Πέμπτη 8 Απρίλη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
`Η φτηνό κρέας ή στην ανεργία!

Ωμοί στις διατυπώσεις τους οι εκπρόσωποι του εφοπλισμού, αποθρασύνονται από την εφαρμοζόμενη πολιτική στη ναυτιλία

«Στις σημερινές συνθήκες χρειάζονται ρεαλιστικές λύσεις, ανταγωνιστικές θέσεις εργασίας. Και σε αυτό το διεθνές περιβάλλον της ανταγωνιστικότητας ο Ελληνας ναυτικός βγαίνει εκτός εργασίας»! Πρόκειται για φράση εφοπλιστή στη διάρκεια της χτεσινής διαπραγματευτικής συνάντησης της Ενωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων με την ΠΝΟ για την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 2004! Η κυνικότητα των εφοπλιστών δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνείας. Οσοι Ελληνες ναυτεργάτες έχουν απομείνει στα κρουαζιερόπλοια ή... θα προσαρμοστούν με το διεθνές περιβάλλον ανταγωνιστικότητας δηλαδή να αποτελούν «φτηνό κρέας» χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα ή θα πρέπει να αρχίσουν να μετράνε μέρες!

Το ίδιο εξωφρενικές είναι οι απαιτήσεις και των ακτοπλόων εφοπλιστών οι οποίοι έχουν προσφύγει και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, επειδή ακόμα υπάρχουν κάποιες υποτυπώδεις ασφαλιστικές δικλείδες στο θεσμικό πλαίσιο για τις θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών, που... παραβιάζουν τον Κοινοτικό κανονισμό 3577 για την...«απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Το θράσος τους οι εφοπλιστές το αντλούν από την πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, όπως χτες από την πανομοιότυπη πολιτική του ΠΑΣΟΚ. Οι προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού, τις οποίες εξειδίκευσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, ήταν ξεκάθαρες. Τα πάντα θυσία για την ενίσχυση της «ανταγωνιστικότητας» των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών, δηλαδή για την αύξηση των εφοπλιστικών υπερκερδών. Αυτό επανέλαβε και χτες ο Μ. Κεφαλογιάννης στη διάρκεια της πρώτης τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες. Αρνήθηκε να δώσει συγκεκριμένη απάντηση αν θα απορρίψει τις αξιώσεις των εφοπλιστών για τη δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων (αριθμού πληρώματος), όμως ανέφερε με... νόημα: «Να δούμε και πέρα από το σπίτι μας. Η εμπορική ναυτιλία αν δεν προσαρμοστεί θα εξαφανιστεί»!

Βέβαια σ' αυτά τα πλαίσια οι εφοπλιστές των κρουαζιερόπλοιων κατά τη χτεσινή συνάντηση με την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, αρνήθηκαν την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης. Από τους εκπροσώπους της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ - μέλη της Εκτελεστικής της Ομοσπονδίας - εκπροσωπώντας την ταξική γραμμή στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα και μεταφέροντας τη φωνή του ΠΑΜΕ, επισημάνθηκε στη διάρκεια της συνάντησης ότι από αυτές τις εξελίξεις επιβάλλεται η ολόπλευρη προετοιμασία των ναυτεργατών όλων των ειδικοτήτων για να δοθεί η αγωνιστική απάντηση που πρέπει με αγωνιστικές κινητοποιήσεις και απεργίες. Ακόμα πρόβαλαν το διεκδικητικό πλαίσιο που έχει συνταχθεί με βάση τις σύγχρονες ανάγκες της ναυτεργατικής οικογένειας προτάσσοντας το αίτημα της ναυτολόγησης διπλών πληρωμάτων στα πλοία με το σύστημα εναλλαγής ένα προς ένα (μία μέρα εντός του καραβιού μία μέρα εκτός) με πλήρεις αποδοχές και ασφάλιση στο ΝΑΤ καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Νεκρός ναυτεργάτης σε κρουαζιερόπλοιο (2013-03-09 00:00:00.0)
Οι θαλάσσιοι δρόμοι στο έλεος των πολυεθνικών (2010-05-13 00:00:00.0)
Αθλια προπαγάνδα (2010-04-29 00:00:00.0)
Με πλοίο - κάτεργο αντικατέστησε το SEA DIAMOND (2007-07-31 00:00:00.0)
Ολα στους εφοπλιστές (2007-04-18 00:00:00.0)
Τσιφλίκι τους το ΝΑΤ με κυβερνητικές πλάτες (2006-03-14 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ