Πέμπτη 2 Δεκέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Τους εγκατέλειψαν!

Τρία πλοία έχουν εγκαταλειφθεί  σε λιμάνια του εξωτερικού, με τα πληρώματά τους απλήρωτα

Αυξάνονται τα κρούσματα της εγκατάλειψης πληρωμάτων και πλοίων από τους Ελληνες εφοπλιστές σε διάφορα λιμάνια του εξωτερικού, ενώ το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας δε δίνει «δεκάρα». Από τον περασμένο Ιούλη η εταιρία ελληνικών συμφερόντων « OCEAN ENTERPRISES» έχει εγκαταλείψει σε λιμάνι της Αργεντινής -και βρίσκεται ακόμα εκεί- το φορτηγό πλοίο της «OCEAN IRIS» μαζί με 24 ναυτεργάτες, ανάμεσα στους οποίους βρίσκονται και Ελληνες. Εκπρόσωπος της εταιρίας εμφανίζεται ο κ. Μαυρής. Παρά τις συνεχείς καταγγελίες από ναυτεργατικά σωματεία προς το ΥΕΝ, δε λήφθηκε κανένα μέτρο και αυτό όταν η εν λόγω εταιρία βρίσκεται περίπου ένα χιλιόμετρο μακριά από το υπουργείο. Τώρα η εταιρία αυτή «ξαναχτυπά», εγκαταλείποντας ένα ακόμα πλοίο της, το φορτηγό «OCEAN WINE» σε λιμάνι του Μπαγκλαντές! Σε αυτά έρχεται να συμπληρωθεί ένα ακόμα πλοίο, το δεξαμενόπλοιο « BRAHM» με σημαία Μάλτας, που βρίσκεται εγκαταλειμμένο σε αγκυροβόλιο του Λάγος στη Νιγηρία μαζί με τους 6 Ελληνες ναυτεργάτες. Το υπόλοιπο πλήρωμα, το οποίο αποτελούσαν 21 ναυτεργάτες από την Βιρμανία, απολύθηκε πριν από 20 μέρες.

Ειδικότερα το φορτηγό πλοίο «OCEAN WINE», με σημαία Παναμά, στις 8 Νοέμβρη προσέκρουσε σε ύφαλο στα χωρικά ύδατα του Μπαγκλαντές. Μετά από 6 μέρες το 24μελές πλήρωμα του πλοίου, ανάμεσα στο οποίο βρίσκονται και δύο Ελληνες, μεταφέρθηκε στο ξενοδοχείο ROYAL της περιοχής Khulna, ενώ από τις τοπικές αρχές τούς αφαιρέθηκαν τα ταξιδιωτικά τους έγγραφα και δεν τους επιτρέπεται να επαναπατριστούν. Παράλληλα είναι απλήρωτοι, ενώ το πλοίο έχει ημιβυθιστεί. Οι δύο Ελληνες του πληρώματος είναι ο Κώστας Μοσχούρης, πλοίαρχος, και ο Σπύρος Καρράς, πρώτος μηχανικός.

Το δεξαμενόπλοιο «BRAHM» από τον περασμένο Ιούνιο βρίσκεται 15 ναυτικά μίλια ανοιχτά από το λιμάνι του Λάγος. Οι Ελληνες ναυτεργάτες - όπως καταγγέλλουν με επιστολές τους - δίνουν μάχη επιβίωσης. Η υγεία τους βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο. Τις προσλήψεις για το δεξαμενόπλοιο έκανε η εταιρία « SICURO SA», η οποία εμφανίζεται ως διαχειρίστρια, με υπεύθυνο τον Δ. Σισμανίδη. Οι ναυτεργάτες επί 6 μήνες δεν έχουν πατήσει το πόδι τους σε στεριά! Ορισμένοι έχουν προσβληθεί από δερματοπάθειες, καθώς το πλοίο τροφοδοτείται με νερό από ποτάμια της Νιγηρίας! Το φαγητό είναι λιγοστό, ενώ είναι απλήρωτοι πάνω από δύο μήνες. Οι επιστολές που έστειλαν προς την ΠΕΜΕΝ ο δεύτερος και οι δύο τρίτοι μηχανικοί του πλοίου αποκαλύπτουν επιπλέον ότι το πλοίο είναι και αναξιόπλοο.

Η ΠΕΜΕΝ ήδη έχει αποστείλει επιστολές για τα δύο πλοία προς το υπουργείο Εξωτερικών, το ΥΕΝ, τα προξενεία των χωρών που βρίσκονται τα πλοία, τη Διεθνή Ομοσπονδία Μεταφορών και αλλού, απαιτώντας τον άμεσο επαναπατρισμό των Ελλήνων ναυτεργατών. Επιπλέον απαιτεί να καταλογιστούν ευθύνες και οι υπεύθυνοι να τιμωρηθούν παραδειγματικά. Ειδικά για την εταιρία «SICURO» η Ενωση Μηχανικών επισημαίνει ότι «π ροκαλεί το δημόσιο αίσθημα η λειτουργία της».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Φονικό στον Περσικό (2004-06-11 00:00:00.0)
Να τερματιστεί η ομηρία των Ελλήνων ναυτεργατών (2004-01-16 00:00:00.0)
Θέση της Ευρωπαϊκής Ενωσης η θέση των εφοπλιστών (2002-12-07 00:00:00.0)
Εγκληματικές ευθύνες! (1998-11-26 00:00:00.0)
Δυο "σαπάκια" απειλή για 36 ναυτικούς (1998-08-04 00:00:00.0)
Απεργούν για μπάρκο (1997-08-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ