Τρίτη 29 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΙΓΙΝΑΣ
Σε μονοπωλιακό «κλοιό»

Οι κάτοικοι αντιδρούν στις συνέπειες της μονοπώλησης των συγκοινωνιών από τις Μινωικές Γραμμές

Ανάστατοι είναι οι κάτοικοι των νησιών του Αργοσαρωνικού, καθώς ήδη άρχισαν να «γεύονται» τα «αγαθά» της «μονοκρατορίας» των Μινωικών Γραμμών. Το μονοπώλιο στις γραμμές του Αργοσαρωνικού που «δώρισε» η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, και μάλιστα με αιφνιδιαστικό τρόπο στη μεγαλοεταιρία, έχει ήδη επιφέρει την αύξηση των εισιτηρίων, την καθυστέρηση στα δρομολόγια, καθώς τα καράβια «περιμένουν να γεμίσουν», αλλά και την αναβολή δρομολογίων σε περιπτώσεις που οι επιβάτες είναι λιγοστοί! Σε ό,τι αφορά τους ναυτεργάτες που αποτελούν τα πληρώματα των πλοίων, είδαν τον τελευταίο μήνα τις αποδοχές τους να μειώνονται σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και κατά 200 χιλ. δρχ. τον μήνα!

Τα στοιχεία αυτά αναδείχτηκαν στη διάρκεια σύσκεψης των φορέων της Αίγινας, που έγινε την περασμένη Παρασκευή το απόγευμα στο δημοτικό θέατρο του νησιού, με πρωτοβουλία του δημάρχου Τρύφωνα Γκότση. Στη σύσκεψη έγινε φανερό ότι οι κάτοικοι του νησιού είναι στο πόδι και προσπαθούν να βρουν τρόπους, για να αντιμετωπίσουν τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται από τη μονοπώληση της γραμμής.

Στα πλαίσια αυτά κατατέθηκε η ιδέα, από τον εκπρόσωπο του νεοσύστατου Συλλόγου Επιβατών κ. Χαρτοφύλακα, για τη συγκρότηση πολυμετοχικής εταιρίας λαϊκής βάσης. Ωστόσο, υπάρχει έντονος προβληματισμός, καθώς η κυριαρχία των Μινωικών Γραμμών, αλλά και η πολιτική που υπηρετεί τα συμφέροντα της μεγαλοεταιρίας, διαμορφώνουν ένα αρνητικό περιβάλλον και αντίξοες συνθήκες. Σε αυτό προστίθεται και η αρνητική εμπειρία από την πορεία και την κατάληξη εταιριών λαϊκής βάσης (ΔΑΝΕ, ΝΕΛ κλπ.).

Εδαφος, πάντως, έδειξε να κατακτά η πρόταση που κατατέθηκε, στη διάρκεια της σύσκεψης, από το Νίκο Σιμερδάνη, μέλος της διοίκησης της Ενωσης Επαγγελματοβιοτεχνών Αίγινας, για να συγκροτήσουν οι φορείς επιτροπή αγώνα, με διεκδικητικό πλαίσιο, που να συμπεριλαμβάνει τη μείωση του εισιτηρίου, τον καθορισμό των δρομολογίων, με βάση τις ανάγκες του νησιού και άλλα.

Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ, Καλός, Μιχαλολιάκος και Μελάς, οι οποίοι προσπάθησαν να αποσυνδέσουν το συγκοινωνιακό πρόβλημα, από το διαλυτικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης - που αποδέχτηκαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ - ο οποίος αίρει κάθε είδους προστατευτισμό στην ακτοπλοΐα. Από την πλευρά του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας παραβρέθηκε ο αρχιπλοίαρχος κ. Καραμιχαλάκος, ο οποίος προσπάθησε να...«συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα».

Ο Γιώργος Μαρίνος, γραμματέας της Κομματικής Οργάνωσης Ναυτεργατών του ΚΚΕ και υποψήφιος βουλευτής του Κόμματος, παίρνοντας το λόγο επισήμανε: «Οι μέχρι τώρα αντιδράσεις του λαού και των φορέων της Αίγινας επιτρέπουν τη διαμόρφωση ενός διεκδικητικού πλαισίου, που αφορά στη μείωση της τιμής των εισιτηρίων των επιβατών και του ναύλου των οχημάτων, την καθιέρωση όρων για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση της γραμμής καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, την απαρέγκλιτη εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και τέταρτη τη δημιουργία κατάλληλης λιμενικής υποδομής». Ο Γ. Μαρίνος κάλεσε τους κατοίκους να απαιτήσουν την ανάκληση του κανονισμού 3577/92 και παρουσίασε στη συνέχεια την επεξεργασμένη πρόταση του ΚΚΕ για τον Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και σημείωσε ότι για την προώθηση της λύσης αυτής απαιτείται: «Αλλαγή των συσχετισμών δύναμης, εξουσία που θα στηρίζεται στην πάλη του λαού».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ