Μια ακόμα μοιρασιά για τους εκπροσώπους του κεφαλαίου και των πολυεθνικών
Το συνολικό ύψος των Προγραμμάτων Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανέρχεται σε 8,05 δισ. ευρώ. Το συνολικό ποσό είναι μειωμένο κατά περίπου 1,6 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2004, λόγω της ολοκλήρωσης των Ολυμπιακών Εργων και επιμερίζεται σε έργα που συγχρηματοδοτούνται από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία συνολικού προϋπολογισμού 5,120 δισ. ευρώ και σε έργα που χρηματοδοτούνται από αμιγώς εθνικούς πόρους προϋπολογισμού 2,9 δισ. ευρώ.
Από το υπόλοιπο πληρωμών, ύψους 1,26 δισ. ευρώ που αφορούσε τα Ολυμπιακά έργα και δε θα αποπληρωθεί μέχρι και το τέλος του 2004, έχουν ενταχθεί στο ΠΔΕ του 2005 600 εκατ. ευρώ.
Στο κομμάτι των έργων του Γ΄ ΚΠΣ αναμένεται το 2005 αύξηση των κοινοτικών εισροών κατά 12% από τα 2,95 δισ. ευρώ, που αναμένεται να απορροφηθούν φέτος, στα 3,3 δισ. ευρώ τον επόμενο χρόνο.
Σε ό,τι αφορά την κατανομή των πόρων ανά τομέα, το 28% που αντιστοιχεί σε 1,77 δισ. ευρώ κατευθύνεται σε μεγάλα έργα υποδομής όπως η ΠΑΘΕ, η Εγνατία Οδός, η επέκταση του Μετρό Αθηνών, ο εκσυγχρονισμός του στόλου του ΟΑΣΑ, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια της χώρας. Επίσης, έχουν προγραμματιστεί:
Το ΠΔΕ συμμετέχει με ένα ποσό 1,2 δισ. ευρώ στο μετοχικό κεφάλαιο των ΔΕΚΟ για τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων των δημόσιων επιχειρήσεων.
Το μεγαλύτερο ποσό θα διατεθεί για τη χρηματοδότηση εταιριών που δραστηριοποιούνται στον κατασκευαστικό τομέα.
Το 85,71% των περιφερειακών προγραμμάτων είναι κοινοτικοί πόροι και αντιστοιχούν σε 720 εκατ. ευρώ.
Το 85,94% των κονδυλίων των υπουργείων είναι κοινοτικοί πόροι και αντιστοιχούν σε 4,4 δισ. ευρώ. Αν δούμε τις πιστώσεις του ΠΔΕ 2005 κατά τομέα διαπιστώνουμε και φέτος ότι τη μερίδα του λέοντος την αποσπούν οι συγκοινωνίες (πλην σιδηροδρόμων) με συνολικό ύψος 1.766 εκατ. ευρώ, μειωμένο με το ΠΔΕ 2004 κατά -14%.
Αύξηση έχουμε στη Γεωργία κατά 31,37%, στη Βιομηχανία - Βιοτεχνία κατά 12,7%, στον Τουρισμό κατά 49,33%, στην Εκπαίδευση κατά 15,85%, στην Υγεία - Πρόνοια κατά 1,96%, τα νομαρχιακά έργα κατά 2,45%, τα περιφερειακά προγράμματα κατά 17,86%.
Μείωση έχουμε στα Ειδικά Εργα κατά -112,64%, στα Ολυμπιακά έργα κατά -147,17%, τα Δάση -Αλιεία κατά -26,32%, τα Εγγειοβελτιωτικά Εργα κατά -4,54%, η Ενέργεια κατά -50%, οι Σιδηρόδρομοι κατά -15,38%, ο Πολιτισμός κατά -39,64%, η Κατάρτιση κατά -45,32%, ο Οικισμός κατά -45,90%, η Υδρευση - Αποχέτευση κατά -21,74%, η Δημόσια Διοίκηση κατά -28,21%, η Ερευνα - Τεχνολογία κατά -13,84%.
Ανεξάρτητα από τις όποιες αυξομειώσεις των κονδυλίων το ΠΔΕ αποτελεί μηχανισμό ενίσχυσης του κεφαλαίου, είναι ενταγμένος στη χρηματοδότηση του Γ΄ ΚΠΣ, ένα σημαντικό μέρος των οποίων διατίθενται για τη δημιουργία, αλλά και τον εκσυγχρονισμό έργων υποδομής, τα οποία εντάσσονται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα.
Το μεγάλο κεφάλαιο επωφελείται όχι μόνο από την κατασκευή αυτών των έργων, αλλά και από τη μακροχρόνια διαχείριση αυτών των έργων, τα οποία τους παραχωρούνται για εκμετάλλευση, λόγω του μεγέθους της αυτοχρηματοδότησης αυτών των έργων. Δηλαδή, ο ελληνικός λαός καλείται να πληρώσει όχι μόνο την κατασκευή αυτών των έργων, αλλά και για τη λειτουργία τους, πληρώνοντας υπερβολικά διόδια.
Η κυβέρνηση προπαγανδίζει την πολιτική της βούληση για ταχύτερη υλοποίηση και απορρόφηση του Γ΄ ΚΠΣ και την αύξηση των κοινοτικών εισροών στο ΠΔΕ κατά 12 %, σε σχέση με το 2005. Γενικότερα, προβλέπεται αύξηση των απολήψεων απ' την ΕΕ κατά 5,9% σε σχέση με το 2004.
Οι πραγματικοί στόχοι του ΚΠΣ είναι ορατοί και αφορούν:
Σε τελευταία ανάλυση, οι πόροι των ΚΠΣ αποτελούν συγκέντρωση της υπεραξίας των εργαζομένων που διοχετεύεται για την ενδυνάμωση των μονοπωλίων κάθε χώρας...