Πέμπτη 30 Δεκέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Προκαλεί ο Κεφαλογιάννης

«Ολα τα θέματα που αφορούν τους εργαζόμενους στα πλοία εξετάζονται με κυρίαρχη επιδίωξη την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών τους, καθώς και τη βελτίωση των επιπέδων ασφάλειας και απασχόλησης»!

Αυτός είναι ο πρόλογος της απάντησης του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη στην Αναφορά που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Ελπίδα Παντελάκη και Γιάννης Πατσιλινάκος. Και είναι αρκετός για προκαλέσει ολόκληρη τη ναυτεργατική οικογένεια, καθώς ξεχειλίζει ο εμπαιγμός, η δημαγωγία, ενώ ολόκληρη η απάντηση του υπουργού είναι ένα χοντροκομμένο ψέμα που υποτιμά τη στοιχειώδη νοημοσύνη.

Η αναφορά ήταν το κείμενο του ψηφίσματος που ενέκρινε η γενική συνέλευση της ΠΕΜΕΝ στις 25 Νοέμβρη και στο οποίο κωδικοποιημένα αναφερόταν το νέο μπαράζ των αντιναυτεργατικών μέτρων που έχει εξαπολυθεί. Και συγκεκριμένα η επέκταση της άνισης αμοιβής για ίση εργασία στους ναυτεργάτες, η τροποποίηση του όρου 8 των εγκριτικών πράξεων για την παραπέρα μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, με την οποία οι ναυτεργάτες του ξενοδοχειακού προσωπικού δε χαρακτηρίζονται μέλη του πληρώματος, οι μαζικές απολύσεις των ναυτεργατών από τα ακτοπλοϊκά, εκτινάσσοντας την ανεργία στα ύψη, την ιδιωτικοποίηση και κατ' επέκταση ραγδαία υποβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης, την ενίσχυση των κατασταλτικών μηχανισμών στα λιμάνια και τα καράβια, το χτύπημα εργασιακών κοινωνικών δικαιωμάτων ναυτεργατών, λιμενεργατών και υπαλλήλων και άλλα.

Είναι, όμως, τόσο μεγάλη η πρεμούρα της κυβέρνησης για να καλύψει «τις σύγχρονες ανάγκες των ναυτεργατών», που στις 22 Σεπτέμβρη και αφού είχαν προηγηθεί δηλώσεις ακόμα και του πρωθυπουργού ότι δεν «υπάρχουν ειλημμένες αποφάσεις για τις Οργανικές Συνθέσεις», στις 22 Σεπτέμβρη εν κρυπτώ ο υπουργός τροποποίησε τον όρο 8 των εγκριτικών πράξεων, δίνοντας το ελεύθερο στους εφοπλιστές των ποντοπόρων πλοίων να διώξουν και τους εναπομείναντες ναυτεργάτες των κατωτέρων πληρωμάτων! Ισχυρίζεται, αναφέροντας διάφορα, ότι οι όροι αμοιβής και εργασίας των ναυτεργατών καθορίζονται από ελεύθερες διαπραγματεύσεις, αποκρύβοντας ότι αυτός ακριβώς ο όρος 8 που ενίσχυσε, θεμελιώνει την άνιση αμοιβή για ίση εργασία, αφού, με βάση αυτόν για τους αλλοδαπούς ναυτεργάτες που είναι μπαρκαρισμένοι στα ελληνικά ποντοπόρα πλοία, δεν ισχύει η Συλλογική Σύμβαση, αλλά υπογράφουν διμερείς συμφωνίες με τα ναυτιλιακά γραφεία κοινώς με τα δουλεμπορικά πρακτορεία και ότι αυτό που προωθείται μέσω του κανονισμού 3577 της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι «ο νόμος του δουλέμπορα» να ισχύει και στα επιβατηγά των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών.

Οσο για τα μέτρα που λαμβάνει για την «ενίσχυσης της απασχόλησης» αυτά είναι, σύμφωνα με την απάντησή του, η «βελτίωση της αποτελεσματικότητας του ΓΕΝΕ»,«με τη λειτουργία ιστοσελίδας διαρκούς ενημέρωσης για τον αριθμό ανά ειδικότητα των προσφερομένων για εργασία ναυτικών»!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ