Τρίτη 22 Απρίλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΝΤΑΓΜΑ - ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ
Το Μετρό των παθών και των υπερβάσεων

Εγκαινιάζεται σήμερα με καθυστέρηση 5,5 χρόνων

Εγκαινιάζεται σήμερα, με καθυστέρηση 5,5 χρόνων από ό,τι προέβλεπε η αρχική σύμβαση, αλλά και με τεράστια οικονομική υπέρβαση, το τμήμα του μετρό της Αθήνας Σύνταγμα - Μοναστηράκι.

Το τμήμα αυτό, μήκους ενός περίπου χιλιομέτρου, ανήκει, όπως είναι γνωστό, στην αρχική εργολαβία που έπρεπε να είχε παραδοθεί «με το κλειδί στο χέρι» το Δεκέμβρη του 1997, αλλά καθυστέρησε να ολοκληρωθεί δυόμισι ολόκληρα χρόνια περισσότερο από τα υπόλοιπα, όχι τόσο λόγω των τεχνικών δυσκολιών που υπήρξαν, αλλά κυρίως λόγω των λανθασμένων χειρισμών της κυβέρνησης και της «Αττικό Μετρό» και της ενδοτικότητας που επέδειξαν στις απαιτήσεις των εργολάβων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το κόστος του υπερέβη επισήμως τα 65 δισ. δρχ., ενώ σύμφωνα με άλλες πληροφορίες άγγιξε τα 80 δισ. δρχ., δηλαδή στοίχισαν περίπου 8 δισ. δρχ. τα 100 μέτρα ή 80 εκατομμύρια το μέτρο!!!

Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνεται και ο υπόγειος σταθμός στο Μοναστηράκι, η κεντρική αποβάθρα του οποίου έχει μήκος 146 μέτρα και κατασκευάστηκε έτσι για να χωράει δύο επιπλέον βαγόνια. Δηλαδή, είναι κατασκευασμένος να δέχεται και...«πτυσσόμενους» συρμούς (αν υπάρξουν φυσικά ποτέ) καθώς όλοι οι υπόλοιποι σταθμοί του μετρό έχουν μήκος 110 μέτρα! Μόνο αυτή η κατασκευαστική «λεπτομέρεια» υπολογίζεται ότι στοίχισε γύρω στα 8 με 10 δισ. δρχ. παραπάνω...

Μπορεί βέβαια η κατασκευή του τμήματος αυτού του Μετρό να στοίχισε «ο κούκος, αηδόνι», παρ' όλα αυτά οι εργολάβοι «ξέχασαν» να το ενισχύσουν με αντικραδασμικά υλικά, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η εκκλησία της Καπνικαρέας όταν περνούν οι συρμοί του τρένου. Ετσι, η διοίκηση του Πανεπιστημίου Αθηνών, που την έχει υπό την εποπτεία του προσέφυγε στη Δικαιοσύνη. Δεν αποκλείεται, λοιπόν, σε λίγο διάστημα να χρειαστεί να σταματήσουν τα δρομολόγια του μετρό, προκειμένου να γίνουν πρόσθετες εργασίες επιδιόρθωσης των ατελειών...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Το χρονικό μιας ιστορίας υπερβάσεων και ταλαιπωρίας (2002-12-21 00:00:00.0)
Λειτουργεί η γραμμή Σύνταγμα - Δάφνη (2000-11-16 00:00:00.0)
Επιβραβεύονται οι εργολάβοι για την... καθυστέρηση! (1999-03-10 00:00:00.0)
Εργολάβοι "φεσώνουν" εργαζόμενους... (1998-12-16 00:00:00.0)
Ζητούν και "τα ρέστα" οι εργολάβοι! (1998-09-02 00:00:00.0)
Οχι στο "θάνατο" των Βριλησσίων (1997-12-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ