Τετάρτη 9 Νοέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Σωσίβια από το 1966!

Ενας από τους πέντε πραγματογνώμονες, ο Απόστολος Παπανικολάου κατέθεσε χτες ότι αν οι υδατοστεγείς πόρτες του πλοίου ήταν κλειστές, αυτό δε θα βυθιζόταν

Το πλοίο - ερείπιο είχε σωσίβια από το 1966.
Το πλοίο - ερείπιο είχε σωσίβια από το 1966.
«Αν οι υδατοστεγείς πόρτες ήταν κλειστές δε θα βυθιζόταν το πλοίο!»

Η φράση αυτή, αν και έχει ακουστεί πολλές φορές στη δίκη για το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», αποκτά ιδιαίτερη σημασία, αφού ειπώθηκε από τον πραγματογνώμονα Απόστ. Παπανικολάου. Παράλληλα, αποδεικνύει το μέγεθος του εγκλήματος που συντελέστηκε, πριν πέντε χρόνια στη θάλασσα της Πάρου, όταν βούλιαξε το σαπιοκάραβο και πήρε μαζί του στο βυθό 80 ανθρώπους. Επιπλέον, ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η αναφορά ότι υπήρχαν σωσίβια από τότε που πρωτοταξίδεψε το πλοίο, δηλαδή από το 1966...!!!

Ο Απ. Παπανικολάου είναι καθηγητής του ΕΜΠ και συντονιστής της ομάδας των πέντε πραγματογνωμόνων. Οπως κατέθεσε, από τις 11 υδατοστεγείς θύρες που διέθετε το πλοίο, μόνο δύο ήταν κλειστές. Ενώ επιβεβαίωσε αυτό που είχε ακουστεί πολλές φορές στη δίκη ότι εκτός από τις καμπίνες του κατώτερου πληρώματος, κάτω από το γκαράζ υπήρχαν και πολλές καμπίνες επιβατών. Πράγμα που παρουσιάζει και τις σοβαρές ευθύνες που έχουν οι εφοπλιστές, αφού στο όνομα του κέρδους και προκειμένου να κόβουν περισσότερα εισιτήρια έφτιαχναν καμπίνες εκεί που δεν υπήρχε άλλη δίοδος διαφυγής, εκτός από τις υδατοστεγείς πόρτες.

Σε ό,τι αφορά την υπόθεση των ρηγμάτων, ο μάρτυρας ξεκαθάρισε ότι ένα ήταν το κύριο ρήγμα που προκλήθηκε από την πρόσκρουση και έχει μήκος 2,95 μέτρα και πλάτος 1,04. Αυτό το ένα ρήγμα αποδεικνύει και πόσο αναξιόπλοο ήταν το πλοίο, καθώς βούλιαξε σε χρόνο ρεκόρ, όταν πλοία (ΠΑΣΙΦΑΗ) με ρήγματα τριπλάσια προστάτεψαν την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα. Οσον αφορά τη βοηθητική ηλεκτρογεννήτρια ανάγκης (emergency) επιβεβαίωσε ότι δε δούλεψε όπως έπρεπε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι είχε πρόβλημα.

Για τα σωσίβια που υπήρχαν στο πλοίο ο Απ. Παπανικολάου ήταν σαφής: «Τα σωστικά μέσα του πλοίου ήταν επαρκή σε ποσότητα αλλά είχαν προβλήματα από πλευράς ποιότητας». Εξηγώντας ότι ήταν πολλά τα παλιά σωσίβια, ενώ υπήρχαν σοβαρές ελλείψεις σε λαμπάκια και σε σφυρίχτρες και δεν ήταν λίγα αυτά που είχαν ακόμα και την πρώτη ονομασία του πλοίου «ΚΟΡΣΟΝ», από το 1966! Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί επιθεωρητές του ΚΕΕΠ που είχαν κάνει έλεγχο για τα σωσίβια στο πλοίο είχαν δηλώσει ότι τα είχαν βρει όλα εντάξει...

Σε ό,τι αφορά την κατάσταση του πλοίου, ο Απ. Παπανικολάου, ακολουθώντας την πάγια τακτική των πραγματογνωμόνων να είναι «εντός πλαισίων» είπε ότι το πλοίο ήταν γενικά καλό. Οταν ρωτήθηκε γιατί χαρακτηρίζει η πραγματογνωμοσύνη οριακά αξιόπλοο, υποστήριξε ότι ήταν όρος «συμβιβασμού», προκειμένου να υπογράψουν όλοι οι πραγματογνώμονες. Σχετικά με τις ευθύνες της ιδιωτικής εταιρίας Ελληνικός Νηογνώμονας, με της οποίας τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας βούλιαξε το «ΣΑΜΙΝΑ», ο πραγματογνώμονας δήλωσε ότι δεν είχαν στη διάθεσή τους στοιχεία που να αφορούν στον Νηογνώμονα...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ενα από τα εγκλήματα του εφοπλιστικού κεφαλαίου (2006-02-25 00:00:00.0)
Επιβεβαιώνεται καθημερινά ότι ήταν σαπιοκάραβο (2005-11-02 00:00:00.0)
Τα στεγανά ήταν καμπίνες! (2005-10-18 00:00:00.0)
«Δεν είχε κανένα πρόβλημα»! (2005-09-29 00:00:00.0)
Πιστοποιητικά με ...«κλειστά μάτια» (2005-09-25 00:00:00.0)
«Αξιόπλοο» το σαπάκι! (2001-09-26 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ