Κυριακή 17 Νοέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΡΟΔΟ
Είμαι στο Πολυτεχνείο είμαι παντού

Οταν ακούω το σύνθημα «Το Πολυτεχνείο ζει», ανθρωπίνως θυμώνω, γιατί μου θυμίζει ένα γεγονός που είναι εγκλωβισμένο ιστορικά και πάνω του πέφτει μια υποψία θανάτου. Το μόνο που παραμένει σταθερό σίγουρα είναι οι πολιτικές δυνάμεις, που η καθεμία, για ξεχωριστούς λόγους, δοκιμάζει ακόμα και τώρα το χαλινάρι της σ' αυτό το άλογο της εξέγερσης.

Για τους αστούς, ακόμα και τώρα, το Πολυτεχνείο είναι κάτι ακατανόητο. Για το ΠΑΣΟΚ, η πιο εύκολη ιδέα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανάλογα με τις πολιτικές συγκυρίες και τις δυσκολίες που περνά η Χαριλάου Τρικούπη. Για το Συνασπισμό, ακόμα χειρότερα. Αυτός μακιγιάρει το Πολυτεχνείο, όπως ο νεκροθάφτης το νεκρό για να φαίνεται όμορφος. Αντί λοιπόν να λέμε αν ζει το Πολυτεχνείο, καλύτερα να ρωτάμε πού ζει τώρα, αυτή τη στιγμή, και ποιος είναι ο ήχος του.

θέλοντας ν' ακούσω λίγη οικουμένη, άνοιξα το ραδιόφωνο αυτές τις δύσκολες μέρες. Στο δωμάτιο χύθηκε η μουσική των Τζατζούκα, των παιδιών του Πάνα, που μέσα από τις σπηλιές του Μαρόκου έπαιζαν για τον πόλεμο που ετοιμάζει η Δύση στο Ιράκ και για τους μικρούς πολέμους όπου όλοι είμαστε εγκλωβισμένοι. Οι Τζατζούκα είναι προφήτες μιας αδελφότητας, της οποίας μέλος είναι και το Πολυτεχνείο.

Η κατάσταση - ας την ονομάσουμε έτσι - του Πολυτεχνείου ξεπερνά τα σύνορα της Ελλάδας, όσο κι αν θέλουν πολλοί να την περιορίσουν. Οποιος βρέθηκε την ιστορική νύχτα εκεί, μπόρεσε να ξεστομίσει τη φράση: «Είμαι στο Πολυτεχνείο, είμαι παντού. Πολίτης του κόσμου στα δύσκολα». Θυμάμαι, ενώ ακόμα έτρεχε η πληγή, ένα φίλο που μου τηλεφώνησε από τον Καναδά, όπου σπούδαζε. Μου είπε ότι η εικόνα της εισβολής στο Πολυτεχνείο ήταν τόσο δυνατή που έμοιαζε σαν το τανκς να έμπαινε στο δικό του πανεπιστήμιο.

Περνώντας, το Πολυτεχνείο, μέσα στα κύτταρά μας, έκανε τα πράγματα πιο οδυνηρά από πλευράς ευθύνης. Ο καθένας ήταν, είναι και θα είναι δυνάμει ένα Πολυτεχνείο, που θα κινείται ελεύθερο, προς δυστυχίαν των κρατούντων, με την πόρτα του κλειστή. Ο καθένας από τότε είδε πολλές φορές την πόρτα του να παραβιάζεται όχι από τανκς αυτή τη φορά, αλλά από κομψούς κρατιστές, φωτισμένους, που έσερναν δίπλα τους ορισμένους, όπως την κ. Δαμανάκη, για άλλοθι. Ποτέ άλλοτε μια γενιά δε συκοφαντήθηκε τόσο όσο αυτή του Πολυτεχνείου, γιατί οι θεαματικές βεντέτες του το χρησιμοποίησαν για ίδιον όφελος.

Πού ζει το Πολυτεχνείο τώρα; Ζει μέσα στην ιερή αγανάκτηση, γιατί μόνο αυτή γνωρίζει πώς χάνεται η ζωή, με πόσο πολλούς τρόπους, πώς ο παράδεισος θα ήταν εφικτός, αν οι αστοί, με την κληρονομική απληστία που τους βαραίνει, δεν κατέστρεφαν τα πάντα. Ζει μέσα στη νεότητα, όταν δεν την καταργεί ο όρος «νεότητα», όπως είχε γράψει ο αιρετικός Πιερ Πάολο Παζολίνι. Στη νεότητα που λειτουργεί το «θανάτω θάνατον πατήσας», όπου κι όποτε τον βρίσκει. Στη νεότητα που ακόμα και στην απελπισία της ξέρει να δίνεται. Στον έφηβο που, ακούγοντας από το γουόκμαν του χιπ-χοπ, κατεβαίνει με τους συμμαθητές του να γιορτάσει την επέτειο, φωνάζοντας: «Είμαι στο Πολυτεχνείο, είμαι παντού».


Του
Γιώργου ΚΑΚΟΥΛΙΔΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ