Πέμπτη 17 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΡΩΤΗΣΗ - ΑΠΑΝ ΤΗΣΗ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Τι άλλες αλλαγές προωθεί το Διευθυντήριο στη Διακυβερνητική;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Οι αλλαγές στον τρόπο λήψης των αποφάσεων, οι οποίες θα συζητηθούν στη Διακυβερνητική Διάσκεψη, ολοκληρώνονται με τη «στάθμιση των ψήφων» βάσει του πληθυσμιακού μεγέθους κάθε κράτους - μέλους.

Σύμφωνα με τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η ψήφος του κάθε κράτους - μέλους θα πολλαπλασιάζεται επί έναν συντελεστή, ανάλογο με το μέγεθος του πληθυσμού. Αυτό σημαίνει ότι η ψήφος των μικρότερων κρατών - μελών θα «μικρύνει» και η ψήφος των μεγαλυτέρων θα «μεγαλώσει». Αν προσθέσετε αυτή την αλλαγή στις προηγούμενες, δηλαδή την κατάργηση του βέτο και την επέκταση της «ειδικής πλειοψηφίας» θα διαπιστώσετε ότι χώρες όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Φινλανδία, ή η Ιρλανδία (όπως και όλες οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, οι οποίες θα ενταχθούν στο μέλλον):

  • Δε θα έχουν το δικαίωμα να αποτρέπουν μια απόφαση, με την οποία μπορεί να βλάπτονται τα εθνικά τους συμφέροντα.
  • Χάνουν τη δυνατότητα συμμετοχής στη διαμόρφωση των αποφάσεων της ΕΕ, αφού η ψήφος τους υποβαθμίζεται, ενώ αντιστοίχως ενισχύεται η ψήφος των μεγαλυτέρων.
  • Μετατρέπονται σε κράτη - μέλη β', ή γ' κατηγορίας, χωρίς δικαιώματα και με πολλαπλάσιες υποχρεώσεις.

Μετά την εφαρμογή αυτών των μέτρων θα έχουμε τα εξής παράδοξα: Να μην έχει δικαίωμα απόφασης η πλειοψηφία των κρατών - μελών, ενώ θα μπορούν να αποφασίζουν για λογαριασμό των 25 κρατών - μελών μόνο τα 5, ή 6 μεγαλύτερα κράτη.

Γίνεται αντιληπτό ότι είναι ένα σύστημα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των μεγαλύτερων και οικονομικά ισχυρότερων κρατών της ΕΕ. Επί της ουσίας, φωτογραφίζουν τη δημιουργία ενός Διευθυντηρίου, στο οποίο θα συμμετέχουν η Γερμανία, η Γαλλία, η Βρετανία, η Ιταλία και η Ισπανία. Το Διευθυντήριο αυτό θα παίρνει τις αποφάσεις για όλα τα θέματα. Φυσικά μ' αυτή τη σύνθεση και μ' αυτή τη λειτουργία εξυπηρετούνται κατά τον καλύτερο τρόπο τα συμφέροντα και οι επιδιώξεις των πολυεθνικών.

Αλλά και πάλι, οι αρχιτέκτονες της Ευρωπαϊκής Ενωσης δεν είναι ικανοποιημένοι. Προωθούν, λοιπόν, την πρόταση για τη μείωση του αριθμού των μελών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ή τη δημιουργία κοινοτικών επιτρόπων δύο κατηγοριών. Σύμφωνα με την πρώτη πρόταση, ο αριθμός των επιτρόπων θα παραμείνει ο ίδιος και μετά τη διεύρυνση, που σημαίνει ότι μια σειρά κρατών (και πάλι τα μικρότερα από πληθυσμιακή άποψη) θα πάψουν να εκπροσωπούνται στην Κομισιόν, η οποία είναι και το δεύτερο σε σημασία και αρμοδιότητες κέντρο λήψης αποφάσεων (μετά το Συμβούλιο Κορυφής) στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Σύμφωνα με τη δεύτερη πρόταση, τα μικρότερα κράτη - μέλη θα εκπροσωπούνται εκ περιτροπής στην Κομισιόν και δε θα έχουν «χαρτοφυλάκια». Θα είναι κατά κάποιον τρόπο οι «κλητήρες» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Τέλος, και για να μην υπάρχει κανένα εμπόδιο στη δράση του Διευθυντηρίου και των πολυεθνικών, προτείνεται η καθιέρωση της αρχής της «ευελιξίας», σύμφωνα με την οποία μια ομάδα κρατών - μελών έχει το δικαίωμα να διαμορφώνει μια πολιτική, έξω από τις κοινοτικές αποφάσεις, χωρίς να εμποδίζεται στην εφαρμογή της από τα υπόλοιπα κράτη - μέλη.

Το σύνολο των αλλαγών, οι οποίες προωθούνται στη Διακυβερνητική αποτελεί τη μεγαλύτερη επιχείρηση κατάργησης των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων στα όργανα της εξυπηρέτησης των σκοπών και των στόχων της «Νέας Τάξης». Ας θυμηθούμε τη δήλωση του υπουργού Εξωτερικών Γ. Παπανδρέου, πριν λίγους μήνες στο Τάμπερε: «Δεν είμαστε δογματικοί στην εκχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων. Εξάλλου έχουμε εκχωρήσει δικαιώματα σε αρκετούς τομείς στην Ευρωπαϊκή Ενωση»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ