Παρασκευή 16 Ιούνη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΝΟΣΟΥΡΑ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
Εκρηξη σε δεξαμενόπλοιο

Ενας αγνοούμενος, ένας ελαφρά τραυματισμένος από την έκρηξη σε πλοίο-διαχωριστή αποβλήτων πετρελαιοειδών

Μια εκκωφαντική έκρηξη σκίζει το βραδινό αέρα και η Κυνοσούρα και ολόκληρη η Σαλαμίνα τραντάζεται, ακόμα και το Πέραμα. Ακολουθούν τρεις-τέσσερις ακόμα εκρήξεις και τεράστιες φλόγες ξεπηδούν από το δεξαμενόπλοιο -διαχωριστήρα αποβλήτων πετρελαίου «SLOPS». Οι φλόγες υψώνονται πολλά μέτρα και γρήγορα τυλίγουν και το μικρότερο πλοίο που ήταν αγκυροβολημένο δίπλα. Μια κολασμένη φωτιά και σύννεφα καπνού πνίγουν την περιοχή και γίνονται ορατοί και από απέναντι στον Πειραιά. Κομμάτια των δυο πλοίων εκσφενδονίζονται γύρω και σε μεγάλη απόσταση και επικρατεί πανικός. Για ώρες μετά η φωτιά μαίνεται, καθώς η Πυροσβεστική είναι δύσκολο να πλησιάσει από στεριά. Τέσσερις ναυτεργάτες βρίσκονταν τη στιγμή της έκρηξης μέσα στο δεξαμενόπλοιο, οι τρεις κατάφεραν να ξεφύγουν, ενώ η τύχη ενός από τους ναυτεργάτες αγνοείται. Τραγική σύμπτωση, ότι το ατύχημα συνέβη λίγες μόλις ώρες μετά τη δυναμική κινητοποίηση των εργαζομένων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος, ένα από τα βασικά αιτήματα των οποίων είναι η λήψη μέτρων προστασίας και η δημιουργία μόλου στο συγκεκριμένο σημείο.

Ο αγνοούμενος ναυτεργάτης είναι ο 24χρονος Βλάσης Βλασόπουλος, ενώ ο ναυτεργάτης Πολιστάκ Μπογδάν υπέστη ελαφρά εγκαύματα και μεταφέρθηκε στο Τζάνειο Νοσοκομείο. O καπετάνιος του πλοίου Α. Κυριακίδης και ο ναυτεργάτης Μ. Βρούχα κατάφεραν να βγουν από το πλοίο σώοι.

Στο δεξαμενόπλοιο-διαχωριστήρα «SLOPS» συγκεντρώνονται τα απόβλητα πετρελαιοειδή από πλοία και σε αυτό γίνεται διαχωρισμός τους. Είχε ήδη ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της διύλισης και γινόταν μεταφόρτωση των πετρελαιοειδών - σύμφωνα με πληροφορίες - σε μαούνα για να τη μεταφέρει στο διυλιστήριο, όταν δέκα λεπτά πριν τις 9 χτες το βράδυ σημειώθηκε η πρώτη έκρηξη στο δεξαμενόπλοιο και ακολούθησε η φωτιά.

Στο σημείο που έγινε η έκρηξη δεν υπάρχει μόλος και τα πλοία είναι δεμένα στα βράχια, με αποτέλεσμα τα πυροσβεστικά να μην μπορούν να προσεγγίσουν και να δυσκολευτεί το έργο της κατάσβεσης, το οποίο ουσιαστικά ανέλαβαν δυο πλοιάρια της Πυροσβεστικής. Στον τόπο έφτασαν για να βοηθήσουν τέσσερα ιδιωτικά ρυμουλκά-ναυαγοσωστικά και μια «λάτζα», ενώ μιάμιση ώρα μετά κατευθύνθηκε προς τα εκεί ναυαγοσωστικό του Λιμενικού.

Για αρκετές ώρες συνεχίζονταν οι προσπάθειες των δυνάμεων της Πυροσβεστικής να σβήσουν τη φωτιά, ενώ όσο περνούσαν οι ώρες ελαχιστοποιούνταν και οι ελπίδες να βρεθεί ζωντανός ο 24χρονος αγνοούμενος.

Το δεξαμενόπλοιο-διαχωριστήρας ανήκει στην εταιρία «HELENIC SLOPS PERIVALLONTIKH EPE», η οποία είναι θυγατρική της εταιρίας «AEGEAN PETROLEUM INTERNATIONAL TRANDING» του Δ. Μελισσανίδη. Το συγκεκριμένο πλοίο είναι μεγάλης ηλικίας, περίπου 30 χρόνων. Είναι αξιοσημείωτο πως δεν έχει συμβεί παρόμοιο περιστατικό σε τέτοιου είδους πλοία. Επίσης, στο προϊόν του διαχωρισμού κυριαρχούν νερό και λάδια, ενώ η αναλογία του πετρελαίου είναι πολύ μικρή.

Ο Θανάσης Παναγιωτόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Ηλεκτρολόγων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, λίγες ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα δήλωσε στο «Ρ»: «Καλούμε την κυβέρνηση, τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας μετά και από τις προεκλογικές δηλώσεις που έχουν κάνει, να δώσουν σήμερα, που θρηνούμε ακόμα έναν εργάτη, μια απάντηση. Αναρωτιόμαστε όμως πού θα φτάσει τελικά αυτή η αναλγησία της πολιτικής που εφαρμόζουν στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και ποιος θα χρεωθεί τα εγκλήματα. Από την πλευρά μας δηλώνουμε ότι "το ποτήρι ξεχείλισε" και είναι σίγουρο ότι αυτή η πολιτική οδηγεί τους εργαζόμενους στην ολομέτωπη σύγκρουση με τα συμφέροντα που υπηρετεί αυτή η κυβέρνηση».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ