Στο πλαίσιο της δημιουργίας εντυπώσεων η αγορανομική διάταξη για τους καφέδες και τους χυμούς
Δόθηκε χτες στη δημοσιότητα η αγορανομική διάταξη με την οποία στο εξής επιβάλλεται ανώτατο ποσοστό κέρδους στα τυποποιημένα προϊόντα και ανώτατη τιμή στους καφέδες και τους παρασκευαζόμενους χυμούς που πωλούνται από τα κυλικεία που λειτουργούν σε χώρους όπως αεροδρόμια, αθλητικοί χώροι, τρένα, πλοία, κινηματογράφοι, θέατρα, νοσοκομεία, σχολεία, σταθμοί υπεραστικών λεωφορείων. Το ανώτατο ποσοστό κέρδους για τα τυποποιημένα είδη που πωλούνται συσκευασμένα ή μη καθορίζεται στο υψηλότατο ποσοστό του 45%. Οι τιμές για τους καφέδες ποικίλλουν ανάλογα με το είδος του καφέ. Για τον ελληνικό καθορίζεται ανώτατη τιμή στο 1,50 ευρώ, για το στιγμιαίο, φίλτρου 2 ευρώ, για τον εσπρέσο, το φρέντο, τον καπουτσίνο 2,50 ευρώ. Στα 2,50 ευρώ καθορίζεται και η ανώτατη τιμή για τους χυμούς που στύβονται στο κυλικείο.
Είναι βέβαια φανερό ότι η συγκεκριμένη διάταξη δεν έχει καμία σχέση με την αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας και της ακρίβειας που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα νοικοκυριά και οι εργαζόμενοι, αποτέλεσμα της ασκούμενης κυβερνητικής πολιτικής της «ελεύθερης αγοράς», που η κυβέρνηση εξακολουθεί να υπηρετεί με κάθε τρόπο. Το μόνο το οποίο στοχεύει να εξυπηρετήσει ένα τέτοιο αποσπασματικό μέτρο, όπως και άλλα αντίστοιχα προηγούμενα πυροτεχνήματα του τελευταίου διαστήματος, είναι η κυβερνητική προεκλογική προπαγάνδα αποπροσανατολισμού των καταναλωτών από τις ευθύνες της κυβέρνησης για την ακρίβεια.
Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι ακόμα και αυτή η διάταξη που στην πράξη ούτε που αγγίζει το πραγματικό πρόβλημα, το οποίο δεν εξαντλείται, ούτε καν αρχίζει από τα κυλικεία, είναι... κολοβή! Συγκεκριμένα, η ανώτατη τιμή στους καφέδες προβλέπεται μόνο για τους πελάτες των κυλικείων που αυτοεξυπηρετούνται με το σύστημα σελφ σέρβις, ενώ δεν περιλαμβάνεται σχετική πρόβλεψη για τους πελάτες των εστιατορίων των συγκεκριμένων χώρων που σερβίρονται από το κατάστημα.