Πέμπτη 2 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Εμπορευματοποίηση της «Μόστρα»

Πολέμιος του «κινηματογράφου της διανόησης» ο νέος διευθυντής του Φεστιβάλ Βενετίας

Εγκαινιάστηκε χτες το 61ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, με διεύθυνση του Μάρκο Μίλερ και την προβολή εκτός συναγωνισμού της ταινίας «The terminal», σε σκηνοθεσία του Σ. Σπίλμπεργκ.

Στο διαγωνισμό συμμετέχουν 20 ταινίες, μεταξύ των οποίων οι ταινίες «Delivery» του Νίκου Παναγιωτόπουλου, «5x2» του Φρανσουάζ Οζόν, «Le chiavi di casa» του Τζιάνι Αμέλιο, «Land of Plenty» του Β. Βέντερς κ.ά., καθώς και η ταινία κινούμενων σχεδίων «Hauru no ugoku shiro» του Χαγιάο Μιγκασάκι.

Εξίσου αξιόλογοι σκηνοθέτες μετέχουν με ταινίες εκτός συναγωνισμού, μεταξύ των οποίων οι Κλοντ Σαμπρόλ, Σπάικ Λι, Μάνουελ Ολιβέιρα, Μ. Αντονιόνι.

Θα προβληθούν 32 ταινίες μικρού μήκους, από τις οποίες 26 συμμετέχουν στο διαγωνισμό, μεταξύ των οποίων είναι και η ταινία του Εκτορα Λυγίζου «Αγνά νιάτα». Τέλος, οι ταινίες επιλεγμένες από τα σωματεία των κριτικών και των ανεξάρτητων παραγωγών θα παρουσιαστούν σε άλλους διαγωνισμούς.

Η επιλογή του Μάρκο Μίλερ στη διεύθυνση της «Μόστρα» οφείλεται στις ριζικές αλλαγές του φεστιβάλ, με πρώτη διοργάνωση παράλληλων εκδηλώσεων. Πρόκειται για την παρουσία του ψηφιακού κινηματογράφου, ταινίες 20 σκηνοθετών, πολλοί από τους οποίους έχουν ξανασυμμετάσχει στο Φεστιβάλ της Βενετίας, στους διαγωνιστικούς «Orizzonti», όπου παρουσιάζονται νεοτεριστικές τάσεις, καθώς και την πρωτοβουλία με τον τίτλο «Italian kings of the bs» με προβολή 24 ταινιών των δεκαετιών του 1960 και 1970, οι οποίες για διάφορους λόγους παρέμειναν ξεχασμένες. Ο βασικός σκοπός της διοργάνωσης είναι η περαιτέρω αποκατάσταση και συντήρηση των ταινιών, καθώς και η προώθησή τους στην αγορά.

Ο νέος διευθυντής αντιτέθηκε δραστικά στον πρωταγωνιστικό ρόλο του λεγόμενου «κινηματογράφου της διανόησης», που υπερίσχυε στις προηγούμενες διοργανώσεις, υπολογίζοντας τις προτιμήσεις του ευρύτερου κοινού και των εταιριών διανομής. Ο M. Μίλερ, κινηματογραφικός παραγωγός ο ίδιος (η ιδιότητά του παραλίγο να προκαλέσει σύγκρουση συμφερόντων αν ο ίδιος, ύστερα από έντονες αντιδράσεις, δεν υποχρεωνόταν να αποκλείσει τις δικές του παραγωγές από το διαγωνισμό), θέλησε να διαγράψει την ετικέτα της περιφερειακής διοργάνωσης που συνόδευε το βενετσιάνικο φεστιβάλ, επιλέγοντας μια «μεγαλειώδη» παρουσίαση, ανάλογη των Καννών. Το επιτηδευμένο σκηνικό των 60 γλυπτών «χρυσών» λιονταριών, που στέφουν 60 κολόνες στην κεντρική είσοδο, και οι κοσμικές τελετές με «αστέρια» του Χόλιγουντ προωθούν μια κοσμική και σαφώς εμπορευματική «Μόστρα». Πάντως, με ενδιαφέρον αναμένονται οι προβολές των ταινιών του διαγωνιστικού τμήματος, αλλά και των παράλληλων εκδηλώσεων, καθώς και οι συζητήσεις στα πλαίσια του αντι-φεστιβάλ, με θέμα τις καλύτερες συνθήκες δουλιάς στη λεγόμενη «ελαστική αγορά εργασίας».


Ευθαλία ΡΕΝΤΕΤΖΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ