Την πολιτική υποβάθμισης του επαρχιακού σιδηροδρομικού δικτύου και τις δυσμενείς συνέπειες που έχει αυτή η πολιτική για τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό, επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Νικ. Γκατζής και Τάκης Τσιόγκας. Με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, οι δύο βουλευτές του Κόμματος τονίζουν ότι ο σιδηρόδρομος, αν και κατά γενική παραδοχή αποτελεί το πλέον ασφαλές μαζικό και οικολογικό μεταφορικό μέσο, εντούτοις στην Ελλάδα συνεχίζει να είναι έρμαιο των μονοπωλιακών συμφερόντων - αυτοκινήτων, ελαστικών, καυσίμων κ.ά. - χάριν της ανοχής, βέβαια, και της αντιαναπτυξιακής πολιτικής των εκάστοτε κυβερνήσεων.
«Η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και ο διαχωρισμός της υποδομής του από την εκμετάλλευση - σημειώνεται στην Ερώτηση - έχει σαν στόχο την ανανέωση του ΟΣΕ μόνο στον κεντρικό άξονα Πάτρας - Ειδομένης. Τα επαρχιακά δίκτυα υποβαθμίζονται με σημαντικές συνέπειες για τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό. Μικρό παράδειγμα αυτής της πολιτικής ο θεσσαλικός σιδηρόδρομος, όπου, όπως καταγγέλλει και ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, γίνεται:
Επειδή τα παραπάνω προβλήματα υποβάθμισης του ΟΣΕ στη Θεσσαλία και ειδικότερα στο Βόλο οξύνουν και μεγεθύνουν τα ήδη μεγάλα κοινωνικά προβλήματα που υπάρχουν, οι δύο βουλευτές του Κόμματος ρωτούν τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών τι μέτρα σκοπεύει να πάρει η κυβέρνηση ώστε: