Αυλίδας.