Κυριακή 11 Ιούλη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Υπάρχει διέξοδος

Το δικαίωμα για φτηνά εισιτήρια και απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα, δεν μπορεί να αφεθεί στο «κράτος» των εφοπλιστών

Ο αγωνιστικός ξεσηκωμός που επικρατεί στα νησιά και οι αγώνες των ναυτεργατών έχουν σαν μπούσουλα τις φτηνές, σύγχρονες, απρόσκοπτες και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με πληρώματα που θα έχουν κατακτήσεις και δικαιώματα, συνολικά για ακτοπλοΐα προς όφελος όλων των εργαζομένων. Ομως, είναι προφανές ότι αυτά που διεκδικούν οι νησιώτες και οι ναυτεργάτες, έρχονται σε σύγκρουση με το καθεστώς της κυριαρχίας των μονοπωλίων που έχει επιβληθεί στις θαλάσσιες ενδομεταφορές με την «απελευθέρωση».

Η κυριαρχία των μονοπωλιακών ομίλων (Μινωικές Γραμμές, Επιχειρήσεις Αττικής και ΑΝΕΚ) που λυμαίνονται αυτή την περίοδο τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και έχουν αναδειχτεί σε κράτος εν κράτει, θα διογκώνει συνεχώς τα προβλήματα, αφού λειτουργούν με γνώμονα την αύξηση των υπερκερδών τους και μόνο. Ηδη τώρα, εν μέσω της θερινής περιόδου το εταιρικό «σχήμα» ΔΑΝΕ - ΑΝΕΚ έχει ακινητοποιημένα τρία πλοία του, τα «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» «ΠΑΤΜΟΣ», «ΡΟΔΟΣ», με την κάλυψη του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη, αφήνοντας τους ναυτεργάτες απλήρωτους και νησιά των Δωδεκανήσων ακάλυπτα.

Είναι προφανές ότι το κίνημα που αναπτύσσεται για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, δε θα μπορέσει να εξασφαλίσει τις όποιες κατακτήσεις του, αν δεν αλλάξει η σημερινή πολιτική, αν δηλαδή αυτός ο αγώνας δεν έχει προοπτική. Η ίδια η ζωή δείχνει ότι απαιτούνται ριζικές πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές, λαϊκή εξουσία και διακυβέρνηση που θα εκφράζει τα συμφέροντα της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων και όχι τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Οι φτηνές και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι λαϊκό δικαίωμα και δεν είναι μοιραίο να είναι τσιφλίκι των εφοπλιστών.

Σε αυτή τη βάση το ΚΚΕ προβάλλει την επεξεργασμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη πρόταση για τη δημιουργία του δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Γραμμών. Σ' αυτή την κατεύθυνση παλεύει και το ταξικό ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα που εκφράζεται από τα σωματεία των Μηχανικών και των Θερμαστολαδάδων ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ».

Η αναπτυξιακή πρόταση του ΕΟΑΣ συνδέεται με την εφαρμογή κλαδικών πολιτικών για την ανάπτυξη των λιμανιών που τώρα ξεπουλιούνται, της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας που «ψυχορραγεί» και της Χαλυβουργίας, στην κατεύθυνση της αξιοποίησης των παραγωγικών δυνατοτήτων και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας. Συνδέεται με την προστασία και διεύρυνση των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

Το ΚΚΕ προβάλλει την πρόταση στους ναυτεργάτες, στους εργαζόμενους των νησιών, των λιμανιών και της ναυπηγικής βιομηχανίας, σ' όλο το λαό, καλώντας τους να συμβάλλουν στο χτίσιμο του κοινωνικοπολιτικού Μετώπου πάλης για τη λαϊκή εξουσία. Για να ανοίξει ο δρόμος για μια άλλη φιλολαϊκή πολιτική, στα πλαίσια της οργάνωσης της λαϊκής οικονομίας που θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη της ναυτιλίας ως λαϊκής περιουσίας και θα συμβάλει στην ευημερία της εργατικής - λαϊκής οικογένειας. Και όπως δείχνουν οι αγώνες στα νησιά που βρίσκονται αυτή την περίοδο σε εξέλιξη, η συζήτηση έχει ανοίξει και η πρόταση κατακτά συνεχώς έδαφος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ