Πέμπτη 3 Μάρτη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Διάλογος» και προώθηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής

Σε διάλογο επί του... διαλόγου περιορίστηκε η χτεσινή πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), ενός από τα επιμέρους συμβούλια του ΕΣΥΠ. Με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ και τους γονείς να απουσιάζουν και με την παρουσία κυρίως στελεχών της εκπαίδευσης, κυβερνητικών φορέων και εκπροσώπων της ΓΣΕΕ, της ΑΔΕΔΥ, της ΟΙΕΛΕ, της ΕΝΑΕ, του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, συζητήθηκαν οι προτεραιότητες του Συμβουλίου και φάνηκε για μια ακόμα φορά ο χαρακτήρας του περιβόητού διαλόγου. Το πλαίσιο του οποίου ορίζει η πολιτική που χαράσσει η ΕΕ για την Παιδεία, με στρατηγικό στόχο την υπαγωγή της στις ανάγκες της αγοράς.

Χτες λοιπόν, μετά από πολύωρη συζήτηση, αποφασίστηκε ότι στην επόμενη συνεδρίαση θα συζητηθούν οι εξής άξονες: Δομή και περιεχόμενο της εκπαίδευσης (Προσχολική Αγωγή, Δημοτικό, Γυμνάσιο, ολοήμερο σχολείο, Λύκειο και Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση), επιστημονική - επαγγελματική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών (παιδαγωγική κατάρτιση, επιμόρφωση, οικονομική αναβάθμιση), ειδική αγωγή, διαπολιτισμική εκπαίδευση, στελέχη εκπαίδευσης και κτιριακή - υλικοτεχνική υποδομή. Από τις προτεραιότητες, βέβαια, δε λείπει και η «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος», του εκπαιδευτικού έργου και των συντελεστών του, παρά τις αντιδράσεις.

Από τη χτεσινή συζήτηση δεν έλειψε και η αναφορά στην απουσία των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και στους λόγους της αποχώρησής τους, με το προεδρείο να δηλώνει ότι ο διάλογος δε γίνεται πάνω σε προειλημμένες αποφάσεις, ενώ ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ έκανε λόγο για προσχηματικό λόγο αποχώρησής τους, σημειώνοντας ότι η αξιολόγηση στην οποία αντιδρούν είναι κεντρικό ζήτημα του διαλόγου. Επόμενη συνεδρίαση του ΣΠΔΕ ορίστηκε για τις 7 Απρίλη, οπότε και έμεινε ανοιχτό το να συζητηθεί και το ζήτημα της πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ειδικά για το συγκεκριμένο θέμα, προτάθηκε και κοινή συνεδρίαση των συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης, ενώ εξετάζεται και η λειτουργία επιτροπών στο πλαίσιο του ΕΣΥΠ για διάφορα άλλα επιμέρους θέματα. Φάνηκε παράλληλα χτες ότι το υπουργείο Παιδείας... δε βιάζεται για την ολοκλήρωση του διαλόγου, αφού όπως δήλωσε ανάμεσα σε άλλα ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΠΘ, το ΕΣΥΠ από το νόμο λειτουργεί για τρία χρόνια, οπότε και υπάρχει χρόνος για να συζητηθούν τα επιμέρους ζητήματα.

Στο μεταξύ, όπως ανακοινώθηκε χτες, στις 21 Μάρτη θα μεταβεί στην Αθήνα αντιπροσωπεία του φινλανδικού υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να ενημερώσει για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας και τις θετικές επιδόσεις στην πρόσφατη έρευνα της PISA (την οποία διενεργεί ο ΟΟΣΑ). Είναι γνωστό ότι η κυβέρνηση βλέπει θετικά το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό μοντέλο, το οποίο δεν είναι παρά η εφαρμογή των κατευθύνσεων της ΕΕ για την Παιδεία και τη σύνδεσή της με την «κοινωνία», όπου η αξιολόγηση, η ταξική διαφοροποίηση και η σύνδεση με την «κοινωνία» έχουν τον πρώτο λόγο. Και είναι φανερό ότι ανεξάρτητα από το διάλογο - απάτη, σε αυτά προχωράει... πρόσω ολοταχώς.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ