Κυριακή 4 Μάη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΑΤΖΕΝΤΑ
«Κέντρο χαρακτικής» δημιουργίας

Εργο του Μ. Αρφαρά
Εργο του Μ. Αρφαρά
Ομαδική έκθεση χαρακτικής της ομάδας «Κέντρο Χαρακτικής», εγκαινιάζεται στις 8/5 στην Αίθουσα Τέχνης «ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ δεξαμενή» (Ξανθίππου 11). Η ομάδα διαμορφώθηκε στα τέλη του 1988 με πρωτοβουλία του εργαστηρίου «Κέντρο Χαρακτικής» του Pino Pandolfini και της Δήμητρας Σιατερλή, με προοπτική να συνεργαστεί με καλλιτέχνες και πολιτιστικούς φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό για τη συνέχιση και εξέλιξη της αυθεντικής χαρακτικής. Στην έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 24/5, συμμετέχουν οι: Μιχάλης Αρφαράς, Παναγιώτης Γράββαλος, Μαρία Ζιάκα, Χρόνης Μπότσογλου, Τόνια Νικολαΐδη, Pino Pandolfini και Δήμητρα Σιατερλή.

Συγκεκριμένα, στην έκθεση ο Μιχάλης Αρφαράς παρουσιάζει δύο έγχρωμες λιθογραφίες από πλάκες αλουμινίου. Η μία από αυτές, «ο όμορφος χορός», εκτός του ότι είναι η μία από τις δύο μεγαλύτερες που έχει κάνει (100 x 140 εκ.), θεωρείται από τον καλλιτέχνη από τις τελειότερες σε εκτέλεση και εκτύπωση. Τα άλλα τρία έργα είναι χαρακτικά μεικτής τεχνικής. Ο Παναγιώτης Γράββαλος παρουσιάζει χαλκογραφίες βαθυτυπικής χάραξης, χαράζοντας τα σημεία που θα τυπωθούν. Τα έγχρωμα χαρακτικά του διακρίνονται για την καθαρότητα της εικόνας από πλαστική και νοηματική άποψη.

Θέματα χώρου και φωτός πραγματεύεται στις χαλκογραφίες που παρουσιάζει η Μαρία Ζιάκα. Χαρακτηριστικό της είναι η απόφαση να απομακρυνθεί από την αυστηρότητα της πατροπαράδοτης χαλκογραφίας, χωρίς να καταργεί τα μέσα εκείνα που συνθέτουν ένα χαρακτικό - τύπωμα. Μεταχειρίζεται τα μέταλλα, τη χάραξη, την aquatinta, τα τυπώματα, μαζί με κολάζ και τοποθετήσεις συρμάτινης γάζας, έτσι ώστε η χαρακτική να περνά στη ζωγραφική και ο εικαστικός λόγος να ενοποιείται με στόχο το ζητούμενο του καλλιτέχνη.

Εξι σχέδια με μελάνι και τέμπερα παρουσιάζει ο Χρόνης Μπότσογλου, όλα παραλλαγές μιας προσωπογραφίας. Τα τέσσερα από αυτά έχουν ήδη μεταφερθεί στην τεχνική της χαλκογραφίας με τη γνωστή του ζωγραφική αισθαντικότητα. Η Τόνια Νικολαΐδη και σε αυτήν τη δουλιά μεταχειρίζεται δυναμικά τεχνικές και υλικά, ώστε να πετύχει το στόχο της, που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η καταγραφή του χρόνου.

Ο Pino Pantolfini με την τεχνική της βελονογραφίας χάραξε με σεβασμό και τρυφερότητα 22 Αττικές κόρες, Ταναγραίες. Με τη θεματική αυτή που εδώ και δύο χρόνια δουλεύει, ο καλλιτέχνης επαναπροτείνει, μέσω της χαρακτικής, μορφές αρχαίων ελληνικών προτύπων, έτσι όπως αυτές αναδύονται από το παρελθόν και έρχονται στο σήμερα. Τέλος, η Δήμητρα Σιατερλή θεματολογικά στα έργα αυτής της έκθεσης αναφέρεται σε παιδικές μορφές - ξωτικά που κινούνται ανάμεσα στο παιχνίδι και τον τραγικό χορό. Παίζει με τις μήτρες μετάλλου ή ξύλου που χρησιμοποιεί άλλοτε αυτονομώντας τις εικαστικά και άλλοτε σε συνδυασμό με τα τυπώματα, προτείνοντας επικοινωνίες και εικαστικές συνθέσεις.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ