Τρίτη 11 Γενάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στο έλεος των κερδοσκόπων τα λιμάνια της χώρας

Με τη βιασύνη της να εφαρμόσει την κοινοτική οδηγία για την «απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών», η κυβέρνηση ετοιμάζεται να θέσει τα ελληνικά λιμάνια υπό την πολιορκία των πολυεθνικών - εφοπλιστών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη χώρα

Υπό την πολιορκία των πολυεθνικών, των εφοπλιστών και συνολικά των μονοπωλιακών ομίλων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ναυτιλίας ετοιμάζεται η κυβέρνηση της ΝΔ να θέσει τη χώρα, μέσω της παράδοσης των ελληνικών λιμανιών - που αποτελούν τις πύλες της χώρας και συνδέονται άμεσα με την αμυντική της ικανότητα - στα ιδιωτικά χέρια! Είναι τέτοια η πρεμούρα της κυβέρνησης της ΝΔ να προσφέρει μία ακόμα μεγάλη υπηρεσία στο μεγάλο κεφάλαιο, που σπεύδει να εφαρμόσει πρώτη την εκτρωματική Κοινοτική Οδηγία, η οποία ακόμα βρίσκεται σε επίπεδο σχεδίου, καθώς έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από το εργατικό κίνημα των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Πρόκειται για την οδηγία που προβλέπει την «απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών». Με την υλοποίηση των διατάξεων της εν λόγω οδηγίας, παραδίδονται στους ιδιώτες η υποδομή, όλες οι λιμενικές λειτουργίες (πλοήγηση, ρυμούλκηση κλπ.) και οι λιμενικές δραστηριότητες φόρτωση, εκφόρτωση, μεταφόρτωση κλπ. Ουσιαστικά μιλάμε για λιμάνια - γκέτο, χωρίς κανέναν κοινωνικό ρόλο, με εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα, όπου θα κυριαρχεί ο νόμος του κέρδους των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία.

Αυτό ακριβώς το σχέδιο της Κοινοτικής Οδηγίας χτες έγινε αντικείμενο συζήτησης ευρείας σύσκεψης που διοργανώθηκε στη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής (ΓΓΛΛΠ). Η σύσκεψη έγινε υπό την προεδρεία του γενικού γραμματέα της ΓΛΛΠ Γ. Βλάχου και συμμετείχαν εκπρόσωποι των εφοπλιστικών Ενώσεων, επιχειρηματίες, εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Φορτοεκφορτωτών Ελλάδος (ΟΦΕ), της Ομοσπονδίας Λιμενικών Υπαλλήλων (ΟΜΥΛΕ) και άλλοι, οι οποίοι κλήθηκαν να καταθέσουν τις απόψεις τους, προκειμένου η κυβέρνηση να διαμορφώσει το ανάλογο πλαίσιο για την προώθησή της.

Η αρχή για την ...«απελευθέρωση» αναμένεται να γίνει στο λιμάνι του Πειραιά. Στη γενική συνέλευση των μετόχων της ΟΛΠ ΑΕ που θα γίνει στις 29 Γενάρη, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ναυτιλιακού Τύπου, το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού πιθανών να προτείνει το έργο της επέκτασης του προβλήτα 1 του container terminal (σταθμός εμπορευματοκιβωτίων) και ένα από τα πιο κερδοφόρα τμήματα του ΟΛΠ, να γίνει με συγχρηματοδότηση και παραχώρηση της διαχείρισής του σε ιδιώτες!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ