Τετάρτη 12 Απρίλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«Πράσινο φως» για ιδιωτικά αεροδρόμια !

Το υπουργείο Μεταφορών κατέθεσε σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας

Ανοίγει ο δρόμος για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών αεροδρομίων, σύμφωνα με σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) του υπουργείου Μεταφορών, που κατατέθηκε για επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Εκτιμάται ότι το σχέδιο ΠΔ θα αποτελέσει το δούρειο ίππο ακόμη και για την ιδιωτικοποίηση των υπαρχόντων αεροδρομίων.

Σύμφωνα με το σχέδιο ΠΔ θα μπορούν να προχωρήσουν στην ίδρυση και λειτουργία αεροδρομίων δημόσια και ιδιωτικά πρόσωπα, μετά από τη διενέργεια διαγωνισμού που θα οργανώνεται από ειδική επιτροπή (Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού). Η Επιτροπή θα συγκροτείται από τον υπουργό Μεταφορών και στη συνέχεια θα προετοιμάζει το διαγωνισμό και θα αξιολογεί τους συμμετέχοντες σ' αυτόν.

Το σχέδιο ΠΔ που κατατέθηκε στο ΣτΕ αφορά τους όρους και τις προϋποθέσεις για την ίδρυση, την κατασκευή, την οργάνωση, τον εξοπλισμό, τη διοίκηση, τη λειτουργία, καθώς και την εκμετάλλευση των πολιτικών αεροδρομίων από φυσικά ή νομικά πρόσωπα.

Τα πολιτικά αεροδρόμια, όπως προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα, διαχωρίζονται σε κρατικά, νομαρχιακά, δημοτικά ή κοινοτικά και ιδιωτικά, ενώ με κριτήριο το είδος της κίνησής τους διακρίνονται σε διεθνή και εσωτερικών συγκοινωνιών.

Οι άδειες χορηγούνται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αλλά μπορούν να παραταθούν και είναι δύο κατηγοριών. Οι άδειες της πρώτης κατηγορίας χορηγούνται για πτήσεις δημόσιας μεταφοράς επιβατών, φορτίων και εξυπηρέτηση εκπαιδευτικών πτήσεων. Οι άδειες της δεύτερης κατηγορίας χορηγούνται για την εξυπηρέτηση πτήσεων του ιδιοκτήτη του αεροδρομίου.

Ο φορέας διαχείρισης του αεροδρομίου θα μπορεί να εισηγείται οποιαδήποτε αερολιμενικά τέλη, τα οποία θα καθορίζονται από το φορέα διαχείρισης και σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης που υπογράφονται μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του κατόχου της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του αεροδρομίου. Τα αερολιμενικά τέλη θα επιβάλλονται με βάση την αρχή της ανταποδοτικότητας, σύμφωνα με τους όρους της διαγνωστικής διαδικασίας και όπως προβλέπεται από την ισχύουσα ελληνική και διεθνή νομοθεσία.

Μετά το τέλος του διαγωνισμού υπογράφεται σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου (ΥΠΑ) και του δικαιούχου της άδειας για λειτουργία αεροδρομίου. Το κόστος κατασκευής του αεροδρομίου επιβαρύνει τον κάτοχο της άδειας.

Τα έσοδα του αεροδρομίου, τα οποία προέρχονται από εμπορικές μισθώσεις, την αξιοποίηση της περιουσίας του και γενικά από εμπορικές δραστηριότητες, τα διαχειρίζεται ο «Φορέας Διαχείρισης του Αεροδρομίου». Τέλος, σύμφωνα με την ελληνική και κοινοτική νομοθεσία, ο φορέας διαχείρισης έχει ως στόχο τη διοίκηση και τη διαχείριση των υπηρεσιών του αερολιμένα, καθώς και το συντονισμό και έλεγχο των δραστηριοτήτων των διάφορων επιχειρήσεων που λειτουργούν στους χώρους του αεροδρομίου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ