Τετάρτη 6 Αυγούστου 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Στο πόδι τα πληρώματα, με τους εφοπλιστές η ΠΝΟ

Δε χάνουν την παραμικρή ευκαιρία να καταθέσουν τα πιστοποιητικά νομιμοφροσύνης τους στα συμφέροντα των μεγαλοεφοπλιστών, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και η ηγεσία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Εν μέσω καλοκαιριού και με τους ναυτεργάτες να πασχίζουν για το μεροκάματο μέσα σε άθλιες συνθήκες δουλιάς, η κυβέρνηση στηρίζει με κάθε μέσο την αύξηση των ούτως ή άλλως τεράστιων κερδών των πλοιοκτητών, βρίσκοντας σύμμαχο στις αποφάσεις της τη συνδικαλιστική ηγεσία των ναυτεργατών, που αναβάλλει σταθερά κάθε αγωνιστική απάντηση στην ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Τελευταίο παράδειγμα στο λιμάνι του Πειραιά αποτελεί η περίπτωση του «ΕΞΠΡΕΣ ΑΠΟΛΛΩΝ» ιδιοκτησίας της «HELLAS FLYING DOLPHINS ΑΝΕ», στο πλήρωμα του οποίου δεν έχει ακόμα καταβληθεί από την πλοιοκτήτρια εταιρία το επίδομα άγονων γραμμών για τους μήνες Ιούνη και Ιούλη. Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση προικοδοτεί κάθε χρόνο τους εφοπλιστές με πάνω από 14 δισ. δραχμές για μια υποτυπώδη θαλάσσια συγκοινωνία μεταξύ των ακριτικών νησιών, τα χρήματα καταλήγουν εξολοκλήρου στις τσέπες των μεγαλοεφοπλιστών, αφού οι ναυτεργάτες δεν παίρνουν ούτε το ελάχιστο επίδομα που τους αναλογεί και δικαιούνται σύμφωνα με τη ΣΣΕ.

Μετά από την πίεση των σωματείων και των ναυτεργατών, στη χτεσινή της συνεδρίαση η διοίκηση της ΠΝΟ δέχτηκε αρχικά να παρθεί απόφαση για δυναμική αποτροπή του απόπλου του «ΕΞΠΡΕΣ ΑΠΟΛΛΩΝ» από το λιμάνι του Πειραιά, σε περίπτωση που μέχρι σήμερα το πρωί δεν καταβαλόταν το επίδομα στο πλήρωμα του πλοίου. Η απόφαση της Ομοσπονδίας κοινοποιήθηκε και στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το οποίο έτρεξε να προστατέψει την πλοιοκτήτρια εταιρία, προτείνοντας να διευθετηθεί το ζήτημα σε σημερινή συνάντηση μεταξύ της ΠΝΟ, της εταιρίας και του υπουργείου. Η πρόταση έγινε άμεσα αποδεκτή από τη συνδικαλιστική ηγεσία της ΠΝΟ, η οποία ανακάλεσε την απόφασή της για δυναμικές κινητοποιήσεις, βάζοντας για μια ακόμη φορά φρένο στις αγωνιστικές διαθέσεις των ναυτεργατών.

Την ίδια ώρα με την ανοχή και την άδεια της κυβέρνησης, δεν είναι λίγα τα πλοία που ταξιδεύουν με μειωμένη σύνθεση, παρά το γεγονός ότι οι ανάγκες ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο είναι αυξημένες. Οι κίνδυνοι που προκύπτουν για το πλήρωμα και τους επιβάτες λόγω του μειωμένου προσωπικού φαίνεται πως ωχριούν μπροστά στην ακόρεστη δίψα των μεγαλοεφοπλιστών για ακόμα μεγαλύτερα κέρδη. Τρανταχτό παράδειγμα το «ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ» που με την ανοχή της κυβέρνησης συνεχίζει να παρανομεί και να μην εφαρμόζει την οργανική σύνθεση.

Οι συνθήκες εργασίας στα πλοία παραπέμπουν στο μεσαίωνα, με τους ναυτεργάτες να δουλεύουν μέχρι και 18 ώρες αδιάκοπα. Σε πολλές περιπτώσεις δεν καταβάλλονται στο πλήρωμα ούτε οι μισθοί, όπως στην περίπτωση του «ΕΓΝΑΤΙΑ ΙΙΙ» της γραμμής Πάτρα - Ιταλία, όπου οι ναυτεργάτες παραμένουν απλήρωτοι επί τρεις και πλέον μήνες, ενώ η πλοιοκτήτρια εταιρία αρνείται να ρυθμίσει τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις προς το ΝΑΤ.

Στον αντίποδα της συμβιβασμένης συνδικαλιστικής ηγεσίας της ΠΝΟ, τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ καλούν τους ναυτεργάτες σε αγωνιστική εγρήγορση, προκειμένου να υπάρξει συνολική απάντηση στην κυβερνητική και εφοπλιστική ασυδοσία, με οργανωμένους αγώνες και απεργιακές κινητοποιήσεις.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δεσμεύτηκε να αποκαταστήσει την οργανική σύνθεση (2003-08-28 00:00:00.0)
Πλώρη τώρα για τα «9» και «10» (2002-01-17 00:00:00.0)
Κραυγή αγωνίας από το Σαν Αντόνιο (1999-02-09 00:00:00.0)
Στη "ρότα" της ασυδοσίας (1998-07-31 00:00:00.0)
Ο Λάτσης ξαναχτυπά! (1997-05-17 00:00:00.0)
Παρατείνεται η απεργία των ναυτεργατών (1996-12-18 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ