Σάββατο 15 Φλεβάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ - ΥΕΝ
Συζήτησαν για τα κέρδη από τον πόλεμο!

Κερδισμένοι από όλες τις «πάντες» θα βγουν οι Ελληνες εφοπλιστές από τη σφαγή που προετοιμάζουν οι Ευρωαμερικάνοι ιμπεριαλιστές σε βάρος του λαού του Ιράκ. Αφού ήδη έχουν αρχίσει να εισπράττουν «βρώμικα» δολάρια ανεφοδιάζοντας με τα δεξαμενόπλοιά τους τις εγκληματικές αρμάδες του ΝΑΤΟ που έχουν εγκατασταθεί στη βάση της Σούδας στην Κρήτη, έρχονται και να «κλαυτούν» από πάνω για... «τις επιπτώσεις στη ναυτιλία μιας πιθανής εξέλιξης πολεμικών επιχειρήσεων στο Ιράκ», προβάλλοντας νέες αξιώσεις. Οσο για τη στάση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ απέναντι στα αιτήματα των εφοπλιστών, είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικό το δελτίο Τύπου που εκδόθηκε από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αμέσως μετά τη χτεσινή συνάντηση του νέου προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Ν. Ευθυμίου με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Λ. Λαμπρόπουλο, στην οποία συμμετείχε και ο πρώην πρόεδρος της εφοπλιστικής Ενωσης Ι. Λύρας.

Γίνεται κυνική ομολογία ότι ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης «εργάζεται πυρετωδώς» εδώ και μήνες προκειμένου να αξιοποιηθεί όσο γίνεται καλύτερα για τα εφοπλιστικά συμφέροντα ο πόλεμος στο Ιράκ. «Για τα θέματα των επιπτώσεων - αναφέρεται χαρακτηριστικά - ενός πιθανού πολέμου στο Ιράκ επί των συμφερόντων της ελληνικής ναυτιλίας, έχει πραγματοποιηθεί σειρά συναντήσεων του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γιώργου Ανωμερίτη με την ΕΕΕ και το ΝΕΕ από το φθινόπωρο του 2002»!

Οσο για το ποιες είναι οι πρώτες αξιώσεις που προβάλλουν οι εφοπλιστές, στο δελτίο Τύπου σημειώνεται: «Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η ανταλλαγή απόψεων για τις επιπτώσεις στη ναυτιλία μιας πιθανής εξέλιξης πολεμικών επιχειρήσεων στο ΙΡΑΚ σε σχέση με την προταθείσα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δέσμη μέτρων για τα δεξαμενόπλοια και τη μεταφορά βαρέων πετρελαιοειδών». Με άλλα λόγια, πώς θα μπουν τελικά στο συρτάρι ακόμα και αυτά τα ημίμετρα που αποφασίστηκαν σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης, μετά το ναυάγιο του «ΠΡΕΣΤΙΖ», για την απαγόρευση μεταφοράς βαριών πετρελαιοειδών από δεξαμενόπλοια με μονό τοίχωμα, δηλαδή από σαπιοκάραβα και την πλήρη αντικατάσταση αυτών από δεξαμενόπλοια με διπλό τοίχωμα.

«Οι δύο πλευρές - συνεχίζεται στο δελτίο Τύπου - συμφώνησαν ότι οι επιπτώσεις αυτές θα πρέπει να συνεκτιμηθούν κατά τη διάρκεια λήψης αποφάσεων στα Ευρωπαϊκά Οργανα»... Αξίζει να επισημανθεί ότι το 30χρονο δεξαμενόπλοιο «ΠΡΕΣΤΙΖ» που «μαύρισε» τα ισπανικά παράλια με μαζούτ, ανήκει στον Ελληνα εφοπλιστή Κούλουθρο. Και τα περί «λιβεριανής σημαίας» και «αμερικάνικου νηογνώμονα» που αναφέρει συνεχώς ο υπουργός για να πείσει ότι το πλοίο αυτό ήταν «ξένο», ώστε να αποκρύψει τις ευθύνες της κυβέρνησης, είναι απλώς γελοιότητες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ