Η τέχνη της ταπισερί είναι η δημιουργία μεγάλων υφαντών πινάκων, κατάλληλων για διακόσμηση τοίχων. Απεικονίζει σκηνές ή καθαρά διακοσμητικά θέματα. Αποτελεί μνημειακών διαστάσεων διακοσμητικό είδος, με πολυχρωμία αντίστοιχη με εκείνη των τοιχογραφιών, ενώ επιπλέον διαθέτει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να μεταφέρεται αλλά και να θερμαίνει το χώρο στον οποίο τοποθετείται. Χρησιμοποιήθηκε στη διακόσμηση ιδιωτικών και δημόσιων χώρων, σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις, αναρτήθηκε ακόμη και στους δρόμους.
Η τεχνική της διαφέρει από εκείνη των απλών υφασμάτων και των ταπήτων. Πάνω σε ένα σκελετό που δημιουργείται από στημόνια παράλληλα τεντωμένα, περνούν νήματα διαφόρων χρωμάτων, τα υφάδια, που καλύπτουν τα προηγούμενα και δημιουργούν τα διακοσμητικά μοτίβα. Για την ύφανση των ταπισερί υπάρχουν δύο τεχνικές και δύο είδη αργαλειών αντίστοιχα: οι κάθετοι και οι οριζόντιοι. Στους κάθετους αργαλειούς το στημόνι έχει τεντωθεί από πάνω προς τα κάτω, ανάμεσα σε δύο κυλίνδρους που στηρίζονται σε δύο κάθετους ορθοστάτες. Στους οριζόντιους, οι δύο κύλινδροι είναι τοποθετημένοι οριζόντια. Και στις δύο περιπτώσεις το τμήμα που υφαίνεται τυλίγεται προοδευτικά στον κύλινδρο που βρίσκεται πιο κοντά στον υφαντή.
Τα πρωιμότερα δείγματα ταπισερί ανάγονται στον 11ο και 12ο αιώνα στη Γερμανία, τη Σκανδιναβία και την Ισπανία. Η ακμή όμως της τεχνικής τοποθετείται μεταξύ του 14ου και του 18ου αιώνα. Τον 15ο αιώνα εμφανίστηκε το «χιλιολούλουδο» μοτίβο, ένα είδος διακοσμητικών ταπισερί με άνθινο διάκοσμο σ' ολόκληρη την επιφάνεια, στην οποία διάσπαρτες φιγούρες μοιάζουν να αιωρούνται στο χώρο χωρίς αφηγηματική σύνδεση και συνοχή. Κατά τον 16ο αιώνα τα πρωτεία διατήρησαν οι φλαμανδικές πόλεις: Βρυξέλλες, Οντενάρντ, Τουρνέ, Μπριζ, Αμβέρσα. Σημαντικοί ζωγράφοι άρχισαν να προσφέρουν πρότυπα σχέδια για την κατασκευή ταπισερί. Πρώτος ο Ραφαήλ για την ταπισερί με θέμα τις «Πράξεις των Αποστόλων». Τον 17ο αιώνα παρατηρούνται σημαντικές ανακατατάξεις. Οι Βρυξέλλες διατηρούν την πρωτοκαθεδρία, χάρη στα πολυάριθμα εργαστήρια και τα πρότυπα σχέδια του Ρούμπενς. Γύρω στο 1660 η Γαλλία κατέλαβε την πρώτη θέση με τις βιοτεχνίες της Ωμπυσόν, του Μπωβαί και κυρίως του εργοστασίου Γκομπλέν, τη διεύθυνση του οποίου είχε αναλάβει ο ζωγράφος Λε Μπρεν.
Τον 18ο αιώνα οι εσωτερικοί χώροι μίκρυναν και οι τοίχοι δεν προσφέρονταν για διακόσμηση με ταπισερί. Θαυμάσιες, ωστόσο, σειρές εξακολούθησαν να παράγονται στη Γαλλία, τις Κάτω Χώρες, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία. Τον 19ο αιώνα η ταπισερί περιορίστηκε στην αναπαραγωγή ορισμένων ιστορικών θεμάτων από πίνακες ζωγραφικής. Νέα πνοή απέκτησε τον 20ό αιώνα, όταν ζωγράφοι όπως ο Πικάσο, ο Μπρακ, ο Μιρό και κυρίως ο Λυρσά, δημιούργησαν πρότυπα σχέδια για έργα ταπισερί. Ετσι, εκτός από την ανανέωση των διακοσμητικών θεμάτων, εξελίχτηκε και η ίδια η τεχνική, με αποτέλεσμα τη δημιουργία τρισδιάστατων ταπισερί και τη χρήση νέων υλικών.