Κυριακή 11 Ιούλη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα νησιά εκπέμπουν SOS!

Eurokinissi

Ακρίβεια, μείωση της τουριστικής κίνησης, κλείσιμο επιχειρήσεων, ταλαιπωρία για να φτάσουν στον Πειραιά ή να επιστρέψουν στο νησί τους και κυρίως μεγάλη ανησυχία για το μέλλον, είναι ορισμένα από τα «αγαθά» που έχει προσφέρει μέχρι τώρα η «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στους νησιώτες. Τώρα σε αυτά ήρθε να προστεθεί και η νέα αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων.

«Δυστυχώς οι αρμόδιοι όπως και ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, τον οποίο επισκεφτήκαμε, είναι υπέρ των εφοπλιστών», μας είπε σχετικά ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιοβιοτεχνών Μυτιλήνης Νίκος Μπουλμπούλης και συνέχισε: «Μας υποσχέθηκαν περισσότερα και νέα καράβια. Ομως αντί αυτού είδαμε μόνο το "ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ", το οποίο τις περισσότερες φορές έχει βλάβη και γενικά έχει αποδειχτεί ότι δεν μπορεί να εξυπηρετήσει το νησί μας».

Για το ίδιο ζήτημα, αυτό της εξυπηρέτησης των νησιών, μία εικόνα από την Κάλυμνο μας μετέφερε και ο γραμματέας του Συλλόγου Εργαζομένων του Δήμου Καλύμνου Μικές Ρήγας. «Πριν δύο χρόνια - ανέφερε - είχαμε στο νησί μας 13 με 14 προσεγγίσεις τη βδομάδα. Τώρα έχουμε 2 με 3 βαπόρια τη βδομάδα και αυτά παλιά. Είναι τα γνωστά καράβια του Αγούδημου "ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ" και "ΜΑΡΙΝΑ". Είχαμε και το "ΔΙΑΓΟΡΑΣ", όμως με ευθύνη του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και της πλοιοκτήτριας εταιρίας ΔΑΝΕ έχει ακινητοποιηθεί».

Ιδια και χειρότερη είναι η κατάσταση και στη Σάμο, σύμφωνα με όσα είπε και ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου του νησιού Αντώνης Δράκος: «Η εξυπηρέτηση του νησιού έχει υποβαθμιστεί. Η σύνθεση με τη Θεσσαλονίκη με την ευθύνη της κυβέρνησης της ΝΔ έχει διακοπεί, αφού την εκτελούσε το πλοίο "ΠΑΤΜΟΣ" το οποίο η εταιρία έχει παρατήσει, αφήνοντας απλήρωτους και τους ναυτεργάτες. Παράλληλα, έχει αυξηθεί η ώρα των ταξιδιών από τον Πειραιά προς τη Σάμο. Από 12 ώρες που απαιτούνταν τώρα κάνουμε 15 ώρες για να φτάσουμε. Επιπλέον, οι εφοπλιστές αυθαίρετα ακυρώνουν και δρομολόγια αν δεν έχουν πελατεία, ενώ το ταχύπλοο που προσεγγίζει το νησί παρουσιάζει συνέχεια βλάβες».

Τεράστιο το κόστος των αυξήσεων

Οσον αφορά στο πόσο ακριβά πληρώνουν οι νησιώτες τις αυξήσεις στα ναύλα τα στοιχεία που κατατέθηκαν ήταν χαρακτηριστικά. «Αν γίνει σύγκριση - είπε ο Μ. Ρήγας - των τιμών των προϊόντων στην Κάλυμνο με αυτή στον Πειραιά ή στην Πάτρα θα δει ότι είναι τεράστια. Ενδεικτικά το καρπούζι εδώ πωλείται 0,30 ευρώ το κιλό και για παράδειγμα στην Πάτρα όπως είδα το δίνουν 0,15 ευρώ. Μιλάμε για τιμές διπλάσιες. Ομως, πέρα από αυτό η αύξηση των ναύλων έχει χτυπήσει τον τουρισμό και τουριστικά καταστήματα κλείνουν. Μια τριμελής οικογένεια με αυτοκίνητο για τα εισιτήριά της να έρθει στο νησί και να φύγει θέλει 110 χιλιάδες δραχμές. Δύσκολη είναι η κατάσταση και στην Κω. Στην πιο τουριστική περιοχή της, τα Καρδάμαινα, πρόσφατα έκλεισε τουριστική επιχείρηση. Και αν αυτά συμβαίνουν το καλοκαίρι τι θα γίνει με τις επιχειρήσεις το Χειμώνα;».

Για το θέμα της ακρίβειας στα νησιά ο Ν. Μπουλμπούλης σημείωσε: «Τα ναύλα έχουν αυξηθεί τα δύο τελευταία χρόνια στο νησί μας από 60% έως 70%. Αντίστοιχα, ακρίβυνε η μεταφορά των εμπορευμάτων. Οι επαγγελματίες γνωρίζουμε ότι αυτή την αύξηση δεν μπορούμε να τη μεταφέρουμε ολόκληρη στα προϊόντα γιατί δεν αντέχει το εισόδημα των κατοίκων. Ετσι, έχουμε δεχτεί μεγάλο πλήγμα. Δύσκολη είναι η κατάσταση και των τουριστικών επιχειρήσεων, αφού ο τουρισμός έχει μειωθεί. Τα εισιτήρια για Μυτιλήνη είναι πιο ακριβά από της Κρήτης».

Ομως η απόφαση έχει ληφθεί. Οι νησιώτες ήδη βρίσκονται στο πόδι, για να δώσουν την κατάλληλη απάντηση στο «μαύρο» μέτωπο εφοπλιστών - κυβέρνησης. Στα περισσότερα νησιά έχουν ξεκινήσει αγωνιστικές διεργασίες. Οπως ειπώθηκε από τους τρεις «συνομιλητές» μας, στην Κάλυμνο όπου έχει συγκροτηθεί Συντονιστική Επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν δεκάδες συνδικαλιστικοί και μαζικοί φορείς και έχει αναλάβει αγωνιστικές πρωτοβουλίες με συγκεντρώσεις και παραστάσεις, προγραμματίζεται η κλιμάκωση του αγώνα. Στη Σάμο προετοιμάζεται αγωνιστική κινητοποίηση στα μέσα της ερχόμενης βδομάδας με συμβολική κατάληψη σε κάποιο από τα πλοία της γραμμής. Το ίδιο και στη Μυτιλήνη γίνονται συσκέψεις στο Εργατικό Κέντρο και προγραμματίζεται αγωνιστική κινητοποίηση, αλλά και συντονισμός της δράσης με άλλα νησιά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ