Παρασκευή 15 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
«Πετάει» ο ΟΣΕ με ... 37%!

Μεθοδεύονται και οι αυξήσεις στις αστικές συγκοινωνίες

«Τσουχτερές» αυξήσεις, έως 37%, στα εισιτήρια του ΟΣΕ επιβάλλει η κυβέρνηση, και μάλιστα στα «μουλωχτά», από μεθαύριο, Κυριακή, ενώ, παράλληλα, «μαγειρεύει» και αυξήσεις-φωτιά στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, κλιμακώνοντας έτσι τη νέα φοροεπιδρομή στα λαϊκά στρώματα.

Ενδεικτικό των κυβερνητικών μεθοδεύσεων για τις επικείμενες αυξήσεις στα συγκοινωνιακά μέσα είναι ότι ενώ ο ΟΣΕ προαναγγέλλει με χτεσινή του ανακοίνωση «την έναρξη της νέας δρομολογιακής περιόδου από την Κυριακή 17 Απριλίου», εντούτοις αποσιωπά τις «τσουχτερές» αυξήσεις στα εισιτήρια κατά 37%! Κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΣΕ, προκειμένου να επιβάλουν στα «μουλωχτά» την αύξηση, περιόρισαν ορισμένες στάσεις σε δρομολόγια των αμαξοστοιχιών «ιντερσίτι», τα ...βάφτισαν «ιντερσίτι εξπρές» και έτσι «νομιμοποίησαν» το χαράτσι στο επιβατικό κοινό.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από μεθαύριο, Κυριακή, το εισιτήριο της πρώτης θέσης με «ιντερσίτι εξπρές», στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, αυξάνεται σε 59,70 ευρώ, από 46,60 ευρώ που ισχύει σήμερα (αύξηση 28%). Το εισιτήριο της δεύτερης θέσης αυξάνεται σε 45,20 ευρώ, από 33 ευρώ (αύξηση 37%).

Οσον αφορά στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, ο προσανατολισμός του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι να αυξηθούν στο επίπεδο των ανατιμήσεων που επιβλήθηκαν πρόσφατα στα διόδια και που ήταν της τάξης του 40%.

Οι αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, καθώς και τα οικονομικά των συγκοινωνιακών φορέων εξετάστηκαν χτες σε σύσκεψη των συναρμόδιων υπουργών Οικονομίας, Γ. Αλογοσκούφη, και Μεταφορών-Επικοινωνιών, Μ. Λιάπη, παρουσία του προέδρου του ΟΑΣΑ, Σ. Σιμόπουλου. Μετά τη σύσκεψη ο Γ. Αλογοσκούφης περιορίστηκε στη δήλωση ότι «οι οδηγίες που έχουν δοθεί είναι να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια συγκράτησης των δαπανών, ώστε να λειτουργούν οι μεταφορές με πολύ μικρότερα ελλείμματα απ' ό,τι λειτουργούν σήμερα».

Ο Μ. Λιάπης, απαντώντας σε ερώτηση τι θα γίνει με τις αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, αφού είπε ότι «αυξήσεις δε θα γίνουν για τους επόμενους μήνες», συμπλήρωσε: «Στο τέλος του χρόνου, θα συζητήσουμε πάλι, για να δούμε πώς είναι και τα επίπεδα των τιμών του πετρελαίου και η ευρύτερη οικονομική πολιτική».

Σημειώνεται ότι μεταξύ των μέτρων λιτότητας που ανακοίνωσε πρόσφατα ο Γ. Αλογοσκούφης για το υπουργείο Μεταφορών-Επικοινωνιών είναι η περικοπή των επιχορηγήσεων προς τους συγκοινωνιακούς φορείς κατά 50 εκατ. ευρώ φέτος και κατά 150 εκατ. ευρώ το 2006. Πρόκειται για περικοπές-βρόχο στο λαιμό των συγκοινωνιακών φορέων, οι οποίοι, κατά πάγια τακτική όλων των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, εξωθούνται σε ασύμφορους δανεισμούς, αυξάνοντας έτσι τα ελλείμματά τους.

Η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» (ΔΑΣ)-ΟΑΣΑ επισημαίνει ότι η νέα φοροεπιδρομή και η περικοπή των επιχορηγήσεων των συγκοινωνιακών φορέων είναι μόνο μικρά κομμάτια του παζλ που συνθέτει την αντιλαϊκή και αντεργατική πολιτική την οποία εφάρμοσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ.

Με ανακοίνωσή της η παράταξη καταγγέλλει την κυβέρνηση για εμπαιγμό, καθώς την ίδια στιγμή που περικόπτει την ήδη πενιχρή επιδότηση των αστικών συγκοινωνιών, εξωθεί τον ΟΑΣΑ σε νέο δανεισμό 200 εκατ. ευρώ, διαιωνίζοντας έτσι το φαύλο κύκλο, που βουλιάζει στα ελλείμματα τους συγκοινωνιακούς φορείς και επιδεινώνει τη θέση των εργαζομένων.

Η πάγια θέση της ΔΑΣ είναι «Ενιαίες Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες», με κάλυψη των αναγκών λειτουργίας τους από τον κρατικό προϋπολογισμό. Στο πλαίσιο αυτό καλεί όλους τους εργαζόμενους να συντονιστούν σε ένα ευρύτερο ταξικό αγωνιστικό κίνημα και να διεκδικήσουν δωρεάν εισιτήριο για τους εργαζόμενους στην πρωινή ζώνη και μειωμένο για τις άλλες ώρες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ